top of page

Супермаркетите и веригите за хранителни стоки ще имат дългосрочни ползи от инвестирането във фотовол

Супермаркетите и веригите за хранителни стоки ще имат дългосрочни ползи от инвестирането във фотоволтаични централи


Супермаркетите и големите вериги за хранителни стоки са едни от най-големите консуматори на енергия в търговията на дребно. В допълнение към типичното отопление, охлаждане и осветление на повечето обекти, те разполагат и с хладилници, фризери и други видове уреди, които могат да заемат между една трета и половината от площта им, както и да са „отговорни“ за до 80 процента от техните енергийни разходи.

Подобно на повечето производители, супермаркетите и веригите за хранителни стоки обикновено използват много енергия: машините, охлаждането и обработката са енергоемки. Тези разходи ще се увеличават, тъй като те стават по-автоматизирани и намаляват разходите си за труд. Изводът тук е един: колкото по-висока е сметката за енергия, толкова повече пари могат да спестят, като генерират собствена слънчева енергия. Освен това, дори малки до средни съоръжения разполагат с достатъчно покривно пространство за инсталиране на незабележима система на иначе неизползвано пространство.

Енергийното натоварване за супермаркетите и веригите за хранителни стоки обикновено достига пик през светлата част на деня. Това означава, че самостоятелно генерираната слънчева енергия може да се използва в реално време, осигурявайки максимална полза от инсталираната система. Въпреки това, обектите с висока консумация на енергия през нощта също могат да се възползват от предимствата на слънчевата енергия с допълнителна система за съхранение на генерираното електричество.



Освен разходите за материали и труд, енергията често е един от най-големите разходи за супермаркетите и веригите за хранителни стоки. Спестяването от средства за енергия е един от най-лесните начини те да имат контрол върху разходите на бизнеса. Цената на електроенергията от мрежата ще се покачва, и както ни показва реалността в момента – може да има наистина големи скокове и ситуацията да излиза извън контрол. И именно тук е важно да подчертаем факта, че слънчевата енергия осигурява дългосрочни фиксирани разходи за енергия, защитавайки бизнеса от нестабилност на пазара, като по този начин му позволява да бъде устойчив и да продължи да се развива.

За да говорим с примери от практиката ще споделим с читателите на списание „Български предприемач“ за един от проектите, които завършихме в края на миналата година. Изградихме 30kW централа за собствени нужди и продажба на излишната енергия, изпълнени с фотоволтаични панели Bauer Solar GmbH 540W и инвертор на Kostal Solar Electric International за супермаркет в село Лозен, Столична община.

Какви са първите резултати, които се постигат, благодарение на инвестицията във фотоволтаичната централа дори и през зимните месеци, можете да видите в графиките по-долу. В сиво е енергията, закупена от мрежата, а в зелено е произведената от централата енергия.


Графика от 25.01.2022г.




Графика от 25.02.2022г.



Баланс за февруари






Въпреки предизвикателствата, пред които всички сме изправени, има възможност да разсъждаваме и да правим стратегия за бъдещата посока, която искаме да поемем, бъдеще, в което устойчивостта е „новото нормално“.

Ние от ВВТ Инженеринг ежедневно консултираме десетки клиенти и им помагаме да извървят пътя до енергийната трансформация.



0 коментара

Подобни публикации

Виж всички
bottom of page