top of page

Каква е най-въздействащата реклама?

Настоящата публикация е спонсориран пост. Тя е част от партньорството между Фондация “Започни Млад” и Десислава Пенчева с цел развитие на мисията на фондацията.


Какво означава да си собственик на рекламна агенция? Какво означават реклама и маркетинг? Може ли всеки да рекламира? За да намерим яснота по тези въпроси попитахме едни от най-добрите специалисти в бранша. Какво споделят те, прочетете в интервюто с Десислава Пенчева.


Здравейте! Разкажете ни нещо за вас.

Занимавам се с предприемачество от 20 години. Собственик и управител съм на Маркет Тренд – Агенция за маркетингови комуникации и реклама. Развивам проект Образование и специализация в чужбина – печатно издание и уеб портал www.studyabroad.bg Представител съм на University of York Europe Campus, City College за България. От началото на м. октомври съм президент на BNI Диамант.


Каква е същността на вашата дейност и защо решихте да се занимавате с нея?

Мисията ни е да помагаме на компаниите, които предлагат смислени и качествени продукти и услуги да достигнат до своите потребители. Ярката, видима и запомняща се комуникация е нашата сила. В продължение на две десетилетия изграждаме успешни марки и съдействаме на нашите клиенти да налагат продуктите и услугите си на българския пазар, както и на международни пазари. Работим в посока те да са разпознаваеми и предпочитани пред конкуренцията. Измерваме успеха си с успеха на своите клиенти.


Защо в България?

Учих в Американския университет в България – бакалавър и в Международния факултет на University of Sheffield, City College в Солун. Живях и работих 3 г. във Вашингтон, САЩ. Останах в България, защото тук има нужда да се създава, има и много не толкова разработени ниши. Да, трудно е непредсказуемо и предизвикателно, но точно това ми харесва - динамиката и излизането от зоната на комфорт.


Кое е най-голямото предизвикателство, пред което сте се изправяли в професията?

Предизвикателствата са ежедневни. Често при криза първото нещо, от което компаниите спестяват е рекламата. Просто е по-безболезнено от съкращаването на хора, но в дългосрочен план е по-болезнено, тъй като се налага да съкращаваш повече хора. И както небезизвестният Хенри Форд е казал:

„Да спреш рекламата, за да пестиш пари е като да спреш часовника си, за да пестиш време!“

Та нашето предизвикателство е да обясняваме и да доказваме, че рекламата не е разход, а инвестиция. Има и липса на професионализъм в бранша, твърде много хора с малко експертиза се занимават с реклама и това води до понижаване на имиджа на бранша и загуба на доверие от клиентите. Разбира се, професионалистите изпъкват и веднъж доказали се с резултати пред клиента, го печелят за дългогодишно партньорство. С това можем да се похвалим ние. С клиенти, които са с нас от над 10 години!


Как се справиха вашите клиенти, партньори и вие с новата КОВИД19 реалност?

В нашия бизнес сме свикнали да бъдем адаптивни. Имало е и други кризи преди тази и винаги сме се справяли успешно. Клиентите ни също. При един или друг вид кризи, нуждата от нашите услуги може да бъде дори по-голяма. Необходимостта от правилна комуникация винаги е налице. Особено при кризи. Така нареченият кризисен ПР е много често ползван от чужди, а вече и от български компании. Нашата работа решава проблеми, подпомага развитието и разрастването на бизнес и индустрии, така че тя е търсена и във време на икономически възход и в по-трудни периоди.


Как приемате конкуренцията?

Наличието на конкуренция е изключително важен фактор за развитието на един бизнес. Конкурентите са двигателят за прогрес. Чрез конкуренцията си сверяваме часовниците. Така сме устроени, като човешки същества, че обичаме да се състезаваме. Какво състезание би било такова, в което в твоята дисциплина и категория си самотен бегач…

Много често с колеги от „конкурентни“ компании си партнираме и си помагаме. Учим се един от друг. Нашата сфера е сравнително нова, тя стартира развитието си след промяната на режима на 10-ти ноември, 1989 г. Така че ние растем заедно с клиентите и конкурентите си (или поне с качествените конкуренти, разбира се).


Какво планирате в близко бъдеще?

Не планираме нещо грандиозно или много по-различно от това, което сме правили през всичките близо 19 години от създаването на компанията. Постоянно учене и усъвършенстване, упорита и качествена работа, изцяло в интерес на клиента. Постепенен и плавен, но постоянен ръст, все повече доволни клиенти и препоръки. Целта ни определено е да създадем още много и все по-креативни кампании, със силни послания, които да работят в полза на повишаване на продажбите на нашите клиенти!


Какво е посланието или съвета ви към читателите на списанието?

Изхождайки от заглавието на изданието „Български предприемач“, считам, че то се списва от предприемачи, за предприемачи. На всички сродни души, с предприемачески дух искам да кажа, че Ви се възхищавам от сърце за енергията, борбеността и хъса, с които отстоявате бизнес интересите си в тези смутни за страната времена! Сигурна съм, че знаете, но е важно да се повтаря – от малките и средни бизнеси в страната, се изгражда гръбнака на българската икономика. Бъдете горди от това, че създавате работни места и добавена стойност! Успех в начинанията!


Dessislava Pencheva, BA, MBA Managing Director & Owner


Market Trend Ltd. - Marketing and Advertising Study & Training Abroad Magazine Publishing City College, University of York Europe Campus

[T] [F] +359 2 961 62 63 [M] +359 888 43 57 50 [A] Bulgaria, Sofia 1404 23 Tvardishki Prohod, fl. 9, office 34 [W] www.market-trend.net [W] www.studyabroad.bg [W] www.york.citycollege.eu



Мисията на Фондация в обществена полза “Започни Млад” с ЕИК 206624841 е да насърчава и развива предприемаческата среда и талант в България чрез създаване и поддържане на общности за споделяне на опит и знания. Ние предоставяме структурирана образователна и практична информация, която да подобри осведомеността и уменията на предприемачите, така че те да могат да вземат информирани решения и да подсигурят устойчив и целесъобразен растеж. С цел финансова независимост и устойчивост, освен образователните ни общественополезни дейности, ние предлагаме и обучителни услуги и продукти, както и реклама на подбрани партньори, което да допринася за изпълнението на мисията ни. Всички приходи от стопанската дейност на фондацията отиват за развитие на общественополезните и имат за цел тяхното развитие. Повече за фондацията може да видите на нашата “За нас” страница.







0 коментара

Подобни публикации

Виж всички

Comentarios


bottom of page