Гъвкавост в бизнеса. Как се оцелява по време на криза?

Ето го и нашия неделен супер гост. За нея ви разказахме още миналото лято (в края на интервюто ще намерите линк към миналогодишния материал с нея)

Тя е млад предприемач, чиито бизнес… няма да разваляме изненадата.

Прочетете го на един дъх, защото това списание се роди от хора като Кристина Болярова. Непокорните, тези, които не се отказват пред препятствията и служат за пример на останалите.

Здравей отново, Кристина! Благодарим ти, че прие поканата да ни гостуваш за втори път!

Здравейте! Благодаря сърдечно за поканата, за мен е удоволствие отново да бъда ваш гост!

От лятото на 2020 година се случиха много неща. При теб също. Каква беше твоята реакция спрямо световната пауза, в която попаднахме всички?

2020-та година бе началото на труден период за всички ни. Моето мнение е ,че тепърва ще станем свидетели на последствията от разразилата се ситуация. Нашата реакция бе като на всеки друг бизнес. Разбира се секторите като Ивент мениджмънт и Туризъм са едни от най-засегнатите, особено Ивент мениджмънтът.


Със спирането на работата на заведения и ресторанти, кина, театри, концертни зали и изобщо забрана за събиране на повече от 30 души на едно място, нашата работа напълно се възпрепятства.

Както споделих с Вас при предходната ни среща, ние използвахме възможността да разработим други планирани работни проекти. Нямаше по-подходящ момент да обновим портфолиото си, което към миналата година бе с над 50 типа тийм билдинг програми. Към днешна дата са над 60, тъй като разработихме и добавихме уникални възможности за онлайн провеждане на различен тип събития. Виртуални коледни партита, workshop-и кулинарни работилници и много други.

Допълнително освен, че предлагаме разнообразие от онлайн програми, се специализираме и в провеждането на виртуални стрийминг събития, които най-често в последната година и половина, са предпочитания вариант за провеждане на конференция или работен семинар от редица клиенти.

Към днешна дата, имаме удоволствието да станем част от организацията на Международна онлайн конференция,която ще се проведе през месец Май 2021 г. и ще обедини бизнес дамиот цял свят, както и имаме участие в организация на виртуално стрийминг събитие свързано с вътрешно корпоративна конференция, отново на международно ниво.


Като цяло 2020-та и 2021-васа години, които предизвикаха най-доброто в Bollier Events & Travel/ Болиер Ивентс енд Травел, а именно да се учим в движение, да сме адаптивни и все по-креативни. През тази почти година и половина успяхме да съсредоточим време, енергия и ресурс, за да открием официално и туристическата дейност на агенцията ни, която е втора по обем услуга в портфолиото ни.

Не е ли трудно да развиваш туризъм точно в този момент? Хората пътуват ли, как точно им помагаш ти чрез твоята платформа за екскурзии?

Разбира се периодът е труден за много бизнеси с различни услуги. Въпреки това, аз и екипът ми не спираме да се водим от правилото, че за човека винаги на първо място е емоцията и всичко, което му я доставя винаги е предпочитано от него. Не познавам човек, който не обича да пътува, поради което хората очакваха с нетърпение официално това да бъде позволено. Чрез пътешествията всеки от нас се откъсва от реалността и се отдава на приятно изживяване, докосва се до друга култура и по този начин се презарежда. Да, хората пътуват и ще продължат да го правят, защото това е един от малкото начини да си подариш емоция и едно ново преживяване.

Агенцията ни е лицензиран турагент и мисията ни е отново да улесним клиентите си, но този път в организацията на техните пътувания. Всяко пътешествие, подобно на събитията, бива съпроводено с много детайли и особено в момента, изисквания и съображения по документи покрай Covid 19. Дейността ни е съсредоточена на първо място в правилен подбор и осигуряване на оферта,отговаряща на 100 % изискванията на нашия клиент, което най-вече му спестява време и грешно взети решения по повод избора на почивка.Като лицензиран турагент работим и предлагаме офертите на всички туроператорски агенции на пазара, като нашата цел е да спестим време на клиента, в това да се допитва до различен брой агенции, търсейки най-подходящата оферта за дадена дестинация. Вместо това, той се свързва с нас и ние правим този подбор, на база което му предоставяме в кратък срок, най-доброто предложение, което отговаря на неговото търсене.

Ти си завършила маркетинг. Това помогна ли ти сега и изобщо в твоя бизнес? Как?

В практиката си винаги съм се водила от правилото, че клиентът има нужда от специално отношение, загриженост. Завършвайки Маркетинг със специализация „Рекламен мениджмънт“ аз успях да добавя към портфолиото от услугите на фирмата ни още една ключова такава, а именно Дигитален маркетинг и по - специално управление на социални мрежи, PR и реклама.

Чрез тази услуга, ние показваме още един начин на загриженост към нашите клиенти.

