Здравейте на всички! Днес наша гостенка е Анна Каранова. Ще я оставя да се представи сама.
Здравейте! Казвам се Анна Каранова и съм създател на бранда Karanova. Tова, което правя е дизайн и изработка на аксесоари от коприна, скоро и дрехи.
Доколкото съм запозната твоето семейство няколко поколения назад се занимава с коприна. Всъщност имаш доста опит и история в бизнеса с коприната. Как ти дойде идеята за бранда Karanova? Можеш ли да ни разкажеш малко повече?
Всъщност опит никакъв. Опит го добавям в процес на работа. Но наистина да, 4 поколения. Моите дядовци те са се занимавали, имали са текстилни фабрики и дори са изнасяли за чужбина Говорим за много, много отдавна, когато това е много голямо признание.
За жалост от 3 поколения назад в моето семейство няма никой, който да се занимава с текстил. Явно гени или някак си в кръвта ми бушува всичко, което е свързано с материи, кройки. Много ми харесва това нещо, то ми идва отвътре. Наистина аз нямам никакъв опит. Преди 2 години стартирахме с много лоши кройки, но много хубави материи. В последствие се научихме да изработваме перфектни аксесоари. Всичко, което правим за момента мога да кажа, че е перфектно и продължаваме вече с големите неща съвсем скоро.
Причината да направим това интервю днес е най-новият ти non-profit продукт, който е свързан с една по-голяма кауза. Можеш ли да ни разкажеш малко повече? Защо го създаде, какво представлява той? Дори ще се радвам, ако можеш да споделиш някакви снимки.
Продуктът е много мъничък и символичен. Това са скрънчита от естествена коприна. Идеята за това нещо стана много случайно. С мъжа ми преди време бяхме в чужбина и аз избирах новите цветове за новите неща, които ще правим. Бях ги сложила едно до друго и той каза: “Това е като цветовете на знамето на Украйна.” и аз прецених, че е много добра идея. Сега пускаме продукт, който ще бъде non-profit за мен и искам тези пари, които ние бихме спечелили да ги оползотворим в нещо, което е полезно, защото зная, че в момента на територията на България има много бежанци, които идват с по една раница. Те нямат нищо, нямат къде да спят, нямат храна или дрехи.
Напоследък набрахме доста последователи, имаме повече видимост и ако можем по някакъв начин да бъдем от полза искам да го направя. Освен това хората не просто даряват някакви пари, те купуват продукт, който всъщност можеш да носиш всеки ден и по този начин в ежедневието отстояваш своята позиция. Всеки един продукт идва със сертификат, без луксозната кутията, която ние стандартно използваме. Тук минимализираме цената за производството, за да можем да се включим с по-голяма сума за помощ.
В момента, в който съберем някаква сума, тя ще отиде за закупуване на храна и някакви консумативи, които са нужни.
Това е проектът. Надяваме се да имаме повече продажби на този продукт и повече добри хора, които искат да се включат в кауза, пък и да им остане нещо за спомен, да има някакво доказателство, че те са се включили в нещо такова и което на тях да им носи радост – със скрънчито от коприна, както и със сертификат.
Така изглежда нашето скрънчи, като другата седмица ще пуснем още един вариант. Този продукт е non-profit, направен от 100% много луксозна естествена коприна. Всеки, който си закупува, получава този сертификат за благодарност.
Иска ми се да призова фирми, които имат служители жени, те имат повече бюджет за такова нещо. Те могат да закупят този продукт и да си получат сертификата на името на фирмата. Ние ще споделим в социалните ни мрежи хората и фирмите, които са участвали в тази кауза.
Исках да те попитам понеже разбрах за вашата инициатива по време на женския месец да споделяте вашите клиенти, ще разкажеш ли малко повече за тази инициатива?
Да, март месец е месец на жената и аз реших да го посветя на моите клиентки. Аз имам много голям респект към хората, които избират моя бранд не само защото са ми клиенти, но защото ми прави впечатление, че моите клиенти са изключително вдъхновяващи хора. Те са работещи жени, на високи позиции, собственици на бизнес, жени с образование, които балансират много отговорна работа със семейство.
