Зареждане...

Една чаша кафе ви дели от успешната реклама

Една чаша кафе ви дели от успешната реклама

Здравейте, здравейте! 

 

Здравейте приятели! 

Ние сме Ива и Зори и ще направим интервю в две части, което ще можете да прочетете през ноември и декември.

Ще говорим за предприемачество, проекти, стартиране на бизнес и правилно разпределяне на време.

Днес си говорим със Зори, която когато трябва да обясни на баба си какво работи, казва че е учител по испански.

 

Как си Зори? Разкажи ни нещо за себе си. Коя е Зори?

Аз съм Зори, на 25 години, от град Варна. Завършила съм международни отношения и право. Считам се за абсолютно обикновен млад човек, но това може би се дължи на факта, че хората с които съм обградена са позитивни, амбициозни и целеустремени. Наистина прогресивно мислещи млади хора, в пълния смисъл на думата. И аз като всички останали минах през избора на гимназия, впоследствие университет. През цялото това време опитвах най-различни неща, от спорт, през изкуство, докато не опозная себе си и не намеря това, което наистина ще ми хареса и заради, което сутрин ще ми се става с желание и заряд. Опознах себе си и изградих философия, която се стремя да предам и на моите курсисти. Не работя по слабите страни, защото това само ги засилва. Фокусирам се върху това, в което съм добра и давам 100 процента от себе си там. Обратното би ми навредило повече, от колкото да ми помогне. И да, преподавам испански, това ми е страст. Това е и причината с мой приятел, преди 5 години, да отворим езиков и образователен център, които развиваме и управляваме до днес. Комуникацията с хора ме зарежда и вдъхновява. Покрай развитието на този проект и факта, че нямам в семейството си хора от частни сектор, а основно хора с професии, хора на науката и изкуството, трябваше много бързо да се адаптираме, да научим много за кратко време. Училището не ни беше дало достатъчна основа и бяхме абсолютно боси в правенето на бизнес, в рекламата, предвид възрастта ни тогава, не знаехме какво е финансов или бизнес план. Имахме само мечта, огромно желание и много голяма амбиция да предложим нов начин за учене на език, трансформирано през нашия поглед и усещане. Това начало ме запали по брандинга и дигиталната реклама. Наложи се да минем през всяка част на бизнеса. Да бъдем всичко и то за кратко време. Шегувахме се, че винаги когато търсиха управител, счетоводител, администратор или пък преподавател, там бях аз. Мултифункционалната фигура на екипа. 

В последствие участвах в проекти на мои близки и приятели. Гостувала съм като лектор на няколко събития за младежи, в областта на кариерното ориентиране. Организирахме редица събития, свързани с четене, творчество и изкуство. Разработихме обучения за малки и големи и ги запознахме с новите професии, необходимостта от отлично владеене на меки умения, комуникация, презентиране и свободно говорене пред хора. Включително имах възможността да бъда ментор в програмата Able Mentor. 

Всичко тръгна по веригата поетапно и изцяло вдъхновено от нас, докато се учим в движение. Беше важно да вярваме в идеята, за да успеем да я предадем у нашите клиенти и партньори. В последствие се роди идеята за дигитална агенция, след години труд като фрийлансър в областта. Надявам се до края на годината бранда DigiCup да е вече реалност, изцяло вдъхновен от мен.

„Една чаша кафе ви дели от успешната реклама.“. Блогът, който развивам още от гимназията е моето креативно бягство, където споделям истории от моето ежедневие, работа и хобита. Там творя и почивам качествено, докато общувам с много хора, с които имаме общо виждане за живота. Обменяме опит, идеи и се инспирираме взаимно. 

Зори е всичко, което прави. Идеите ми и това, което работя са олицетворение на мен самата и моите виждания, както за живота, така и за учене или работа. Всичко минава през моето усещане и разбиране. 

 

Направи ни впечатление и щяхме да те върнем към теб. 

Винаги осново е работата. 

Искам само да заключа, че след всичко това, ти казваш, че си обикновен млад човек?

Много хора може би ще се припознаята в това, което ще кажа. Когато си говоря с мои близки, всеки обръща внимание на всичко, което съм постигнала, защото го гледат през техните очи. В нас е заложено да се сравняваме с другити и да смятаме, че на другия винаги му е по-лесно, това е оправдание, което използваме, за да успокоим себе си. Може би съм много самокритична, но аз се мотивирам от историите на хора, направили повече от мен и се стремя към прогрес. Вярвам, че успеха е движение. Често през призмата на човек, на който тепърва му предстои да гради кариера или пък да открие това, което иска да прави, човек вижда моите успехи като нещо наистина грандиозно, за мен са просто реализирани мечти, а след всяка, намирам нова. Така човек се чувства жив и пълноценен, без да изпада в крайности разбира се. 

