top of page

Пропуснатите ползи от пропуснати срещи

Възможностите и ползите за развитие и ръст на бизнеса са навсякъде, само трябва да отворим очите си за тях.


Здравейте на всички, аз съм Полина Петрова - мениджър Продажби в списание “Български предприемач” и съм изключително щастлива, че днес можем да си поговорим за една много интересна и полезна тема не само за мен, но вярвам и за нашите читатели, а именно: Какви са пропуснатите ползи, когато пропускаме ценни бизнес срещи и събития?


От какво се нуждае един бизнес, за да продължи своето развитие?


Всеки бизнес без значение от бранша и нишата си се нуждае от три основни неща, за да продължи да се развива и да расте:

  1. Нови клиенти + задържане на вече съществуващите

  2. Увеличаване на прихода от всеки клиент (как да увеличим средната стойност на покупка от всеки наш клиент)

  3. Контрол върху маржа на продуктите и услугите, които предлагаме.


Основният въпрос тук е, как да развиваме тези три стълба едновременно, за да расте и нашия бизнес заедно с тях?


Най-честата грешка, която допускат много от собствениците на бизнеси последните години в работата си е, че голям процент от тях разчитат на случайността и късмета. Те разчитат на това клиентите сами да научат за техните продукти и услуги, сами да се убедят в ползите им, и спрямо това отново сами да предприемат действие като отидат и си купят. А накрая дори, без да са получили никаква добавена стойност, да препоръчат и доведат още клиенти на съответния бранд.


Това, което се опитвам да кажа е, че в тези случаи, които са доста голям процент, ролите са обърнати. Какво означава това? Бизнесът и по-конкретно собственикът му е в пасивната роля, останал скрит зад името на бранда си. По този начин той оставя клиентите да бъдат активната страна, а това не работи в полза на бизнеса в дългосрочен план.


Замислете се в днешно време, колко е залято онлайн пространството с всякаква информация, брандове, хора, продукти и услуги. В главите на всички нас е пълна информационна каша. Това е защото на ден консумираме тонове информация и не можем да изберем или да я отличим, защото меко казано се чувстваме объркани. Но запомнете : Ако един клиент е объркан, той не купува!

Полина Петрова

Какво искам да кажа с това?


Хората искат да общуват с хора. Очи в очи, те искат да ви имат доверие, за да видят стойността и ползите, които им давате и какви решения на проблемите им ще им предложите с вашия продукт или услуга. Затова на първо място стои и това те да ви познават добре и да ви имат доверие. Дори това да се случи още преди да са купили.


Именно това е стратегията, която води до повече успехи в дългосрочен план. Принципите, важни за бизнеса и за повече продажби са : проактивност, активни действия, иновативност и изграждането на доверие в основата на всичко.

Няма значение какъв продукт или услуга предлагате, защото законите на успеха лежат в нещата, които изброих преди малко. Бъдете проактивни, бъдете вие действащата страна, предприемайте активно и смело действия, излизайте от рамката и бъдете различни. Именно това ще ви открои пред вашите конкуренти, и следващия път, когато ваш потенциален клиент има нужда от решение на проблема си, той ще се сети първо за вас, защото вече сте спечелили доверието му. Тази стъпка трябва да се инициира много преди той да е имал дори необходимостта от вашия продукт или услуга.


Цялото интервю с Полина Петрова може да гледате тук:



Ще ви споделя моя лична стратегия, която вярвам, че щом работи за мен от години насам, ще проработи и за вас, за да можете вие да определяте успеха си и да бъдете активната страна.


Замислете се колко е важно хората да се сещат за вас, когато чуят само една дума, или усетят “познат аромат”. Колко е хубаво споменът за вас да им носи положителна емоция и усмивка. Колко е приятно да ви препоръчат на своите приятели и близки с лекота, защото ви вярват.


Как да изградите това усещане и доверие във вашите съществуващи и нови потенциални клиенти, които дори още не са чували за вас?


С действие. Заблуда е да си мислим, че когато дадем само пари за нещо, ще има промяна. Например ако вярваме, че като пуснем поредната реклама, или пък като участваме в някакъв клуб или организация, но след това отново влезем в пасивен режим, нещата ще се случат.


Истината е, че най-добрите контакти и сделки се случват именно по време на живите срещи и събития на тази общност, а не само във виртуалното пространство.

Шансът да седнете на една маса с 20, 30 нови човека и да се запознаете очи в очи, да общувате в рамките на няколко часа, значително увеличава и подобрява комуникацията и шансовете да постигнете успешна сделка, отколкото ако изберете да не дойдете на тази среща и не се запознаете пряко с човека срещу вас.


Полина Петрова

Представете си колко е хубаво да си говориш с хората до теб човешки, да си споделите общите интереси, хобита и тн.. Доверието със сигурност ще се изгради в пъти по-бързо, отколкото ако стоим само пред компютъра скрити с нашата личност от бранда си.

Затова и съветът, който искам да дам на всички вас, наши партньори, рекламодатели, и читатели е: Бъдете проактивни и винаги търсете възможностите, които стоят пред вас. Ходете на всички срещи, на които ще срещнете нови хора, търсете събития, на които също ще има нови хора, които биха имали интерес към вашите продукти и услуги и отидете. Хората ще ви видят и ще ви повярват много по-лесно, отколкото ако просто им пишете един имейл или им се обадите за 2 мин. по телефона. Не подценявайте силата на живия контакт и това хората да усетят вас и вашата енергия. И за финал, както казва и Пламен Попов, основател на сп. Български предприемач: “85% от успеха се крие в това просто да се появиш”.

 
Елена Колева



Подобни публикации

Виж всички

Comments


bottom of page