top of page
Снимка на автораCooling Power Solutions

Как може бизнеса да има ниски сметки за ток, докато отопляваме или охлаждаме?

Здравейте, днес ще ви запознаем с нашия партньор Здравка Горначка от Coooling Powers Solutions. Представи се на нашите читатели.

Здравейте, казвам се Здравка Горначка и съм представител от Coooling Powers Solutions. Имам интерес към комуникациите основно. По образование съм PR. Тази компания я създадохме с моя партньор в живота – Божидар Иванов преди 5 години като нашата визия е да дадем нов тласък и нов начин по който да се прави термалния бизнес в България. Той има нужда от някои промени, намествания. И да намери своето място като партньор на бизнеса в по-доброто му справяне включително и във финансово отношение като максимално допринася за устойчивото развитие както на промишлеността, както и на IT сектора, а и други сектори които са ползватели на data центрове, сървърно оборудване. Там е нашият фокус.


Как и кога ви хрумна идеята за този бизнес?

Истината е, че нас работата ни запозна. Аз имам над 10-годишен стаж в компания, която се занимава с поддържащо оборудване за data центрове, където всъщност се срещнахме. Неговият тесен фокус е прецизната климатизация. Разбира се и опитът му е по-голям от моя. Той носи предприемаческия дух в себе си, докато аз съм по-обрана, по-консервативна.


Само на българския пазар ли оперирате или и в чужбина?

Само в България. Причината е, че едно от ударенията в нашата дейност е сервизът. Сервизът, който предлагаме е денонощен, с изключително кратки времена за реакция 1-2 часа в различни точки в страната. Това е доста отговорна дейност, защото загубите на нашите клиенти при евентуално прекъсване на някое от тези съоръжения биха били огромни. Отговорността, която поемаме е сериозна и възможността да излезем на друг пазар предполага и много сериозна подготовка техническа, капиталова.


Как е възможно за 1-2 часа да реагирате? Вие сте в София, нали?

Да, ние сме в София. Реагираме. Не поемаме ангажименти, които не можем да изпълним. Тези времена за реакция са обвързани с физическо възможното пристигане на екипите с оглед на това, че различните сезони различни неща са възможни. Където се налага ситуираме екипи, които да са по-близо.


Нашите клиенти са с критични бизнес приложения. Нямат прекъсване в тяхната оперативност. Няма друг начин да се обслужват.


Ние имаме партньор в списанието, който има производство, на който наистина им е трудно заради увеличаването на цените на тока. В бизнес плана си никъде не са сметнали такъв разход, а тока и хората са основния разход. В момента предвиждат да изградят ново производство, където да предвидят такива неща. Те са ваши потенциални партньори и ще ви свържа.

Така е. Има много неща, които могат да се направят на тази крачка. Едно от нещата, към които се ориентират производствата, особено тези, които са много енергоемки, те обикновено отделят много топлина. Не е твърде сложно и скъпа система да се оптимизира обратно отпадната топлина и да се отоплява администрацията с нея, водата, необходима за хигиенни нужни, сградата, където работят оперативните служители.


Може да се комбинира с други системи като соларни например, които в още по-голяма степен да допринесат, но не е добре да се забравя.


Правите ли такива комбинации?

Имаме колеги с които партнираме и обекти, в които се комбинират. Много приятно е за всички когато видим как 3-4 различни системи работят едновременно или последователно и оказват чудесно влияние върху разходите и ефектът върху природата е съществен, защото те почти нямат консумация на енергия, а дейността им на практика не се е променила.


С колко клиенти работите в България?

Всъщност не много. Нашите потребители са предимно големи предприятия и големи консуматори на климатично оборудване. Може би около 20, но внушителни имена повечето от тях, които имат повече от една локация. Не сме от компаниите за които всеки може да бъде клиент.


Стараете ли се да ги разширявате или да подобрявате услугата?

Стараем се да ги разширяваме. За този тип компании, каквато сме ние, налагането на бранд, не само на нашия, а и на компанията на която сме официален представител за България, това е един доста дълъг процес. Оборудването не се сменя толкова често.


По отношение на услугата се стараем да поддържаме нивото, което е голямо предизвикателство всъщност. Края на миналата година дигитализирахме голяма част от процеса. Все още не сме приключили напълно.


Хотелите биха ли били ваши клиенти или само предприятията и производителите?

Стараем се да не се разпиляваме. Държим фокуса строго в този бизнес. Индустрията, data центровете и сървърите. Хотелите попадат по-скоро в групата residential. Не е като да не можем да го правим, но се стараем капацитетът, с който разполагаме да бъде фокусиран върху това, което наистина искаме да правим.


За финал, ти подкрепи Започни млад миналата година. Защо се включихте, тъй като вашият фокус е към големи компании?

От моята любов към младите хора. Много бях впечатлена. Смятам, че е важно да подаваме ръка. Дори и споделянето също има своя принос. Аз като цяло имам интерес към образованието насочено към практиката, което много липсва в нашата държава. Липсват такива инициативи.


Би ли отправила призив към нашите читатели?

Моят призив е да даваме. Никой не е обеднявал от даването. Който може протегната ръка, който може know-how, който може полза за бизнеса, но просто да се съсредоточим в даването.








Подобни публикации

Виж всички

Comments


bottom of page