Ако искаш да отидеш на "Следващото ниво" това е следващата стъпка

Щастливи сме да ви представим двама души, които са приятели, бизнесмени, предприемачи по душа и вдъхновяващи примери за обществото. Те са успешни, позитивни и нямат против да споделят своя опит, а и не само. Запознайте се със собствениците на Primo+, IMVESTIA, “Следващото ниво с Щелян и Георги”...

Щелян Калчев и Георги Янков


Кои са Хората Щелян и Георги?

Щ.К. - Хора с вяра и енергия. Вярваме, че в България може да имаш достоен живот със смисъл, надежда и удовлетворение. Вярваме, че почти всичко зависи от човека и той може да моделира ежедневието си. Вярваме, че качеството на живота ни зависи от качеството на средата около нас и не сме някакъв изолиран оазис, който си гради висока ограда за изолация срещу пустинята встрани. Вярваме в принципите си и ги отстояваме. Считаме семействата си за основен приоритет. В тях влизат роднините ни и близките приятели. Обичаме ги и ценим времето с тях.


Г.Я. - Георги е българин. Обича да играе тенис (любителски) и тайничко съжалява, че съдбата не го е срещнала с този спорт на професионално ниво ☺ Планирам да играя поне още 50 години, въпреки, че съм на 37 в момента на това интервю. За бизнес, имоти, предприемачество, ще говорим по-надолу, така, че там ще кажа повече ☺

Вие се занимавате успешно с недвижими имоти. От колко време?

Щ.К. - От деня, в който напуснах добре платената си работа като студент във Велико Търново. Бях офис мениджър на туристическа агенция със сигурен доход, осигуровки, офис, асистент, структура зад гърба си и работно време. През 2004 реших да се откажа от всичко това и да започна с Георги нещо, което не познавахме- агенция за недвижими имоти с фокус чуждестранни клиенти. Дълго време бяхме без заплати, осигуровки, офис, асистенти, нормирано работно време и каквато и да е структура зад гърба. Но пък имахме мечта, която сбъднахме скоро след това. Първите ни сделки бяха на масата в едно кафене. Наричахме го „Офисът“.


Г.Я. - Мисля, че стартът датира от 2003 година, което прави вече 18 години. Някои приятели твърдят, че от малък строя къщи по горите, но предполагам това важи за всички деца.


Как така се заехте да правите предаване, при това безплатно, защо си го причинявате?

Щ.К. - Защото сме хора. И ние правим грешки! Казах го в кръга на шегата.

„Следващото ниво“ и „Банкноти от имоти“ са безплатни за зрителите и слушателите ни, но на нас ни струват десетки хиляди като разходи всяка година. Факт е, че умишлено не допускаме рекламодатели и решението за самоиздръжка е съзнателно. Имаме много ползи индиректно. Създадохме и поддържаме тези формати, защото имаме кауза и искаме да направим промяна. Нашият оазис не струва нищо насред пустиня. Искаме пустинята да се превърне в оазис. В бранша ни няма регулация и има много „пустиняци“, които „дерат кожите“ на клиенти, а насреща не дават почти нищо. Има и кадърни хора, които пък няма кой да ги научи на честен занаят и се отказват, когато видят нивото в сектора. Искаме да вдигнем летвата на брокерския бранш и да повишим доверието на клиентите. Получава се! Правим го чрез личен пример в Primo+ и чрез споделяне на знания онлайн. Приели сме нещата много лично и се борим против лошите практики. Имаме и мисия: искаме да връщаме на обществото, което ни е дало толкова много, за да бъдем успешни. Друга причина е съвсем тривиална- предаванията помагат на бизнеса ни.


Г.Я. - Предаването прерасна в няколко предавания, в последствие в цяла медия посредством една модерна думичка „репърпъс“. Т.е. започнахме да произвеждаме съдържание във всякакви формати (видео, текст, аудио, картинки), за да може всеки да консумира информацията по удобен за него начин. Защо си го причиняваме е все едно да ме питаш защо си причинявам да играя тенис ☺ Защото ми е кеф. Тук мога да отговоря в няколко различни контекста, но ще хвана този. Когато знаеш, че предоставяш стойностна информация, която помага на хора, огромно количество енергия се завърта около целия процес. Тази енергия помага на много различни нива – на ниво бизнес, на ниво нашите консултанти, на ниво трупане на социален капитал…много са. Всички трябва да развиваме културата на даването, тъй като това светкавично издига всички на следващото ниво. Когато даваш, имаш право да искаш. Хората имат проблем с даването, тъй като имат проблем с искането. Когато не получават, те не се затварят на тема даване. Процесът работи наобратно.

И още нещо, което мога да добавя – това учи на търпение. А аз искам да развиваме това умение ☺


Откъде дойде името на предаването? Защо точно "Следващото ниво с Щелян и Георги"?

Щ.К. - Постоянно търсим подобрение на всеки аспект от живота ни. Отдавна сме така. Един вид катерим някаква безкрайна планина и всеки връх се оказва подножие на следващия. Решихме, че за да има промяна покрай нас, трябва да вдигнем нивото и стандартите си при нас, после извън нас. Името просто се появи и застана на мястото си от самосебе си. Намери ни.


