top of page
Снимка на автораКристина Кирилова Swiss Education Group

Как се създава приобщаваща учебна среда?

Заедно със Swiss Education Group днес ще Ви разкажем историята на първокурсникът, Парт, който проправя пътя към това повече студенти, които имат нужда се учат по различен начин, да могат да преследват мечтите си за развитие в света на хотелиерството и кулинарните изкуства.



Преходът към университета е една от първите стъпки към зрелостта – шанс да изследваш, да растеш и да предизвикваш себе си по нови и независими начини.

Подобно на повечето първокурсници, Парт е самостоятелен за първи път и се наслаждава на свободата от живота в кампуса. За първи път му се налага сам да си пере прането и да се справя с носталгията по дома, същевременно с това той трябва да се справи и с натоварената си учебна програма. Парт е млад човек със синдром на Даун и студентският живот за него е изпълнен с уникални предизвикателства, които той е твърдо решен да преодолее.


Извеждане на любовта към храната на следващото ниво


Парт развива своята любов към храната, когато като дете започва да готви заедно с майка си, на 10 годишна възраст.


„Когато се храня навън със семейството си, обичам да опитвам различни кухни. Ядем гореща или кисела супа, тофу със зеленчуци, пикантни нудели и ястия с ориз“, разказва Парт. Излишно е да казваме, че Парт е възхитен от разнообразния избор на храна, предлаган в кампуса на Le Bouveret!


Учители на Парт в Международното училище на Брюксел, което той посещава преди това, го насърчават да преследва страстта си и да развие готварските си умения, като работи в кафенето на тамошния кампус. Там Парт се научи да създава прости рецепти, да изчислява необходимите количествата и съставки, както и да съставя списъци за пазаруване.


Дали Парт ще бъде приветстван и приобщен в студентския живот от своите връстници, и най-вече ще бъде ли щастлив там?


Дори и с неговия опит, отдалечаването му от дома и училището му в Брюксел, за да преследва мечтите си в Академията за кулинарни изкуства / César Ritz Colleges в Швейцария е голяма стъпка и затова Парт и семейството му са имали известни притеснения. Ето какво разказват те :


„Искахме да знаем как училището и преподавателският състав ще се отнесат към уникалните учебни нужди на Парт. Дали Парт ще бъде добре дошъл и включен в студентския живот от своите връстници и най-вече дали той ще бъде щастлив там и ако не, как ще се справим с това?"- казва майката на Парт, Прети Дхаван.


Неизследвана територия


За ръководството и преподавателите в колежа това било неизследвана територия, защото това е първият път, когато ученик с такива специални нужди в учебната програма бива записан в там. Ето какво споделят те:


„Имаше много въпроси и разбираеми притеснения от академична гледна точка“- казва Максин Кибъл, специализиран учител, който работи заедно с Парт- „Каква част от курсовата работа ще трябва да бъде адаптирана и до каква степен? Дали преподавателите биха могли да се справят с грижата за по-специалните нужди в класната стая и кухнята? Искахме да гарантираме, че опитът на Парт с нас е положителен и съобразен с него. За щастие факултетът успя да направи това.”


През първите шестте месеца, от началото на обучението на Парт в кампуса, става ясно, че той се развива и е ангажиран както академично, така и в личен план – намира нови приятели и изследва нови места.

Факултетът се оказва гъвкав в намирането на подходящи модули, които Парт да следва както от програмите по мениджмънт на хотелиерството, така и от програмите по кулинарни изкуства, като повтаря модулите, ако е необходимо, и ги приспособява към неговите учебни нужди. Някои от задачите е трябвало да бъдат разбити или обяснени по различен начин, което налага учителите да бъдат креативни, а съучениците на Парт да научат нови начини за съвместна работа в екип. Това било предизвикателство за училището, което обаче било прегърнато от сърце както от ученици, така и от учители.


Отъпкване на пътя за другите


Въпреки че това е първият път, когато някой с конкретния учебен профил на Парт е записан в това училище, те се надяват, че това положително изживяване ще позволи на други да го последват. Всъщност те се стремят към това да отворят вратите си за повече студенти с различни нужди, които да могат да преследват своите страсти и да постигнат своите мечти чрез помощта на висшето образование.


Въпреки предизвикателствата, с които са се сблъскали по време на образователния му път, родителите на Парт чрез упорство също извървяват пътя и дадат възможност на Парт да получи образование като всички останали.


Образованието позволява на хората да растат и да отстояват себе си и това, в което вярват...ако някой е способен да постигне нещо, тогава трябва да му се даде шанс да го опита, без значение кой е той.


„Образованието позволява на хората да растат и да отстояват себе си и това в което вярват“- казва бащата на Парт, Нитин Дхаван -„Наистина се надявам, че светът ще стане по-отворен и ще подкрепя ученици със специални нужди, защото ако някой е способен да постигне нещо, тогава трябва да му се даде шанс да го опита, независимо кой е той.“

Подобни публикации

Виж всички

Comments


bottom of page