Даниела Найденова и Лъчезар Генов от агенция за дигитален маркетинг „Digital Topping” ни разкриват техните тайни за създаването на наистина ефективни кампании в социалните мрежи.
„В момента 90% от успеха на една рекламна кампания се дължи на нейния криейтив, това показва не само нашия опит, но и последните проучвания между водещи световни агенции и специалисти, изнесени от форума „AdWorld” 2024“, споделя Дани Найденова.
Лъчезар Генов е предприемач и експерт по дигитален маркетинг с дългогодишен опит в изграждането на успешни проекти и кампании в социалните мрежи, и работа с онлайн магазини. Също така е създател на популярната фитнес общност „Фитнес у дома“ и ТикТок канала за забавление „Тъпландия“, който е натрупал над 40 милиона гледания. Лъчезар провежда обучения по маркетинг в социални медии и развитие на ТикТок профили, споделяйки своите доказани стратегии за успех.
Даниела Найденова е експерт по уеб дизайн и дигитален маркетинг, UX/ UI дизайнер, преминал през школата на „Телерик Академи“, собственик на агенция за дигитален маркетинг и съосновател на „Digital Topping“. Преди предприемачеството, Даниела е заемала ръководни позиции във водещи компании и е развивала успешни марки, известни и любими на всички и до днес.
Какво представляват „магическите куки“?
В дигиталния маркетинг, „магическите куки“ са техники, които привличат вниманието на аудиторията и я мотивират да предприеме действие. Те са създадени, за да предизвикат интерес и ангажираност в рамките на първите няколко секунди. Използването на тези куки е особено важно в социалните мрежи като Фейсбук, Инстаграм и ТикТок, където потребителите са изложени на огромно количество съдържание и конкуренцията за тяхното внимание е висока.
Каква е формулата за успешно им създаване, която прилагатe в „Digital Topping“?
Успешната реклама в социалните мрежи е възможно най-автентична, тя почти не изглежда като реклама и това буди доверие у потребителите й на подсъзнателно ниво. Всъщност никой не иска да гледа реклами, затова и нашата работа е да създаваме истинско и достоверно съдържание, което да мотивира и натисне „бутоните“ за действие. За тази цел използваме различни тригъри и похвати.
Какви са видовете магически куки, които прилагате?
Емоционални куки
Емоциите играят важна роля в привличането на внимание. Рекламите, които предизвикват силни емоции като радост, изненада, страх или възхищение, са по-вероятно да бъдат забелязани, запомнени и споделяни. Лъчезар Генов съветва да се използват откровени и истински истории, подсилени с подходящи визуални елементи , за да могат да предизвикат емоционална реакция.
Куки с конкретна полза и решение
Решението на конкретен проблем на аудиторията е мощна кука. За прилагането й обаче е необходимо да имате задълбочено познаване на клиентите си, затова отделете време или потърсете помощ от специалист, който да ви помогне в създаването на детайлни профили. Това ще ви спести много от средствата за реклами, пропилени неефективно. Не е достатъчно да кажете просто –„Нашият продукт помага в борбата с акнето“, много по- въздействащо е, ако покажете загриженост и познание към специфични проблеми на аудиторията ви - „ Жените над 35 г. също страдат от акне по лицето и деколтето, знаем точната причина за това и имаме решението.“ Тествайте няколко формулировки на посланията, за да намерите най-работещата.
Въпроси и загадки
Поставянето на въпрос или загадка в началото на рекламата може да провокира любопитството на потребителите и да ги мотивира да продължат да гледат или четат. Примери за такива куки включват въпроси като „Знаете ли защо 90% от хората не успяват да отслабнат с кето диета?“ или „Кой е най-ефективния начин за инвестиции с над 10 % възвръщаемост?“.
Лендинг страница – магнит
Всъщност не трябва да забравяме, че рекламите ни водят към страница, която трябва да продължи пътят на клиента и там да предприеме действие или покупка. В началото на страницата представяме най-ефективната и силна кука, за да задържим аудиторията си и да разберат, че са на правилното място.
Социалните мрежи възнаграждават с повече показвания и по-малко бюджет рекламите, които са автентични и привличат натурално аудиторията.
Емоционалните и визуалните куки, въпросите и представянето на ползи и решения са мощни инструменти, които могат да превърнат обикновената реклама във вирусно съдържание. Ако искате да усетите ползите от ангажиращата реклама и да си спестите редица неефективно инвестирани средства в реклами, може да заявите консултация тук - https://digitaltopping.eu/
Comentários