Г.Я. - Щил го предложи и беше много яко. Естествено е за нас, тъй като реално винаги търсим следващото ниво. Писали сме статии по темата през годините, правили сме търговски материали в тази насока. Част от нас е. Въобще не съм го подлагал на анализ.


Кое е Най-ценното, което си взимате от видео формата?

Щ.К. - Егоистично погледнато, водещия печели най-много от контакта с госта си. Много от тях ме вдъхновяват и се уча от съветите им. Най-много научавам от делата им. С други гости ставаме приятели или правим бизнес. Публиката ни пише и споделя колко промени са настъпили в живота им след някое предаване. Уау! Какво по-хубаво от това?! Често свързваме зрители с гости и се оформят интересни партньорства. Това също ми дава радост. Удоволствие е да видиш промяна в по-голям мащаб. А и жена ми вече ме счита за (някаква микро) звезда и така мия чиниите по-рядко.


Г.Я. - Зоната ми на комфорт е около 5000% по-голяма. 2. Уникални контакти. 3. Комуникацията ми с хора като цяло е на следващото ниво.


Респективно, кое е най-ценното, което давате на аудиторията през него?

Щ.К. - Вдъхновение и пример. Показваме, че в България имаме ценни и честни хора, които жънат успехи с труд, акъл и постоянство. Даваме и нашите бизнес тайни, които са част от успеха ни. На Запад хората плащат хиляди, за да чуят нещо подобно, а ние умишлено един платен курс още не сме направили…


Г.Я. - „Пътеки“ на успели хора, които могат да бъдат копирани и адаптирани, за постигане на лични резултати. Методът проба-грешка учи много, но често взема цялото ни време. Комбинацията от печеливши стратегии на толкова много гости е повече от добра основа за всеки, който търси лично и професионално развитие.

Освен с предаването, вие се занимавате и с инвестиционна компания. Разкажете ни малко повече за нея.

Щ.К. - Първата ни съвместна инвестиция в имоти с Георги беше през 2005-та година. Осъзнахме, че това е отличен начин да подобряваш пространството около себе си, да помагаш на пазара и да печелиш чрез повишаване на стойността на имота. Оказа се и забавен процес, които ни тества на максимум. През годините сме обслужили стотици инвеститори, малки и големи. Ние също не спряхме да инвестираме дори и през кризата, която ни научи на ценни уроци. Решихме, че ще увеличим мащаба и обема на бизнеса, и създадохме IMVESTIA преди две години. Компанията е фокусирана изцяло върху сделки с инвестиционни имоти в България.


Искаме да повишим финансовата култура на българина чрез подкаста ни, да осигурим печалба на нашите капиталовложители чрез пасивна инвестиция и да създадем интересни продукти чрез знанията, опита и енергията ни. Пазарът ни показа, че сме в правилната посока и вървим напред успешно според плана.


Г.Я. - Правим този бизнес буквално от началото ни в сектор недвижими имоти, просто сега вече е малко по-публично. Инвестиционната ни компания е под прякото ръководство на Щелян. Той ще даде повече детайли ☺



Какво е вашето послание към читателите на списание Български Предприемач?


Щ.К. - Не съм толкова умен, за да събера съветите си в няколко изречения, но нека опитам. За да успеете, трябва да стъпите на раменете на гиганти. Те са около вас. Огледайте се. Поискайте им помощ и им бъдете благодарни, когато я получите. И никога не забравяйте каква е целта на всеки бизнес- да създава клиент, като решава негови проблеми. За другото четете между редовете на интервюираните в списанието „БП“. Мислете критично и не приемайте всеки съвет. Този не прави изключение. Все пак вие имате собствени мозък, цели, нужди и мечти. Живейте според тях. И бъдете здрави!


Г.Я. - Ако сега стартират пътя си, да знаят, че да си предприемач не е толкова готино, колкото го пише в интернет и в книгите. Предприемачеството е гасене на пожари, взимане на тежките решения (да срежеш разход, да уволниш човек), безсънни нощи, 100% отговорност за всичко, което се случва под името на техния бранд. Каквото и да се случва в тяхната компания, вината е тяхна. Не е на служителя, защото те не са го уволнили, или не са го научили.


Ако са бизнес, който вече произвежда стойност на пазара – фокусирайте се върху хората. Пари има за всички, бизнес има за всички. Не са важни 5 лева повече или по-малко, ако ще го правите с цената на прецакан човек. Всички правим бизнес с хора. Бизнес моделите трябва да са насочени към морала, работната етика и човечността.



ПОПУЛЯРНО СРЕД АБОНАТИТЕ

БЪЛГАРСКИ ПРЕДПРИЕМАЧ ПРЕПОРЪЧВА:

bql fon.png
resource (46).png
Smartmoney-Logo-New.png (1).webp

Получавай новини от списание "Български Предприемач"

©2020 by Списание "Български предприемач"