Как се създава успешен бестселър?
- Даяна Митева - DM Ghostwriting Agency
- 18.07.2024 г.
- време за четене: 3 мин.
В динамичния свят на книгоиздаването, създаването на успешен бестселър изисква не само талант за писане, но и стратегическо мислене и разбиране на пазара. Специално за списание "Български Предприемач" разговаряхме с Даяна Митева - собственик на първата гоустрайтинг агенция на Балканите „DM Ghostwriting Agency“. С няколко годишния си опит в писането на книги и създаване на обучения, тя сподели ценни съвети за това как се създават бестселъри.
Разкажи ни малко повече за това, с което се занимаваш?
Вече близо година и половина съм собственик на първата гоустрайтинг агенция на Балканите – „DM Ghostwriting Agency“. Занимаваме се с писане и издаване на книги, създаване на обучения, редакция, корекция на книги и предпечат. Също така помагаме на клиентите си да разпространяват книгите и обученията си в България и чужбина. Създаваме менторски програми, сценарии и всякакъв тип информационни продукти.

Какво според теб прави една книга бестселър?
Първо, нека уточним, че терминът "бестселър" не определя дали една книга е хубава или не, а описва колко продавана е тя. В САЩ има класации като тази на Ню Йорк Таймс и Амазон, но в България към момента няма критерий, по който книгите да бъдат определяни като най-продавани.
Как се избира правилната тема за една книга?
За да бъде една книга успешна на пазара, тя трябва да отговаря на някои критерии. В книгата ми „Вечният бизнес: Как да създадете печеливш бизнес с книги и обучения от нулата” съм споделила цялата система, по която аз и клиентите ми избираме теми, а именно: да са такива, по които автора има достатъчно знания, голяма група от хора да се интересуват от тях и пазарът да не е пренаситен от книги по тези теми.

Как работите с клиентите, за да уловите техният уникален глас и стил?
Екипът на DM Ghostwriting Agency работи персонално с всеки един клиент. Това е изключително важно за нас и ни позволява да достигнем до техните нужди и желания. Имаме наистина уникален подход, разработен специално с психолози, който ни помага да разберем желанията на клиентите и да "влезем в техните обувки", докато създаваме книгата им. Нашето мото е „Ние сбъдваме мечтите на нашите клиенти“.
Какво е значението на редактирането в процеса на създаване на книгите?
Редакцията и корекцията са задължителни стъпки от създаването на всяка книга. Дори най-великите писатели са били редактирани и коригирани. Тези два етапа имат за цел да подобрят качеството на текста, за да стане по-лесен и приятен за четене. Агенцията ни се стреми да учи възможно най-много автори да редактират и коригират книгите си, защото сме забелязали, че тази стъпка понякога се пропуска. Нашата агенция също предоставя тези услуги напълно безплатно при определени условия, тъй като вярваме, че те са ключови за успеха на всяка книга.

Какви са най-честите грешки, които авторите правят, когато се опитват да напишат книга?
Най-честата грешка, която срещам е, че се използва изкуствен интелект, което не е правилно. Тук в никакъв случай не отричам колко е полезен в съвременния бизнес, просто подчертавам, че той не е подходящ за писане на книги. Това е така, защото същият плагиатства, а това е забранено от закона. Винаги съм съветвала авторите да пишат сами или да ползват услугите на гоустрайтър, но не и да пишат с помощта на изкуствен интелект.
Каква е ролята на изследванията и подготовката при писането на успешна книга?
Проучването и подготовката са изключително важни, особено ако искаме книгата ни да стане хубава. Много специалисти в България и чужбина вече съветват да се прави предварително проучване на пазара, а след това и тестване на продукта, преди той да бъде създаден физически, за да може предприемачът да се предпази от загуби. Аз напълно подкрепям този подход и го препоръчвам. Разбира се, проучването на конкуренцията и събирането на подходяща информация също са ключови, за да бъде създаден един качествен и търсен продукт.
コメント