Списание "Бългаски предприемач"

1 май 20204 мин.

Защо е важно да създадем правилната LinkedIn Marketing стратегия? Полезни съвети и идеи...

Актуализирано: 5 мар 2022

Настоящата публикация не е спонсориран пост. Тя е част от партньорството между Фондация “Започни Млад” и LinkedIn с цел развитие на мисията на фондацията.

LinkedIn е най-популярната и голяма бизнес мрежа, която ни предоставя възможността да се свържем с правилните контакти - дистанционно ! Как да създадете правилната стратегия за Social Selling в LinkedIn? Най-голямото предимство на LinkedIn е, че той е посещаван от много decision makers, които могат да се окажат правилните хора за Вас и за развитието на Вашия бизнес. Ако искате да привлечете вниманието на мениджърите от най-високо ниво, тогава е нужно да поработите върху своята маркетингова стратегия в LinkedIn. За разлика от други социални мрежи като Facebook и Instagram, LinkedIn предлага златна възможност за B2B развитие и outreach. Очевидно е, че стабилната маркетингова стратегия LinkedIn е от решаващо значение за успеха на Вашия бизнес. Тя може да Ви помогне да изградите информираност за марката, да увеличите трафика на уебсайта си, да генерирате качествени клиенти и да си осигурите много други партньори. Освен това, може да помогне да се утвърдите като лидер във вашата индустрия.


 

 
Статистика от: https://news.linkedin.com/about-us#statistics
 

 

Може да се насочите към една или повече от следните цели:

  • Изградете информираност за марката

  • Генерирайте таргет клиенти

  • Ангажирайте своята целева аудитория

  • Продавайте продукта или услугата си

Опознайте своята аудитория!

След като имате ясна представа за маркетинговите си цели, е време да определите своята целева аудитория. Това е предпоставка за разработване на солидна маркетингова стратегия за LinkedIn.

Можете да определите своята таргет аудитория въз основа на различни параметри като позиция на работа, географско местоположение, индустрия и т.н. Това може да стане с помощта на инструмента на LinkedIn - Sales Navigator.

Ние от ''Mercatus'' определяме Вашата таргет аудитория чрез този инструмент.

Навигаторът за продажби винаги анализира запазените Ви клиенти, за да предложи нови, които са подобни. Това означава, че винаги ще имате нови клиенти, без да заделяте допълнителни ресурси за процеса на генериране на потенциални такива.

Когато използвате Sales Navigator, получавате достъп до много други премиум филтри. Това Ви позволява да запълвате CRM-а с по-подходящи потенциални клиенти. Можете да филтрирате хора и компании по определени критерии:

  • Ключови думи;

  • Географско положение;

  • Индустрия;

  • Големина на компанията;

  • Конкретна позиция или цял отдел;

  • Йерархия на позицията;

  • Членство в специализирани групи;

  • Години опит в дадена позиция и много други.

Създайте завладяваща Company Page (фирмена страница)

Това първо ще вижда Вашата целева аудитория. От там трябва да научат всичко, необходимо за Вашия бизнес - информация за Вашите продукти / услуги, служители и централа и т.н.

Уверете се, че предоставяте логото на своята компания, URL адреса на уебсайта, индустрията, размера на компанията, както и други подробности. Добавянето на тези важни елементи изгражда доверието към Вашата компания.

Използвайте ключови думи

Ключовите думи са от решаващо значение за Вашата маркетингова стратегия в LinkedIn.

Определете термините и изразите, които целевата Ви аудитория вероятно ще използва при търсене на продукти или услуги.

Бъдете Актуални

LinkedIn прави невероятно лесно да следите фирмените страници с новини. Хората и компаниите, с които сте свързани, се показват на Вашата стена за новини, когато публикуват актуализации. Работи и по обратния начин - публикувайки актуализации / блогове / новини, можете да се появите на стената на тези други компании.

Клиентите ценят и се ангажират с брандове, които имат онлайн присъствие. Затова е от изключително голямо значение да бъдете актуални и активни. Така давате възможност на клиентите дори да дадат препоръки за Вас.

LinkedIn Groups

Създаването на група в LinkedIn може да Ви позиционира като експерт във Вашата област. Използвайте групите, за да генерирате трафик към Вашия сайт или блог и да завържете нови контакти с потенциални клиенти и партньори.

Search Engine Optimization

Профилите на LinkedIn (фирмени и физически лица) се класират с висока оптимизация в Google. Това означава, че само наличието на профил в LinkedIn ще Ви постави по-високо на страницата с резултати, когато някой търси името на вашата компания. Хората днес използват Google повече от всякога за проучване на компании - от решаващо значение е да сте сигурни, че бизнесът Ви се показва в най-добрите резултати от търсенето. Създаването на фирмен профил на LinkedIn може да Ви помогне да направите точно това.

Основни съвети при оптимизацията на профил

Какво трябва да подобрим в профила си в LinkedIn?

  • Заглавие / Headline

  • Снимка

  • Ключови думи

  • Текущ и минал опит

  • Препоръки

  • Умения

  • Уебсайтове и маркетинг материали

  • Присъединяване към максимален брой правилни групи

След като сме готови с оптимизацията на профила, трябва да следваме още няколко стъпки, за да сме сигурни, че бизнесът ни ще се развие успешно:

  • Насърчете служителите си да се свързват със страницата на Вашата компания в LinkedIn

  • Споделяйте богато съдържание (статистиката показва, че постове със снимка получават 98% коментари, а клипчета от YouTube пък се споделят 75 % повече)

  • Възползвайте се от LinkedIn групите

  • Опитайте Showcase Pages

  • Учете се от LinkedIn Analytics


 

Мисията на Фондация в обществена полза “Започни Млад” с ЕИК 206624841 е да насърчава и развива предприемаческата среда и талант в България чрез създаване и поддържане на общности за споделяне на опит и знания. Ние предоставяме структурирана образователна и практична информация, която да подобри осведомеността и уменията на предприемачите, така че те да могат да вземат информирани решения и да подсигурят устойчив и целесъобразен растеж. С цел финансова независимост и устойчивост, освен образователните ни общественополезни дейности, ние предлагаме и обучителни услуги и продукти, както и реклама на подбрани партньори, което да допринася за изпълнението на мисията ни. Всички приходи от стопанската дейност на фондацията отиват за развитие на общественополезните и имат за цел тяхното развитие. Повече за фондацията може да видите на нашата “За нас” страница.


 

    1