Десислава Николова

31 авг 20203 мин.

51 причини защо е важно децата да получават и допълнително неконвенционално обучение през опита и др

Актуализирано: 5 мар 2022

Допълнително неконвенционално обучение през опита е важен компонент за изграждането на личности готови да посрещат и да се справят с предизвикателствата на живота. Представяме ви 51 причини в подкрепа на това мнение:

1. Неконвенционално обучение е по желание;

2. Подходящо е за всяка възраст;

3. То развива уменията на децата, както и социалните им контакти;

4. То е свързано с развиването на нови умения;

5. То е насочено предимно практически;

6. Обединява различни дейности;

7. Изграждат общност от деца, които имат сходни интереси;

8. Извънкласните дейности влияят положително на учениците;

9. Помагат им да постигат по-добри резултати по основните предмети;

10. Социализират се по-бързо и лесно;

11. Придобиват умения за работа в екип;

12. Фактът, че се срещат редовно по време на едни и същи занимания, ги кара да се чувстват част от група, която има еднакви интереси;

13. Неконвенционално обучение влияе положително и на самочувствието им;

14. Развива индивидуалните таланти на децата;

15. Допринася за интелектуалното израстване на младите хора;

16. Дава им кураж и мотивация;

17. Развива редица личностни умения и качества;

18. Открива и се развива таланти и лични интереси;

19 Актуализират се способностите;

20. Преподавателите или други личности, на който детето се възхищава, могат да провокират пробуждането или развитието на таланти;

21. Развиват качества и ценности като отговорност, достойнство, смирение, решителност, увереност в себе си, самодисциплина, уважение към другите;

22. Насърчава се индивидуалното развитие;

23. Извънкласните занимания предразполагат към развиване на качества като постоянство и целеустременост;

24. Създава нови приятелства;

25. Дава свобода;

26. В тази по-малко формална и повече приятелска обстановка, децата не се страхуват да изказват мнението си, да бъдат себе си и да се вдъхновяват;

27. Вдъхновението и мотивацията, които децата получават при тези занимания, често са и голям двигател на напредъка в училище;

28. По-различен, много по-естествен и не толкова затормозяващ начин за научаване;

29. Заниманията извън училище затвърждават, обогатяват и надграждат знанията и опита, които имат;

30. Самите те могат да обяснят видяното на практика, което означава, че го разбират;

31. При по-голямата свобода на изразяване, децата често осмислят информацията като така я запаметяват и автоматизират изключително добре;

32. Освен това научават и много нови неща, които впоследствие се затвърждават, бивайки ползвани в ежедневните им предизвикателства и така се затваря един прекрасен кръговрат на учене и затвърждаване;

33. Разширява кръгозора и им дава нови гледни точки за света;

34. Този вид общуване дава възможност на децата да се опознаят и да сформират нещо като малък “отбор”, с който да споделят своите мисли и чувства;

35. Срамежливостта се лекува, защото в извънкласните дейности в по-малки групи дават възможност на по-срамежливите деца да се социализират в по-малък кръг и да се научат, че тяхното мнение има значение. Това впоследствие се отразява благоприятно на самооценката им и те по-лесно общуват в училищната среда;

36. Отдавна се говори, че ученето не е еднопосочен процес, а е многопластово и многоизмерно! Извънкласните занимания трябва да бъдат гледани като помощ положителен инструмент за затварянето на учебния цикъл и практическа подготовка за реалната среда:

37. Ще научат, че не всички хора са правдиви;

38. Ще научат, че на всеки подлец се пада и един герой, отдаден лидер;

39. Ще научат, че на всеки враг се пада и един приятел;

40. Ще научат, че спечеленият лев е много по-ценен от пет намерени;

41. Ще научат да може да губи и също така да се радва да побеждава;

42. От рано ще научи, че побойниците и самохвалковците са най-лесните за побеждаване;

43. Има време, за да размишлява върху вечната мистерия на птиците в небето, пчелите на слънце и цветята на по склона на зелен хълм;

44. Ще научат, че по-достойно е да се провалиш, отколкото да мамиш;

45. Ще научат да имат вяра в собствените си идеи, дори и когато всеки им казва, че са грешни;

46. Ще се научат да бъдат внимателни с внимателните хора и твърди с твърдите;

47. Ще намерят силата да не следват тълпата, когато всички други го правят;

48. Ще се научат да слушат всички хора, но ще се научат да пресяват всичко, което чуват през ситото на истината и да вземат само доброто, което преминава;

49. Ще се научат, че е по-добре да се смеят, когато са тъжни, но и ще научат, че няма срам в сълзите;

50. Ще се научат да продават своите мускули и ум, но никога да не слагат етикет с цена на сърцето и душата си;

51. С примерите, ще се научат как да заглушават ушите си, за да не чуват крещящата тълпа… и как да отстоява и да се бори, ако мислят, че са прави;

Всичко това, защото само изпитанието на огъня произвежда качествена стомана.

Нека да имат куража да бъдат нетърпеливи, но да има търпението да бъдат смели.

Нека се научат на огромна вяра в себе си, защото тогава те винаги ще има огромна вяра в човечеството.

Да, предполагам, че има 101 причини в подкрепа на недостатъците от неконвенционално обучение, но щом четеш това, вече си разбрал ползите, а в твоите ръце остава изборът!

    1