top of page
Снимка на автораСветослав Романов CleanWater.bg

Новите филтри за вода: Какво означава "чиста вода"



Здравейте! Днес наш гост е Светослав Романов от CleanWater. Моля Ви, представете се за нашите читатели.

Здравейте на всички, казвам се Светослав Романов. Част съм от екипа на CleanWater България и се занимавам с търговските и маркетинг стратегиите на компанията.


Защо се включихте в този проект?

Аз станах част от проекта преди малко повече от година. Хареса ми, че компанията има кауза, която е насочена към ползата на хората. Това беше и основната причина да стана част от проекта.


CleanWater в основата си разработва системи за филтри за вода, питейна, за битови нужди и т.н. Но основният фокус, който ние имаме, е да помогнем на хората да пият чиста вода и да спрем използването на еднократна пластмаса в България.


Има много подобни компании, защо точно тази? С какво се отличава от останалите?

Целта на компанията не е да продава системи за филтри за вода. Целта е да даде на хората възможност да си доставят чиста вода такава, каквато може да бъде, на цена, която за тях е приемлива. Тоест, търсим ефективност, не просто продажба на системи, които произвеждаме.


На нашия пазар не можеш да пуснеш нещо прекалено скъпо, което никой няма да купи. Трябва тези системи да са максимално ефективни и максимално достъпни.


Какво значи “Чиста вода”?

За мен няма по-добра вода от тази, която е филтрирана на момента. Не знаеш водата, която купуваш преди колко време е била бутилирана, къде е държана, стояла ли е на слънце или не.


От водите в България, само една частично отговаря на понятието ни за чиста вода.


От какъв материал са вашите филтри?

Нашите филтри са различни. Има с активен въглен, има такива, които допълнително минерализират водата, тези, които я правят алкална. Всички наши системи са модулни, не е нещо стандартно.


По принцип мога да ги разделя на два типа. Едните са големи омекотители, които махат варовик и твърди частици, които съсипват всякакъв вид техника вкъщи. Другите допълнително филтрират водата, за да я направят годна за пиене, за да не се налага да носиш пластмасови туби от магазина и да мислиш, че пиеш чиста вода.


Със сигурност получаваш по-високо качество от това, което би получил от вода от магазина.


Една система филтрационна има капацитет между 8 и 12 хиляди литра вода. Да приемем средно, че са 10 хиляди литра. В момента 10 литра вода струват около 2-3 лв. На 10 хиляди литра това са 3000 лв. Тоест, на 10 хиляди литра ти веднъж си дал 3000 лв. за вода и по-лошото е, че си изхвърлил 1000 пластмасови бутилки, което е по-големия проблем. Филтрационната система струва около 300 лв. и даваш 3,60 лв/тон. Обслужва се веднъж на година и половина.


Това, което ние правим, е да свалим цената на това, което ползват клиентите и да повишим качеството. Въпросът е защо хората не го правят? Хората не го правят, понеже не знаят и това може би е най-голямото предизвикателство. Никой не обръща внимание на това, което пие.


Какви са амбициите Ви за 2022?

Първо да вдигнем разпознаваемостта на това, което правим. Да наложим продуктите и услугите, които предлагаме, за да можем да достигнем до максимален брой хора и наистина да спрем използването на еднократната пластмаса.


Да стигнем всички сегменти, които биха имали нужда от подобни продукти и услуги.


А училищата? Те също са сериозна част от обществото, а в училище се създават навици.

Една част от кампаниите, които правим, е насочена към училищата и образователните институции.


Ако направим това, което сме решили да направим в едно училище, себестойността на едно дете за водата, която то ще пие, ще бъде около 20 лева на година, тоест около 1,5 лева на месец.


Как се изгражда търговска стратегия, не само маркетингова?

Търговската стратегия и маркетинга много зависят от начина, по който една компания е структурирана. Ако имаш липси в организацията на компанията, цените за маркетинга ще бъдат високи. Ако е добре организирана, цената на маркетинга пада.


Преди да се започне с маркетинга, трябва да имаме ясна представа как изглежда и какъв е профилът на компанията.


Кое е най-важното за една успешна продажба?

За мен е важно каква стойност мога да ти дам. Това е от съществено значение за менталната нагласа на търговците. Ако един търговец е убеден в това, което прави и това, което продава, има полза за този, на когото го предлага, той продава много по-ефективно.


Защо се включихте в Започни млад?

Аз бях много впечатлен, че има събитие, което дава възможност на млади предприемачи или хора, които имат просто амбиция, да намерят партньори, ментори, съмишленици, с които да я осъществят.


За финал ще Ви помоля да отправите едно послание към нашите читатели.

Искам да направя един призив, към всички хора, които усещат желанието да правят нещо ново, просто действайте. Няма нужда да отлагате във времето.



Целият разговор можете да гледате тук:





0 коментара

Подобни публикации

Виж всички

Comments


bottom of page