Ива Павлова

30 сеп 20204 мин.

5 нетуъркинг съвета за малкия бизнес

Актуализирано: 5 мар 2022

Нетуъркинга може да ти помогне да намериш клиенти, да се свържеш с ментори и да получиш вдъхновение, за да развиеш малкия си бизнес. Ето нашето пълно ръководство по темата:

1. Проучи какво нетуъркинга може да донесе на твоя бизнес

Когато влезеш в среща, знаейки какво искаш да извлечеш от нея, е по-вероятно да излезеш доволен и да ти се прииска да го направиш отново. Не си сигурен какви са твоите цели? Ето няколко съвета за нетуъркинг, които могат да помогнат на твоя бизнес:

Намери партньори

Това може да ти помогне да откриеш страхотни местни доставчици, търговци на дребно или логистични партньори, които могат да подобрят твоя малък бизнес - и обратно.

Запознай се с ментор

Ако тепърва започваш или си едноличен търговец, който би се възползвал от помощ в работата, нетуъркинга може да бъде твоя път към намирането на наставнически отношения.

Увеличи продажбите си

Нетуъркинг събитията не са предимно за продажби, но определено могат да създадат нови клиенти.

Изгради информираност за бранда

Разпознаваемостта на името означава, че е по-вероятно да бъдеш препоръчан или насочен към по-широка аудитория от хора - друга добра причина за нетуъркинг.

Дефинирането на целите ти също може да улесни разчупването на леда. Опитай да размениш опит с някой, който току-що си срещнал, за това, което искате да извлечете от събитието, и има вероятност скоро да си говорите свободно за вашите истории и как сте стигнали до това събитие.

2. Помни какво предлагаш

Не влизай просто в среща, фокусирайки се върху това какво можеш да извлечеш - помисли какво можеш да дадеш на други хора в замяна. Може да имаш знания, които да споделиш, да им дадеш нова перспектива за бизнес предизвикателство или да можеш да ги запознаеш с контакти, които биха могли да им помогнат, дори ако ти не можеш.

Всеки помни хора, които са полезни и се интересуват от това, което имат да кажат. Тези, които просто искат неща - не толкова.

3. Подготви се, преди да отидеш на среща

Подготвянето на малко “домашна работа” предварително може да превърне твоята среща от “добра“ в „чудесна“.

Ако присъстваш на събитие, погледни списъка с поканени хора и провери социалните мрежи за предишни подобни събития. Това ще ти помогне да усетиш вкуса на преживяването предварително и може да ти помогне с неща като да решиш какво да облечеш и какво да носиш със себе си - дали това е място на което да отидеш с лаптоп, или телефон и бележник ще са достатъчни?

Говорейки за подготовка, наличието на много актуални визитки в готовност е задължително за събития. На практика няма среща, при която размяната на визитки да не е подходяща. Освен че ги използвате за споделяне на вашите данни, можете да извлечете още ползи от тях (например ако са смарт визитки) за да направите чудесно първо впечатление.


 

За по-голямо или по-официално събитие SmartCards предоставят повече пространство за цялото ви портфолио и контакти, които да бъдат прехвърлени само с доближаване до смартфон.

Подготви си преставяне

Представяне в рамките на едно изречение за това кой си ти и какво правиш- например „Аз съм бизнес треньор и помагам на предприемачи, които стартират компании“ или „Аз съм нов дипломиран дизайнер, който започва на свободна практика ". Представянето трябва да е бързо и лесно, когато срещаш много нови хора в едно събитие.

Бъди готов за плавен преход между разговорите

Колкото и добре да се разбираш с човека, с когото говориш, в един момент и двамата ще искате да продължите напред и да говорите с други хора. Направи това възможно най-гладко, като подготвиш фраза. Опитай нещо като „Наистина ми беше приятно да се запознаем. Ще се радвам да се чуем/видим отново скоро.“- или нещо подобно, което отговаря на твоя стил.

Follow up

След събитието изпращай имейли до хората, с които сте осъществили обещаващи разговори. Включи напомняне за това, за което сте говорили и предложи да се срещнете отново, ако това е нещо, което искате да направите. Конкретна покана е по-вероятно да доведе до резултати, отколкото общо „нека останем във връзка“. Изпрати им имейл в рамките на няколко дни след събитието, когато разговорът вероятно ще остане свеж в съзнанието им.

Избягвай зоната си на комфорт

Присъствието на събитие с приятели или колеги може да направи нещата по-малко нервни, но също така намалява възможността за създаване на нови контакти, което е нещото, което трябва да направиш. Ако присъстваш на събитие, прекарвай време без познатите си и търси нови хора.

Друго нещо, което трябва да ограничиш, е времето, прекарано в гледане на телефона - лесен начин да пропуснеш променяща живота бизнес среща.

4. Знай къде да намираш възможности за нетуъркинг

Възможностите за нетуъркинг се появяват навсякъде - ето няколко вида събития и ситуации:

Социални мрежи

Социални мрежи - ключът е в името! Сайтове, създадени специално за бизнеса, като LinkedIn, ти дават множество начини да се свържеш с хора, работещи във твоя бранш. Има и блогове и форуми, където можете да се присъединиш към дискусии и да обменяте знания по теми, свързани с вашата област.

Има и други сайтове, както безплатни, така и платени, които са специализирани в подпомагане на бизнесмени и предприемачи да осъществяват професионални връзки.

Конференции

Участието в информативни конференции само по себе си може да бъде чудесна бизнес инвестиция, а шансът за нетуъркинг е черешката на тортата. Повечето конференции включват известно време за общуване и паузи за кафе, напитки или храна. Най-хубавото е, че имате готов ледоразбивач под формата на лекции, на които току-що сте присъствали.

5. Избягвай тези често срещани нетуъркинг спънки

Чувстваш се твърде нервен, за да отидеш

Тревожността от потапянето на палеца на крака във дълбоките води на бизнес срещите е често срещана и абсолютно естествена. Ако си срамежливият тип, ние те разбираме. Срещите с нови хора не са любимото занимание на всички и можеш да бъдеш сигурен, че на всяко събитие ще има много хора, които да се чувстват по същия начин.

Събитията се препокриват със семейните ангажименти

Много собственици на малък бизнес вече жонглират с бизнеса си със семейства, ежедневна работа и други ангажименти във времето . Ако това си ти, мисълта да се отправиш към вечерно събитие или бизнес закуска може да изглежда нереалистична или дори непостижима.

Отново, Интернет може да бъде твоят спасител в тази ситуация. Освен че ти помага да се свържеш виртуално, поддържането на връзка онлайн може да ти помогне да избереш събитията, за които си струва да отделиш време. Ако се регистрираш в бюлетини за събития, това може да ти помогне да планираш предварително къде искаш да присъстваш, независимо дали това означава организиране на гледачка за деца или разместване на срещи.


 

    3