Как „Синдео“ повлиява на българското образование?
Приложна академия за образование „Синдео“ повлиява на българското образование чрез висококачествени обучения и семинари по обществено значими теми. Работим с видни експерти в сферата на образованието, бизнеса, медицината, журналистиката и други, които са готови да подадат ръка на българския учител и да разговарят с него на теми, които са от значение за образованието. През обучения вече преминаха над 4000 учители от цялата страна, включително и от български неделни училища в чужбина.
Можете ли да споделите някои от ключовите успехи на вашата организация до момента?
Може би първият ключов момент за „Синдео“ бе рожденият ден на списание „Български предприемач“ през 2023 г. Академията ни бе каузата на вечерта и в рамките на час след представянето на идеята „Синдео“ и резултатите ни до момента, последваха дарения. Така чрез екосистемата на БЕМ и до ден днешен това са стипендии за учителите от малките населени места, които искат да повишат своята квалификация, но нямат финансовата възможност да вложат средства в няколкоседмично обучение. Голяма чест и в същото време отговорност за нас е отличаването ни за „Агент на промяната“ в категорията „Бизнес с кауза“ през 2023 г. Също така Приложна академия за образование „Синдео“ е на второ място в конкурса на БАИТ за 2023 г., а в селекцията на Виваком - регионален грант, достигнахме до преселектираните проекти. Всичко това ни радва и мотивира да правим това, което умеем най-добре, а именно качествени обучения и семинари за българския учител.
Как измервате въздействието на вашите проекти върху качеството на образованието?
Много често учителите и директорите са тези, които ни помагат да оценим ефективността на нашата работа. След всеки семинар и обучение участниците попълват специален формуляр, където споделят силните си впечатления и изразяват нуждите си от допълнителна квалификация. Чрез обратната връзка, персоналните разговори и срещи с учители и директори на образователни форуми ние получаваме представа за това какво правим и как го правим. Показателно е присъствието на един учител, който след това записва и други колеги за обучение, а също така и когато директорът се записва с целия си педагогически екип. За нас това е индикация, че сме постигнали желаната ефективност и качество в нашата работа.
Какви конкретни методи използвате за подобряване на образователния процес?
Методите зависят от областта, в която ще развиваме конкретни умения. Преди да бъде представена за обучение, всяка тема преминава през определени експертизи, отговарящи на специфични образователни стандарти. Стремим се да обхванем различни стратегии за подобряване на училищната култура, да насърчаваме здравни и поведенчески норми, да повишаваме финансовата и медийната грамотност. Чрез определени педагогически техники вмъкваме в темите и емоционалната интелигентност като важен инструмент за цялостното благосъстояние на българските учители и ученици.
Има ли някакви конкретни технологии или програми, които въвеждате в училищата?
През есента на 2024 година, предстои да стартираме една дълго планувана инициатива, а именно цялостна академия за обучение на бъдещи учители. Ние вярваме, че в България има много хора с висока експертиза в различни области и те могат да бъдат полезни на българските ученици със своите знания, умения и опит. Затова искаме да привлечем такива хора, които искат да влязат в училище и да преподават по теми, по които се чувстват истински доайени. Скоро ще разкрием подробности относно подготовката и очакваните резултати на академията за бъдещи учители.
Как сте финансирали този проект до момента?
В момента сме в процес на търсене на финансиране. Екипът ни работи неуморно за интереса на българското образование, но с финансова подкрепа ще можем да се развиваме още повече и да помогнем на много български учители, които нямат възможност да участват в обученията на „Синдео“. Вярваме, че по този начин ще ги насърчим да се усъвършенстват, което от своя страна ще повиши икономическия растеж и социалния прогрес на страната. Това може да стане чрез адекватни и релевантни на съвременния свят обучения, които са приложими и могат да ангажират българските ученици, тъй като те са бъдещето.
Comentarios