Днес, в списание „Български предприемач“ ще ви срещнем с Александър Врублевски, основател на компания „Смарт Офис България“. Той ще ни разкаже за своето кариерно пътешествие, прехода от корпоративния свят до предприемачеството, както и за предизвикателствата, пред които е трябвало да се изправи по пътя към успеха.
Разкажи ни за твоя житейски и предприемачески път.
Завърших „Финанси“ в Нов Български Университет и „Индустриален мениджмънт“ в Техническия университет. От самото начало знаех, че искам да бъда част от компания, в която мога да се докажа и да допринеса за нейното развитие, без да подозирам, че тази компания ще бъде моя. Първата ми работа беше на бригада в САЩ. След като се върнах, работих в голяма компания, занимаваща се с телевизия и интернет. След това се присъединих към холандска компания за тонер касети, където получих възможността да стана управител, но пътищата ни се разделиха. Тогава реших, че трябва да развия собствен бизнес и така през 2014 г. стартирах „Смарт Офис България“. Вярвам, че нашата услуга е уникална на българския пазар и все още няма толкова пълноценна алтернатива.
Какви бяха първите предизвикателства и най-големите пречки, които срещна по пътя?
Преминах през много предизвикателства. Започнах с капитал от 1000 лв., правех оферти вкъщи, подготвях фактури и правех доставките сам, а благодарение на приятели успях да направя и сайт. Основното предизвикателство беше, че когато си начинаещ в бизнеса, фирмите, с които искаш да работиш, нямат доверие в теб. След година и половина натрупах малко капитал, повече опит и развих портфолиото си. Взех първия офис и с времето отворихме втори офис. Наехме хора по младежка програма и екипът стана по-голям. Миналата година направихме собствен офис със складова база и до голяма степен автоматизирахме процесите. В момента предизвикателството е да намерим хора, които искат да се развиват. Иска ми се да има млади хора, на които да дам възможност за развитие.
Как успявате да поддържате толкова голям продуктов каталог?
Нашето портфолио включва над 80 000 продукта и продължаваме да се развиваме и да работим с нови партньори. За щастие, вече не се налага аз да поддържам сайта и да качвам всеки продукт с описание и снимки. Всички процеси са автоматизирани, което премахва нуждата от ръчна поддръжка на сайта.
Печелили сте обществени поръчки с вашата компания, какъв е опитът ви от работата с клиенти от публичния сектор?
Работата ни с обществени поръчки не се различава особено от тази с частния сектор. Когато работим по обществени поръчки, хората, които подготвят документацията, имат опит и знаят какво искат. Има ясно регламентирани срокове за изпълнение на проектите и комуникацията е лесна. За нас всяка работа е с приоритет, стремим се винаги да я вършим добре и да осигуряваме правилна комуникация.
Какъв е ключът към дългосрочна работа с вашите клиенти?
Имаме 95% доволни клиенти, защото знаят, че в наше лице имат доверен партньор. Предлагаме голямо портфолио от продукти, включващо офис материали, техника, хигиенни материали и рекламни материали – от визитки до билбордове. Разполагаме с готови мебели и изработваме нестандартни по поръчка на клиента. Отдаваме принтираща техника под наем и извършваме ремонти. Идеята ни е да предложим цялостно обслужване за бизнеса, което спестява много време на нашите клиенти.
Може ли да ни разкажеш повече за програмата за лоялни клиенти?
Разработваме тази програма отскоро. Изградихме три вида лоялна програма за крайни клиенти. Първата е безплатна и включва подаръци за рождени дни, до три продукта на изключително ниски цени в рамките на месеца, когато клиентите имат рождени дни, и допълнителни отстъпки при достигане на определен оборот. Другите две лоялни програми са платени, но предлагат много допълнителни бонуси. Например, в една от програмите клиентът ще получава всеки месец 10 различни продукта на топ цени, спрямо неговите нужди. Ще има и бонус точки, които могат да се заменят. Ще даваме бонус точки, когато клиентите оставят ревюта в сайта или споделят наши продукти и статии в социалните мрежи.
Commentaires