Много ми се искаше да разчупим социалните мрежи и да покажем едни жени, които трябва да бъдат пример за подражание на нас като жени и на младото поколение, които напоследък много силно се влияе от инфлуенсъри и празна информация, която не дава нищо, а пречи на развитието на мозъка.
Аз лично имам дъщеря, която след два месеца ще стане на 11 години и като майка го чувствам като някакъв дълг чрез моята работа и влиянието, което имам върху моите лични социални медии, трябва да променя тези неща. Не мога просто да гледам какво се случва.
Затова много ми се искаше да разчупим, да покажем хора, които наистина купуват от нас. Някои от тях в последствие ни станаха бизнес партньори и приятели. Решихме всеки ден да публикуваме всеки тези жени, да показваме на хората, че тази жена избира нашия бранд, но същевременно се занимава с много вдъхновяващи неща.
Например имаме една клиентка майка на 4 момчета, но освен това има и 6 бизнеса. Има супер енергия, млада, готина мацка. Хората трябва да взимат пример от такива жени, а не от тези с множество корекции и филтри или такива, които нямат ценности. Ние като жени трябва да имаме достойнство, амбиции, да правим нещо, да се развиваме всеки ден.
Сигурна съм, че нашите постове могат да променят погледа за живота на хората. Това също е мисия, с която съм се заела.
Трябва да се дава повече гласност на стойностните жени и хора, които правят разлика в света. Това е изключително добра инициатива, за която трябва да разберат повече хора.
Понеже знам, че скоро се включи в един базар, който беше на живо, какви инициативи ти предстоят през следващите месеци? Ще имаш ли участия в нови базари, ревюта и т.н.?
Pop up базарите са много добро място за мен, защото там има директен контакт с клиентите. Това е много важно за всеки малък и стартиращ бизнес. Те да видят човека зад бранда, да видят отношение, продукта. Защото едно е да видиш моя продукт, но друго е да го докоснеш.
Много добре работя с Аngel Events, така че на следващите базари, които те ще организират, със сигурност ние ще бъдем участник.
От 1-ви април зареждаме първия си магазин, който е в Доха, създаден по проект на кмета на един от най-луксозните квартали в Доха. Този pop up ще бъде там до края на световното първенство по футбол. Ние сме единственият бранд, който е от България и се включва там. Ще се радвам другия месец да ви го покажа и да ви разведа по плажната ивица, защото той е точно срещу нея.
Сега за модното ревю, което вие организирате, много искаме да се включим на 4-ти юни. Това също е в нашия график.
Само мало разяснение на по-широката аудитория. Това, за което Анна разказва е нашият рожден ден. Ще празнуваме за първи път с празненство на живо на 4-ти юни в град Несебър. Ще има един доста грандиозен бал, на който ще бъдем облечени с бални рокли. Живот и здраве очакваме тези рокли да бъдат изработени от нея. Скоро ще направим по-подробно изявление за рождения ден, за да могат повече хора да се включат.
Вие сте приятелки с нашата партньорка Пламена, която беше на корица август месец при нас. Знам малко информация от кухнята, че обмисляте съвместен проект. Имате ли някаква яснота кога може да го очакваме?
Яснота нямаме все още, защото моят бранд в момента подготвя собствената си колекция, но наистина с Пламена ще направим една колаборация. Нашата идея е да създадем продукт или продукти, които са от името на двата ни бранда и да обединим женски сили, талант и каквото може, за да направим нещо общо.
Когато решите да дадете начало на този съвместен проект ние сме на линия да го разпространим.
Като за финал на интервюто, искаш ли да оставиш някакво послание на читателите ни?
Разгледайте Instagram-а ни, вижте последните постове с вдъхновяващите жени и надявам се да ви вдъхновят и да си дадете тема за размисъл. Ако можем по някакъв начин да бъдем полезни на дамите, защото в днешно време те наистина имат все повече нужда от подкрепа и женска солидарност.
Commentaires