Работата ни тук отново е свързана с това да улесним и подпомогнем клиента, спестявайки му време и излишен ресурс, но този път обгрижвайки собствения му бизнес. В периода на разразилата се криза покрай Covid 19 , все повече бизнеси направиха стъпката към онлайн присъствие и начин на работа. Други тотално се насочиха към онлайн търговията. С годините онлайн рекламата все повече измести печатната реклама (списания и вестници); медийната /Тв и Радио реклама/ и донякъде външната реклама. Социалните мрежи и като цяло онлайн пространството е на първо място, когато стане въпрос за реклама на даден бранд и неговата услуга. Тук идва моментът, в който хората имат нужда от съдействието на професионалисти, за да може да достигнат по правилен начин до правилната аудитория. Както във всяка друга сфера, дигиталната реклама е услуга, предлагана от професионалисти и за да бъде качествено извършвана от даден бранд, то е необходимо да има съдействие от добре подготвени специалисти. В лицето на агенцията ни, нашите клиенти откриват такива не само в организацията на лични или служебни събития и пътувания, но намирати полза относно развитието на личния си бранд. Чрез правилна и професионално направена реклама, брандът получава и правилното и желаното развитие.

Както ти казваш, всеки заинтересован и обичащ да търси информация човек, може да си организира сам събитието или екскурзията. Защо тогава не трябва да го правим? Какви са опасностите?

Аз не твърдя, че човек не трябва и не може да организира самостоятелно своя почивка или екскурзия. Когато някой е предприел самостоятелно подобни стъпки и се е сблъскал с всички проблеми и затруднения,ще има възможност да направи сравнение и да оцени впоследствие евентуалните предимства от работата с професионалисти.При организиране на пътуванията по различни дестинации, особено в настоящата сложна обстановка, има специфични особености, изисквания, законови разпоредби на съответните държави и детайли, с които туристите трябва предварително да се запознаят. Всичко това е ангажимент на туристическата агенция при едно организирано от нея пътуване. При самостоятелно организирани пътувания, туристът трябва самостоятелно да се запознае с всички подобни изисквания като търси необходимата информация. Това винаги крие риск от пропускане на детайл, който може да породи сериозен проблем по време на почивката или екскурзията. Ползването на готова оферта на туристическа агенция позволява на туриста да се наслади на своето пътуване или почивка, без да се притеснява за обстоятелства , които могат да доведат до непредвидени проблеми.


А как можем най-адекватно да си изберем кой да организира екскурзията ни? Кои са най-важните условия, на които трябва да отговаря един такъв тур агент?

В този, както и във всеки друг бранш обратната връзка от клиента е най-важната и стойностна препоръка. Ние разчитаме на препоръките на нашите клиенти, които за истинско мое щастие винаги са налице, след като са се възползвали от наша услуга. Смятам, че за всеки клиент това би било ключов фактор при избор с кого да работят. Пазарът е пренаситен и изборът е голям. Затова ние залагаме на висок професионализъм,отговорност, коректност, добро отношение, ангажираност и заинтересованост от удовлетворението на нашите клиенти.Според мен няма по-важно правило в бизнеса.


Спрямо наблюденията ти, какви са тенденциите в пътуванията това лято. Кои ще са горещите дестинации освен Занзибар?

Обстановката е динамична, за да могат да се дадат точни прогнози. Занзибар е една от малкото дестинации, които към момента не изискваше PCR тест, карантина, но разбира се това са променливи обстоятелства.Важна роля разбира се имат и изключително изгодните условия, предоставени от местните партньори, което масово насочи клиентите към нея. Разбира се това не се отнася само до Занзибар, изключително търсени са дестинации като Доминикана, Малдиви, Куба, Тайланд, Кения и други. Те по-скоро са добре да се посетят до към края на април месец. Екзотичните дестинации станаха все по-достижими за посещение, което ги прави и най-често търсени. Все пак това са прекрасни места, които привличат все по-масово туристите. Всеки трябва да ги посети, ако има тази възможност.Традиционно и това лято предпочитани от нашите туристи остават Турция и Гърция, поради качественото обслужване и достъпните цени.


Списание Български Предприемач е точно за тази особена порода предприемачи като теб, която не се предава пред обстоятелствата и намира начин не просто да оцелее, а да създаде допълнително качествено решение за пазара. Какво е посланието ти за всички наши читатели, къде да търсят вдъхновението?

Вдъхновението търся вътре в себе си. Постигайки повече, надграждайки себе си, аз достигам до вътрешен мир. Това за мен е ключът към успеха. Всеки би следвало да има своя начин да се направи щастлив, а това най-често е когато правиш правилното нещо, на правилното място с правилните хора. Моят съвет към всеки ваш читател е да следва вътрешния си глас и да не се отказва никога от нещо, за което мисли всеки ден!


Първото интервю с Кристина от 01.07.2020 г. можете да видите тук - Успешният бизнес е емоция. Интервю с Кристина Болярова


ПОПУЛЯРНО СРЕД АБОНАТИТЕ

БЪЛГАРСКИ ПРЕДПРИЕМАЧ ПРЕПОРЪЧВА:

bql fon.png
resource (46).png
Smartmoney-Logo-New.png (1).webp

Получавай новини от списание "Български Предприемач"

©2020 by Списание "Български предприемач"