Аз съм опитвала какво ли не преди да намеря това, което ми харесва. Била съм в сферата на недвижимите имоти, защото ми беше супер любопитно как работи мрежовия маркетинг. Била съм аниматор. Опитах се да развия онлайн магазин. 

Трудно ми е да посоча едно нещо, което обичам да правя, затова правя няколко, но това е нож с две остриета и има своите плюсове и минуси. 

Практиката и грешките ме научиха на всичко.

 

В началото само с центъра ли започна? Или започна с още няколко проекта, както в момента. 

Истината е, че родителите могат още в ранна детска възраст да забележат наклонностти и талант на едно дете. Аз приемах всяко предизвикателство, спорт, пътувания, извънкласен клуб или пък проект. Всичко ми беше любопитно. Родителите ми винаги са ме подкрепяли, което е причината да раста със свободно мислене и емоционална интелигентност. 

Първата ми официална работа беше като аниматор в детски кът, най-големия тренинг за моята психика и търпение. Истинска школовка от първо лице. След това бях част от друг езиков център, като преподавател по испански език. След този момент се роди и идеята за Libro Academy. Малко преди това опитах в търговията, но тогава осъзнах, че ако между 5 нещата трябва да посоча, това което ще се продава, ще избера най-малко продаваемото, но ако ми се посочи продукт и имам скоро и стратегия, няма нещо, което да ме спре. Имам ли цел, отказване няма. Спорта ме научи а дисциплина. 

 

Искам да те върна на едно клише. Ние се учим от провалите. Защо? Защо не трябва да се страхуваш да фейлваш?

Защото веднъж щом се сблъскаш с нещо, остава отпечатък. Светва лампа в съзананието ти. Учи се през практиката. Теорията е суха материя, която без школовка е безмислена. Празно звено. Двета заедно обаче са страхотен тандем. 

Когато нямаш опит и пари, но имаш мечта и вложиш всичко в нея, всеки провал може да те накара да се откажеш. 

Ние например бяхме направили бяла табела, върху бяла врата. Абсолютно недомислено. Направихме сайт на шестия месец. Нямахме опит в набирането на персонал. Нямахме финансов план нито рекламна стратегия. Но работихме със сърце и желание и изградихме име. Ние не просто водим курсове, ни имаме приятели, в лицето на нашите клиенти. А никой не би предложил на близък нещо, което той самия не би ползвал. 

 

Колко пари дадохте за реклама за целия период?

Истината е, че в началото нямахме идея откъде да тръгнем. Аз съм горда, че нашето име се свързва с отлично обслужване и лично отноешние. Ние работим извън рамката, с наши програми и екип обучен от нас. Когато осъзнахме, че нямаме достатъчно пари за качествена реклама. Минахме дори през флаери и плакати – най-безмислено изхарчените пари. Опитахме с фейсбук реклама, с гугъл реклама. Докато не решихме да опитаме да завъртим потока по друг начин. Вместо да търсим постоянно нови клиенти, решихме да предложим алтернатива на нашето езиково семейство. Така и до ден днешен имаме деца при нас, които учат вече пета година. Шегуваме се, че тази година изпращаме първия си випуск, но сме щастливи, защото това е повече от работа, това е призвание. 

Изградихме устойчив модел на реклама, изцяло основан върху препоръки и градивна критика. Рекламата е процес, който изисква да даваш и влагаш постоянно. С бюджет и добра реклама можеш да привлечеш много клиенти, но с устойчив модел и силен екип, тези клиенти могат да доведат други, да презапишат отново или пък след време да се върне отново при нас. Реално ние имаме социални мрежи и табела на входа, на главен булевард, нищо повече. Ако човек иска да те намери, ще те намери. Ние сме 24/7 онлайн навсякъде с цел да предложим пълно обслужване по всяко време. 

Човек не приема, докато не се сблъска. Особено когато вложиш последните си пари. И не, не ходим от 9 до 5 на работа, защото сме на работа 24/7. В дигиталния свят, един ден да отстъстваш и можеш да бъдеш забравен, затова трябва постоянство и дисциплина. 

Важно е да можеш да си признаеш и да застанеш пред грешката си, да я приемеш и да продължиш. Да не се откажеш, каквото и да се случи. В край на сметка се изправяме пред изпитания, само през които можем да преминем. 

