Списание "Бългаски предприемач"

1 юни 20205 мин.

Facebook Ads или Boost Post при създаване на рекламни кампании?

Актуализирано: 5 мар 2022

Защо да се ограничаваме и да използваме опцията за подсилване, след като Facebook ни предоставя изключително силен инструмент за реклама? Кое е по-добре да използваме - подсилването на постове в страницата или Facebook Ads? Това са често срещани въпроси сред потребителите, които управляват Facebook страници. Дори да сте сравнително нов във всичко това, в крайна сметка ще видите изскачащо известие, което ви насърчава да „подсилите” публикацията си. Причината е, че постът може да е високоефективен или алгоритмите на Facebook да смятат, че е със съдържание, което ще е интересно за потребителите на платформата. Накратко, възможността за подсилване на публикациите е опростено разширение на системата за реклами във Facebook. То беше проектирано така, че да бъде в помощ за собствениците на малък бизнес, които изпитваха огромни затруднения при използването на Facebook Ads мениджъра, в който има много повече функции и опции за таргетиране.

Опростеното обаче не винаги означава по-добро. Простотата на подсилените публикации идва с цената на значителното персонализиране, което предлага пълната система за реклами.

В тази публикация ще разгледаме разликите между рекламите във Facebook и опцията за реклама от Facebook страницата, за да решите кое да използвате за вашия бизнес:

Какво е подсилена публикация във Facebook?

Това е функцията, която позволява на вашата публикация да достигне до повече хора. Избирате целева аудитория, общ бюджет и продължителността, за която искате да се показва публикацията на началната страница на потребителите. Другите администратори на страницата ви също могат да използват бутона Boost Post, но само ако им е предоставен достъп до рекламния ви акаунт, в противен случай ще трябва да рекламират през техния.

Интерфейсът за повишаване на публикациите е много по-опростен и при него нямате почти никакви възможности за избор. За по-малките бизнеси обаче, тази опция е за предпочитане. Отнема ми поне десет минути, за да създам предварително планирана рекламна кампания през Facebook Ads, а през Boost Post същото ми отнема около десет секунди.

Какви възможности имат тези два инструмента за реклама?

Както вече казах, подсилените публикации са значително по-ограничени, отколкото Facebook Ads мениджъра. Има няколко неща, които можете да правите във Facebook Ads, а с Boost Post бутона - не, включително:

1. Повече възможности за оптимизация на вашата реклама

Изборът на рекламна цел в началото ще ви помогне да се съсредоточите върху това, което искате да постигне кампанията. Подсилените публикации ви позволяват да се съсредоточите само върху трафик към сайта ви или ангажираност, но пълната система за реклами ви позволява да избирате цели, като посещения във физически магазини, реализации/продажби, събиране на email адреси и много други. Има типове кампании, които просто не можете да създадете през Boost Post бутона.

Това е важно, защото Facebook използва избраната от вас цел, за да покаже рекламата ви на потребителите, които най-вероятно ще предприемат действия въз основа на тяхната история на активност.

2. Избор на подробни опции за разположение

Подсилването на публикации просто ви позволява да добавите или премахнете отметката от показване на поста в Instagram и дали да се показва на Desktop/ Mobile (имате възможност да изберете едно от двете или и двете). Рекламирането през Facebook Ads ви позволява да избирате разположения, включващи Newsfeed (новинарските емисии на потребителите или с други думи, началните им страници), дясната колонка във Facebook, началната страница в Instagram, историите в Instagram, реклама в други партньорски сайтове, месинджър и други. Можете също така да изберете дали искате вашата кампания да се показва само на мобилни или настолни потребители.

3. Опции за по-персонализирано таргетиране

С подсилени публикации не можете да припокривате типове аудитория. Не можете например да изберете персонализирана аудитория и след това да добавите насочване по интереси. Можете да направите това и още други неща чрез цялостната система за реклами.

4. Използване на функцията Manual Bidding

Рекламите във Facebook ви позволяват да копаете дълбоко с функцията за ръчно офериране, ако решите. Можете да изберете максимална средна цена за оферта или максимална ставка на оферта. Можете също така да изберете за какво искате да плащате (например импресии или кликвания). Тъй като можете да използвате тези стратегии за мащабиране на рекламите си във Facebook, това е малка, но съществена функция, която трябва да имате предвид, ако решите да я използвате.


 

 

5. По-голям творчески контрол на рекламите

Можете да създавате въртележки (така наречените карусели), да добавяте заглавия и описания, да избирате CTA (бутон за призив за действие), бутон, който смятате, че ще работи най-добре за вас. Това са всички опции за творчество и форматиране, които не бихте могли да използвате при подсилването на публикации.

Кога да използваме Facebook Ads и кога Boost Post?

В 99% от случаите Facebook Ads ще бъде правилният избор за вашата реклама, дори ако още не сте запознати със системата. Причината е, че в случая е налична изключително голяма гъвкавост.

Дори елементарната възможност да определите цел на кампанията си, за която искате да бъде оптимизирана рекламата ви, ще ви даде по-добри резултати.

С Facebook Ads можете да създадете кампания с информационно видео. След това можете да пренасочите хората, които са гледали 75% или повече от това видео и да им покажете директна реклама, която вече има за цел да им продаде съдържание.

Разбира се, може да правите също и ремаркетинг кампании, които имат за цел да превръщат посетителите на вашия сайт в клиенти.

Опциите са безкрайни, такъв е и потенциалът на Facebook Ads.

Също така, струва си да се отбележи, че рекламите във Facebook имат потенциал да получат невероятни резултати при сравнително ниска CPA (Cost Per Action) или CPC (Cost Per Click).

Кога трябва да използваме Boost Post бутона?

Подсилените публикации през Facebook страницата все още могат да работят във ваша полза при много специфични обстоятелства, при които искате да увеличите видимостта на съобюение, което сте публикували. Може да искате да изградите социално присъствие и да имате желание хората да ви разпознават. Например: обявяване на предстоящо събитие, което може да помогне едновременно да увеличите посещаемостта на събитието, но и да увеличите харесванията на вашата страница.

Публикуване на дълги постове, като например пускане на нов продукт или услуга, отваряне на нова локация (ако имате физически магазин). Това са все публикации, които сами по себе си биха привлекли и ангажирали повече хора.

Ако споделяте ваши мисли и съдържание, което искате да ви помогне да изградите доверие във вашата аудитория, това също би било от полза.

Заключение

Ако се нуждаете от бързо увеличение на ангажираността на конкретен пост, по-добрата и лесна опция би била Boost Post бутона. В крайна сметка обаче, процесът на създаване на реклами с пълните функции осигурява много по-добра персонализация. Имате разнообразни опции при избор на цел на кампанията и повече възможности за визуално изграждане на рекламите за вас и вашите клиенти.

Мисията на Фондация в обществена полза “Започни Млад” с ЕИК 206624841 е да насърчава и развива предприемаческата среда и талант в България чрез създаване и поддържане на общности за споделяне на опит и знания. Ние предоставяме структурирана образователна и практична информация, която да подобри осведомеността и уменията на предприемачите, така че те да могат да вземат информирани решения и да подсигурят устойчив и целесъобразен растеж. С цел финансова независимост и устойчивост, освен образователните ни общественополезни дейности, ние предлагаме и обучителни услуги и продукти, както и реклама на подбрани партньори, което да допринася за изпълнението на мисията ни. Всички приходи от стопанската дейност на фондацията отиват за развитие на общественополезните и имат за цел тяхното развитие. Повече за фондацията може да видите на нашата “За нас” страница.
 

    1