top of page

Български билки в бутилки


Здравейте! Днешният ни разговор е с една интересна личност с бизнес, който със сигурност ще събуди интереса Ви!



Разкажете ни малко повече за себе си и за това какво се крие зад вашия бранд? Коя е същността на Вашата дейност и защо решихте да се занимавате с това? Ние сме Славей Димов и Димитър Николов. Дългогодишни приятели, а от вече шест години и бизнес партньори. Събра ни желанието да "попълним един пропуск" на българските производители и вносители.


На пазара просто нямаше здравословни и вкусни безалкохолни напитки. Обединихме се около идеята да създадем напитка без консерванти, оцветители и всякакви изкуствени подобрители. Затова и предпочетохме да произвеждаме сиропи пред готови напитки.


Започнахме с два вида - сироп от цвят и плод на бъз. Към момента компанията ни произвежда над 30 вида сироп и 8 вида сладко. Въпреки обемите, които реализираме, не сме компрометирали качеството на продуктите и не сме изневерили на идеологията за чисти продукти, които се превръщат във вкусни и свежи домашни лимонади. Защо в България? Смятаме България за много плодородна почва. В буквален и в преносен смисъл. Вярваме във възможностите за развитие на устойчив бизнес у нас. Въпросът е малко като за кокошката или яйцето. Дали трябва държавата да е стабилна, за да има стабилни бизнеси или трябват повече стабилни бизнеси, за да е стабилна държавата.


Смятаме че от предприемаческа гледна точка българският бизнес се развива в добра посока и ни се иска да допринесем към този оздравителен процес на българската икономика. Що се касае до буквализма: в България растат едни от най-хубавите билки и плодове.


Знаете ли, че около десет билки, които са изключително полезни за здравето, растат единствено в България? Именно затова всички съставки за нашите сиропи, които се отглеждат или растат в България, набавяме от местни производители. Вносни са единствено лимоните, лайм и джинджифил. А ако някой успее да ги отглежда в България, го молим да се свърже с нас :) Кое е най-голямото предизвикателство, пред което сте се изправяли? Най-трудно се оказа сформирането на добър екип. Намирането на работна ръка, по- грубо казано. За съжаление много хора имат изисквания, несъответстващи на техните компетенции и опит. Ние, обаче, не сме склонни на компромиси, що се касае до хората, които участват активно в производството и представянето на БъзКо на пазара. Затова не малко пъти се налага самите ние да помагаме лично в производството и доставките. Не съжаляваме за това - напротив.


За щастие в последните няколко месеца успяхме да изградим добър и стегнат екип. Малкият и среден бизнес в България е затруднен от натиска, който упражняват институциите. Иска ни се тяхната дейност да е ориентирана предимно към стимулиране, подпомагане и улесняване дейността на фирмите, а не толкова към често пъти безсмислен контрол, проверки и нови наредби. Според нас това е и причина много от собствениците на компании да се опитват да не официализират дейността си напълно. Как се промени бизнеса след Ковид-19? Нашият бизнес е силно ориентиран към заведенията (HORECA канала). В месеците, в които те бяха изцяло затворени или с ограничена посещаемост, оборотите ни бележеха сериозен спад всеки месец. За щастие обаче, в момента, в който отвориха, за кратък период възстановихме загубите, натрупани до този момент и отбелязахме ръст в годишен план.


А благодарение на добрата бизнес организация през годините, предхождащи covid, успяхме да запазим екипа си, дори и в най-трудните месеци, и не освободихме никого. Износът също беше затруднен, а в нашите бизнес цели е включено и трайното настаняване на сиропи БъзКо на пазари извън България. Това, което бяхме постигнали до този момент, бързо приключи. Въпреки всичко, сме оптимистично настроени и ще възстановим позициите си на външни пазари. Как приемате конкуренцията? Не гледаме с лошо око - напротив. Смятаме, че в условията на конкуренция (лоялна, разбира се) се раждат само хубави неща. Конкуренцията е стимул да развиеш, подобриш и усъвършенстваш процесите и изборите си. През 2015-та, когато създадохме компанията, имаше само една-две фирми със сходна дейност, а към момента можем да изброим 10-тина.


Какви са плановете Ви за 2022-ра? Оптимизиране и усъвършенстване на производството. Основната сила на нашия продукт е качеството и вниманието към детайлите по време на подбора на суровините и производствения процес. Затова смятаме усилията ни да останат фокусирани именно в тази област. Създаването и поддържането на добри производствени практики ще продължат да бъдат основен приоритет за нас през 2022-ра година. Какво е посланието Ви към читателите на списание “Български предприемач”?

В България може да съществува добър бизнес. Необходимо е обаче, стартиращите предприемачи да бъдат улеснени от държавните органи и подкрепени от по-опитни експерти с добро ноу-хау.


Необходими са общи усилия, които да осигурят по-благоприятна среда за развитие на бизнес в България. Нашето лично бизнес послание е фокус върху добрия, качествен продукт и добрия мениджмънт, които неминуемо ще доведат и до добри финансови резултати.



0 коментара

Подобни публикации

Виж всички

Comments


bottom of page