Добромир Славов

30 юни 20203 мин.

Всичко за Lead Generation

Актуализирано: 5 мар 2022

Lead Generation е особено важно понятие за всяка B2B* организация, която се интересува от постигането на постоянни и надеждни резултати. Тази статия ще ви насочи към основните стратегии, ползи и добри практики в генерирането на нови лийдове** за вашата компания.

Какво е Lead Generation?

Lead Generation обхваща всички дейности, свързани с идентифицирането и създаването на потенциални клиенти. Компаниите използват различни тактики за продажби и маркетинг, за да генерират нови лийдове, но със сигурност е необходимо да има добре дефинирани процеси.

Изключително голямата конкуренция на пазара прави B2B Lead Generation основно предизвикателство за компаниите днес.

В момента е важно да се генерират качествени лийдове - потенциални клиенти. Само така вашата компания ще има предимство пред конкуренцията.

Защо лийдовете са толкова важни?

Те допринасят за вашата фуния от продажби. Някои потенциални клиенти, които сте привлекли, ще донесат приходи на вашия бизнес. За да имате добра възвръщаемост за компанията, е необходимо да генерирате качествени лийдове, именно такива, които в бъдеще ще се превърнат във ваши дългосрочни клиенти.

Важна е добрата стратегия за генериране на потенциални клиенти. Нужно е да има баланс между количество и качество.

Не е важно да имате възможно най-много лийдове, от които в крайна сметка няма да направите сделка. По-добре е да намерите 5 качествени потенциални клиенти, от които ще имате добри приходи за компанията, отколкото 25 лийда, от които няма да направите дори 1 продажба.

Ето защо е нужно да направим квалификация на Lead Generation.
 

Как да разграничим качествените B2B лийдове?

Оценяване на лийдовете

Направете скала в екипа си (например скала 1-5), чрез която да отбелязвате вероятността потенциалният клиент да се възползва от вашите услуги и да затворите сделка с него.

В това изчисление влизат много фактори: демографски данни, онлайн дейности, ангажираност в социалната мрежа и други.

Според оценката на вашия лийд, ще може да определите какъв подход да използвате за потенциалния клиент.
 

Как да генерираме B2B лийдове?

След като вече знаем защо Lead Generation е важна част от нашия бизнес и научихме как да разграничаваме качествени от неквалифицирани лийдове, е време да разкрием тайната на генерирането.

Тук сме поместили някои от най-разпространените стратегии за Lead Generation:

Социални медии: Време е да споменем и нашия любим LinkedIn. Социалната мрежа, чрез която най-успешно се достигат нови потенциални клиенти, но как?

Ние от Mercatus можем да изградим цялостна стратегия за вас, като ви помогнем да достигнете до нови лийдове за вашата компания.

Уебинари: Създаване на образователни и информационни сесии, за които хората могат да се регистрират, като предоставят информация за контакт. Уебинарите са тясно свързани със социалните медии, тъй като е необходимо да ги популяризирате чрез тях.

Видеоклипове: Визуалното винаги привлича зрителя. Не случайно все по-често виждаме call-to-action към края на видеото, за да може гледащият да предприеме следващата стъпка.

Landing Page: Тук потребителят, който проявява интерес, би могъл да се запише за безплатно демо на компанията, например - ето един готов лийд за вас.

Препоръки: Качествените потенциални клиенти са едни от най-ценните видове лийдове, които една компания може да получи, тъй като почти винаги са квалифицирани и подкрепени с препоръката на доверен приятел или колега.
 

За нас бе удоволствие да ви представим нашите наблюдения за Lead Generation и да споделим защо е важно генерирането на нови лийдове за вашия бизнес.

Нашият екип от експерти е на разположение, за да ви помогне да изградите вашата стратегия за намиране на потенциални клиенти в LinkedIn.

* Business to Business

Мисията на Фондация в обществена полза “Започни Млад” с ЕИК 206624841 е да насърчава и развива предприемаческата среда и талант в България чрез създаване и поддържане на общности за споделяне на опит и знания. Ние предоставяме структурирана образователна и практична информация, която да подобри осведомеността и уменията на предприемачите, така че те да могат да вземат информирани решения и да подсигурят устойчив и целесъобразен растеж. С цел финансова независимост и устойчивост, освен образователните ни общественополезни дейности, ние предлагаме и обучителни услуги и продукти, както и реклама на подбрани партньори, което да допринася за изпълнението на мисията ни. Всички приходи от стопанската дейност на фондацията отиват за развитие на общественополезните и имат за цел тяхното развитие. Повече за фондацията може да видите на нашата “За нас” страница.

    0