Да имаш фирма е лесно, всеки може да си направи. Но да правиш бизнес, когато си млад, без опит и с ограничени финанси е нещо съвсем различно. Трябва ти желание, хъс, ежеднвено учене и много мотивация! Няма как да продаваш нещо, в което не вярваш. В нашия сектор се инвестира най-много в екипа, после във всичко останало. 

След Libro Academy, се фокусирах върхи дигиталната агенция, която предстои да открия. До този момент работих като фрийлансър, но реших да разрастна дейността и се надявам скоро DigiCup да бъде вече факт. „Чаша кафе ви дели от успешната реклама“. Трябва ми чаша кафе, за опозная човек и да разбера от какво има нужда, какъв е проблемът и дали мога да му помогна или не. 

 

До момента имаш езиков център, стартираш собствена дигитална агенция. А другите два, за които знам?

Може би проектът, който е най-креативен и който ми е най-любим е интериорния ни – Wood Works. Произвеждаме интериорни 3D пана за стена от ново поколение. Правят се изцяло на ръка и се закачат като обикновена картина. Част са от затворен цикъл на производство, с което се гордеем много. Устойчив декор за дома и офиса, който остава във времето и изключителен акцент. Продуктът е за хора с отношение към детайла, ценители на ръчното творчество.

 

За хора са пари?

Това като модата, можеш да имаш много пари и да нямаш вкус и обратното. При нас купуваш нещо уникално и неповторимо, което краси пространството около теб с години, за разлика от купищата продукти, които бълва пазара и с които се затрупваме, заради емоционално пазарувана или пък фалшиви намаления по празниците.

Ако цената отговаря на това, което предлагаш не е висока, а адекватна. Човек трябва да цени труда си. Вкусът е субективно нещо, като външния вид. Не е нужно всички да харесват това, което правим. Това е причината да не ме плаши конкуренцията, напротив. Клиенти има за всички, стига да предлагаш нещо със стойност и да знаеш за кого адресираш това, което правиш.

 

Добре, езиков център, интериорните пана и дигиталната агенция. Това са три проекта. За да се справиш с всичко, е нужен тайм мениджмънт и то добър. Можеш ли да ни споделиш повече?

Няма случайни неща. Имам възможността да съм част от един страхотен проект. Повече ще мога да разкажа във втората част на интервюто, през декември. Проектът е насочен към поставянето на цели и в частност тяхната реализация. Жестока възможност за всеки, който отдавна отлага реализирането на цел, който има нужда от подкрепа и мотивация в самото начало. Тук обаче без да издавам какъв е продукта ще кажа, че отговорността този път, ще падне върху всеки, който реши да се включи. Дали ще успее ще зависи, както винаги, от него самия и личната му мотивация. Изключително предизвикателство за новата година, с гарантиран резултат. Щастлива съм, че съм част от Massive Action от самото начало, защото заедно истински вярвам, че сме способно да променим позитивно живота на много хора. 

За да реализираш нещо е нужно да имаш принципи. Това е стойността, която носи всичко, което правиш. 

Не продаваме продукт или услуга, които не бихме ползвали. 

Благодарна съм, защото в нито един проект не работя сама. Ние сме екип. Работя с хора, които са професионалисти в областта си. Имам възможността аз да говоря за всичко, което правим, но с изключение на дигиталната агенция, зад другите три проекта стоим няколко човека, от самото начало до сега. 

 

Многото проекти не е ли равно на провал? 

Това е предизвикателство, за хора които поемат рискове. Трябва да знаеш какво искаш. Ако те е страх от провала, определено не е за теб. Това е приключение и е за всеки, който иска да тества себе си.

Всеки трябва да прави това, което обича.

 

Да обобщим, че за да се справиш е важно във всеки проект, без значение колко са те да правиш едно и също, това в което си добър?

Да, важно е да правим това, в което сме добри. Можем да учим качествено ако филтрираме информационния поток към нас. Важно е всичко, което правим да минава през наш талант, страст или хоби. 

 

Имаме последен въпрос: Как се справяш?

Не се справям! Няма идеални и перфектни хора! 

 

Благодаря ти! 

Благодаря и аз! 

 

 

За автора

Основател и съсобственик на SmartCards.tech

Автор на "Първо впечатление - защо на някои им се получава, а на други не?"

Носител на наградата "Бизнес жена на годината" в категория "Млад предприемач под 28 години".

Носител на наградата "Златно токче" от Дамски Клуб "Бизнес на визоки токчета" 

 

виж всички публикации

Български предприемач препоръчва