Този месец имаме удоволствието да ви срещнем с един човек, който носи в себе си изключителен професионализъм и е пълен с позитивна енергия. Той е представител на една от най-качествените компании на пазара, чието мото е максимално изчистено, но и напълно категорично - “Създаваме бани със стил!”. Запознайте се с...
Разкажете ни нещо за вас. Кой е Аспарух Аспарухов?
Казвам се Аспарух Аспарухов и съм управител на Джия 2001 в гр. Русе. Родом съм от Варна, където живях 22 години, след което живота и запознанството ми с моята съпруга ме доведе в „Малката Виена“, където се роди и моята дъщеря.
От 16 годишна възраст се занимавам с търговия, като работех през лятото, като продавач, барман и какво ли не. Натрупаните контакти през годините са ми изключително полезни, но винаги са недостатъчни, за това не пропускам възможност да се запознавам с нови хора, да обменяме опит и да взимам полезните практики в моето професионално портфолио.
Какъв е бизнеса свързан с подовата и стенната керамика, или както му казват „плочки“? Каква е спецификата му?
Този бизнес е изключително динамичен, цветен и много пластов. Той те кара да си винаги „в час“ с новите тенденции, не само в дизайнерки аспект, защото зад красивата фасада на една красива баня има изключително много технически подробности, които спестяваме на нашите клиенти, когато изработваме един проект. Има много фактори, с които трябва да се съобразяваш, да предвиждаш всяка спънка и да даваш адекватно решение и всичко това облечено във финансова рамка, от която да не излизаш.
Когато става въпрос за ремонт или изграждане на баня, проектирането ще спести много нерви, време и пари на клиента, а от скоро стартирахме пилотно в гр. Русе и услугата „Пълен инженеринг“, проектираме, доставяме и монтираме.
Защо избрахте точно този бизнес?
Сградния фонд в България е доста амортизиран, а както знаете ние българите държим да си имаме собствено жилище. Нарастващото търсене на жилища след 2000 г. доведе до един бум в ремонтите и строителството, като точно от този момент се възползваха много от сегашните „гиганти“ в търговията с всякакви строителни материали. По това време България се предлагаха само български плочки, нямаше внос и точно в този момент се ражда Джия, която започва да търгува с български и вносни плочки. Постепенно продажбата на вносна керамика се увеличава, а българските плочки отпадат от портфолиото на фирмата.
Разбира се не може да се пренебрегне и факта, че възможностите на печалбата от вносни плочи са доста по-големи, а и дизайна и качеството са на съвсем друго ниво.
Коя е най-честата грешка, която хората допускат когато правят ремонт на банята си?
В България все още няма регламент, който да урежда нивото на качество на труд, особено, когато става въпрос за майстори-фаянсаджии. Основната грешка на клиентите е, че са склонни да се доверят на неквалифициран майстор, а не на професионалисти, което пряко рефлектира върху крайния резултат. Ето една баня в няколко стъпки:
Проектиране и калкулация;
График на времето;
Подготовка и стартиране;
Постоянен контрол по време на ремонта;
Авторски надзор от дизайнера.
Разбира се между тези пет реда има много други неща, които трябва да се свършат.
Съветвам нашите клиенти да не бързат, а внимателно да избират материалите, доставчиците и изпълнителите, да се вслушват в утвърдените професионалисти, все пак човек прави баня два или три пъти в своя живот.
Ако можете да сбиете най-важния съвет за банята и обзавеждането ѝ в едно изречение, какъв би бил той?
Разочарованието от ниското качество остава много по-дълго, отколкото радостта от ниската цена. Не винаги евтиното е по-некачествено, но за да е евтино, има защо!
Разкажете ни най-забавната случка от вашата практика.
Не знам от къде да започна! Има изключително много забавни случки в моята практика. Спомням си, когато в цяла кооперация в тоалетните течеше гореща вода, което стана повод за много смях. Разбира се грешката беше отстранена веднага, а клиентите не разбраха за този малък гаф на строителя.
Какво ще научим от вас през следващите 12 месеца?
Поставили сме си цели да разширим бизнеса, чрез стартиране на изграждането на два нови собствени шоурума, единия в Бургас, а другия в София, да уплътним пазарния сегмент с по-голяма гама от нови продукти. Има пазарна ниша за висок клас продукти свързани с обзавеждането на банята, които да се произвеждат в България, имаме много идеи, енергия и желание, а това неминуемо ще доведе до положителен резултат.
Шоурум на DJIA в град Русе
Какво е посланието ви за читателите на списание Български Предприемач?
Искам да пожелая на читателите да да бъдат активни, иновативни, да търсят контактите с клиентите и да не чакат да се случи обратното. Никога не знаеш откъде ще дойде добрият бизнес - от партньор, клиент или случайно познанство.
Пожелавам успех на списанието, надявам се да има повече креативни млади хора, които да си поставят цели и да ги преследват.
Мисията на Фондация в обществена полза “Започни Млад” с ЕИК 206624841 е да насърчава и развива предприемаческата среда и талант в България чрез създаване и поддържане на общности за споделяне на опит и знания. Ние предоставяме структурирана образователна и практична информация, която да подобри осведомеността и уменията на предприемачите, така че те да могат да вземат информирани решения и да подсигурят устойчив и целесъобразен растеж. С цел финансова независимост и устойчивост, освен образователните ни общественополезни дейности, ние предлагаме и обучителни услуги и продукти, както и реклама на подбрани партньори, което да допринася за изпълнението на мисията ни. Всички приходи от стопанската дейност на фондацията отиват за развитие на общественополезните и имат за цел тяхното развитие. Повече за фондацията може да видите на нашата “За нас” страница.
Comments