top of page

Какво означава All inclusive офис и къде да го намерим?

Здравейте! Днешното ни интервю е с Надежда Недкова. Оставяме я сама да Ви се представи.


Аз съм Надежда Недкова и съм това, което наричаме Гласът (The Voice) на Puzl CowOrKing. Отговарям за всичко, свързано с продажбите на територията на пространството, в това число позициониране на бранда, събития, маркетинг, изграждане на външни и вътрешни партньорства.


Puzl е споделено работно пространство за хора и компании от IT сектора. Имаме над 1,000 активни члена в София, които варират от фрийлансъри със самостоятелни работни места, през малки и средни компании, до големи такива. Най-големият екип при нас наброява над 300 души. В известен смисъл, на първо място сме общество и след това сме работно пространство. През годините сме имали десетки примери за успешни професионални партньорства и лични приятелства, които са се родили тук.


Какво се крие зад Вашия бранд? Индивидуалност в начина, по който се представяме и комуникираме, и страст към това, което правим. Експериментаторство. Специфичното за бранда и начина, по който работим е, че правим всичко сами, с изцяло вътрешен екип - комуникации, интериорен дизайн, оперативен мениджмънт, поддръжка, събития...

Двете думи, с които бих ни определила, са автентичност и визионерство. А също и това, че се стараем да не се взимаме твърде насериозно, а да действаме със същата нагласа, ентусиазъм и чувство за хумор, с които сме били в самото начало.


Коя е същността на Вашата дейност? Осигуряване на страхотна работна и социална среда, за развитието на още по-страхотни идеи. Вдъхването на живот в стари сгради, които отдавна не изпълняват основната си функционалност. Създаване на общност от хора със сходни интереси, цели и хоризонти.


Защо решихте да се занимавате именно с това? На първо място, за да задоволим собствената си нужда от красив и функционален офис, с много въздух, естествена светлина, индустриален дизайн. След това бизнес идеята възникна почти на шега. Споделихме пространството с няколко други компании, на тях им хареса. Само по себе си това е proof of concept. Оказа се, че нашата собствена визия за това как трябва да изглежда едно споделено работно пространство, допада на мнозина.


От "първата копка" в края на 2015-та, се разширяваме всяка година. През 2021-ва представихме официално и изцяло нов продукт - офиси, насочени към екипи от над 50 души, с което и затвърждаваме един основен наш принцип - подкрепа на членовете ни в техния растеж. Техните успехи и развитие са основна причина не само да решим да се занимаваме с това, а и да се наслаждаваме на тази дейност и към днешна дата.



Защо в България? Нашият основател е французин и попада в България, като инвеститор, в няколко строителни проекта. Страната му допада, както и условията за развитие на бизнес у нас. Започва да разработва website builder, откъдето идва и името Puzl. Вдъхновява го това, че start up културата и средата тук тепърва се развиват. Това предоставя много възможности, затова и решава да се премести за постоянно.


Кое е най-голямото предизвикателство, пред което сте се изправяли? Със сигурност това са събитията, които стартираха през 2020-та и неяснотата покрай тях. Но решихме да подходим максимално позитивно, без паника, да се адаптираме към обстановката. Всяка нова реновация и пространство, което откриваме, е голямо предизвикателство. Всеки път искаме да се справим още по-добре от предишния.


Как се промени бизнеса след Ковид-19? Доста компании, които не са типичните ползватели на споделено работно пространство, се обърнаха към нас и други колеги от сферата. Намаля нуждата от огромни офис пространства, които да се използват ежедневно от екипите и това им отвори възможност да огледат алтернативите на пазара. Бизнеси като нашия се отличават с повече флексибилност в наемните условия, а и самата услуга е по-всеобхватна. Трябваше да канселираме доста събития, да въведем много по-строги мерки и режим за посещения, но към днешна дата се усеща завръщане към старото нормално.


Как приемате конкуренцията? С усмивка, позитивно. Здравословната конкуренция е нещо много полезно за представителите на всяка една сфера. Стимулира ги да се развиват и подобряват непрекъснато. Поради това, че ние сме доста нишов коуъркинг, често и работим заедно. Например, колеги изпращат при нас компания, за която нашата среда е по-подходяща или обратното. Пазарът в София е наситен и човек може да открие всякакъв тип пространства - малки и бутикови, такива с няколко локации, по-големи и базирани на изграждането на общности. Непрекъснато получаваме обратна връзка от дигиталните номади, които ни посещават, че в София са открили повече, отколкото са очаквали. Това може само да ни радва.


Какви са плановете Ви за 2022-ра? В момента активно търсим втора сграда в София, с която да продължим растежа си. Първата ни локация, която е извън България, вече е факт - закупихме страхотна сграда в Будапеща и работим върху цялостната и реновация.

Също така стартирахме нов инвестиционен рунд и разговаряме с потенциални инвеститори.

По-дългосрочните ни планове включват множество локации в CEE, както и разрастване в други градове в България. Може да се каже, че плановете ни за тази и за следващите 5-10 години включват обиколки на много на брой и много прашни сгради.


Какво е посланието Ви към читателите на списание “Български предприемач”?

Да намерят правилния баланс между установени практики и новаторство, когато се захващат с нова идея. Да не ги е страх от провал. Да се абстрахират от твърде позитивна или твърде негативна обратна връзка, тъй като крайностите не са градивни. Да посетят някое наше събитие (https://www.puzl.com/coworking-events) или да се запишат за безплатен тест ден, за да видят на живо мястото, което им представихме в това интервю.


0 коментара

Подобни публикации

Виж всички

Comments


bottom of page