Съвсем скоро пловдивчани ще имат възможност да пазаруват от най-новия магазин на Ardes.bg за лаптопи

Интервю с Мариян Георгиев, управител търговия на дребно в Ardes.bg

В началото на 2021 година потърсихме мнението на експерт в сферата на продажбите на компютърна техника, за да направи обзор на пазара през изминалата 2020. Своята гледна точка и наблюдения сподели Мариян Георгиев, управител търговия на дребно в Ardes.bg - една от водещите компании, предлагаща разнообразие от лаптопи, настолни компютри, периферия и аксесоари.

В предходното си интервю за списание Български предприемач г-н Георгиев сподели кои са били предпочитанията на потребителите, коя техника се е радвала на повишено търсене в епидемичната обстановка, каква е била целта на покупката и дали услугите, които Ardes.bg предлага, са били предпочитано допълнение към покупката.

Отново потърсихме г-н Георгиев, но този път да ни разкрие малко повече за бъдещите планове на компанията и предстоящото откриване на най-новия ѝ магазин в Пловдив.

Ето какво ни разказа в своето интервю:

Защо избрахте Пловдив за Вашия нов обект? Смятате ли, че градът има нужда от специализиран ИТ магазин?

На първо място бих желал да благодаря за поканата и възможността да разкажа пред изданието и читателите за най-новия проект на Ardes.bg – предстоящото откриване на обекта ни в Пловдив.

Защо Пловдив?

Водени от желанието да направим достъпа до ИТ техниката все по-лесен и по-приятен за все повече хора, пред нас не стоеше въпросът дали да направим магазин в Пловдив, а кога да го направим.

През годините сме присъствали в града под различни форми - имахме обект, който беше на основата на франчайз. Също така имахме партньор - представител на Ardes.bg за Пловдив, с което затвърдихме мнението си, че това е един страхотен град с много потенциал.

Смятаме, че хората ще оценят усилията, които полагаме, за да предложим една от най-богатите наличности за специализиран ИТ магазин.

Какво ще предложите на пловдивския клиент? Какъв асортимент сте подготвили - продукти, услуги?

Искаме да предложим огромно разнообразие, за да може всеки да намери решение за своите нужди.

Разбира се, екипът ни ще бъде на разположение да съдейства с избора на подходящо решение:

- Лаптопи и компютри за дома, за офиса, за гейминг;

- Компоненти, монитори, принтери и всичко от ИТ техниката, което се предлага на сайта ни, ще може да бъде видяно в магазина (налично на склад или с поръчка).

Най-новите, най-интересните продукти ще бъдат достъпни да се видят, да се пипнат и разгледат.

За бизнеса сме планирали развитието на специализиран корпоративен отдел, с който искаме да подходим с нужното разбиране и внимание към специфичните нужди.

Освен техниката, се стараем да отговорим на нуждите на потребителите и с редица допълнителни услуги - софтуер, защита на техниката под формата на застраховка и удължена гаранция.

Вярваме, че изборът на подходящо решение не винаги е лесен, затова предлагаме и възможността, в рамките на 14 дни от покупката, клиентите ни да заменят закупената от магазина техника с друга по-подходяща, в случай че искат нещо по-мощно, различно или просто, ако преценят, че не са удовлетворени. Този срок може да бъде удължен дори до 60 дни, което е част от програмата ни Premium Support.

Една интересна допълнителна услуга, която е предпочитана от хората, чиито ежедневие и работа са свързани с постоянната употреба на устройството - това е експресна замяна. Знаете, че при повреда, законовият срок за отстраняването ѝ е в рамките на 30 дни. Но можем ли всички да си позволим да изчакаме ремонта 20-30 дни? Точно затова разработихме услугата „Експресна замяна”. Тя гарантира, че при настъпило гаранционно събитие, няма да чакате толкова дълго, а в рамките на 3 дни ще получите чисто ново устройство.

Удобен ли е достъпът до магазина? Какво беше водещото при избора на локация?

Изборът на местоположение е едно от най-важните решения при проектирането на търговски обект. Водим се от идеята обектите ни да са удобни за всякакъв вид достъп - пешеходен, автомобилен и в близост до автобусни спирки.

Магазинът се намира на бул. „Княгиня Мария Луиза” 35 и отговаря на всеки един от тези критерии. Спирките са на около 50-100 метра, а отпред има място за паркиране, което е регулирано със синя зона.

Как сте организирали обслужването на поръчки на хора, които се притесняват да посещават търговски обекти на място?

Бизнес моделът ни е в няколко основни насоки, които са подчинени на идеята да направим преживяването на клиентите по време на пазаруване по-приятно и спокойно.

В настоящата ситуация всички наши обекти работят при стриктно спазване на противоепидемичните мерки, тези за хигиена и дезинфекция. Внимателно следим всички разпоредби и изисквания от страна на министерството на здравеопазването, и другите държавни органи, за да сме сигурни, че дейността ни е съобразена с изискванията. Така, хората, които традиционно предпочитат да ни посетят на място, за да видят и усетят техниката в ръцете си, да се чувстват в безопасна среда.

Отлично решение е и онлайн магазинът ни, в който могат да направят поръчка и тя да се получи чрез куриер до адрес или офис, или на място – в обекта. Фирмите, учрежденията и бизнес клиентите ни могат да разчитат на специализирана консултация от нашия корпоративен отдел.


За да направим решенията още по-лесни и достъпни, развиваме и наш дистанционен отдел за консултации и връзка с клиенти, които могат да съдействат всеки да намери правилното решение, в търсенето си на техника.


Постоянното подобрение на качество в обслужването, нямаше да е възможно, ако не разполагахме със собствен сервиз, приемна за рекламационно обслужване, както и отдел за производство, и асемблиране. Колкото и да е приятен моментът от покупката, ние сме до нашите клиенти и след това, защото знаем, че независимо от вида на закупения продукт, едно е сигурно - не е въпрос дали ще дефектира дадено устройство, а кога ще дефектира. Затова хората могат да разчитат на нас и след покупката - т. нар. следпродажбено обслужване.


Труден ли беше подборът на новия екип? Имаше ли много желаещи да станат част от него?

Всяко едно такова начинание, освен, че се прави за хората, се прави и от хора! Ние разчитаме на нашите екипи по градове, на първо място, че искат да са част от това, но и че ще го правят с удоволствие и ентусиазъм. Важна е онази искрица в погледа, която те кара да се чувстваш жив, и че това, с което се занимаваш, те удовлетворява.


Кандидатите, желаещи да се присъединят към екипа минават няколко етапа, за да може те да разберат дали искат да правят това, което позицията изисква, а ние да оценим техните качества с необходимото внимание.

Казано накратко - да, изборът беше труден, тъй като имахме много добри кандидатури, но трябваше да се спрем само на няколко.

Планирате ли разширяване на мрежата с други магазини, в кои градове? В какъв период?

Да, имаме желание да развиваме мрежата от обекти и в други градове на страната.

Сигурно ще се повторя, но наистина се водим от желанието да направим разнообразието на техниката все по-достъпно, за все повече хора. В плана ни за развитие влизат градовете Бургас, Стара Загора, Русе.

Как ще съчетавате работата си във Варна и пътуванията до другите обекти?

Действително аз съм позициониран в централния ни офис във Варна, но освен страстта ми към техниката, обичам и да пътувам, а това е част от играта. – усмихва се.

Сигурно ще е любопитно, че само за последните 2-3 месеца имам пропътувани близо 10 000 км с автомобил.


Вероятно щяха да са още повече, ако не беше удобството на дистанционните срещи и разговори. Спомням си, че преди 3 години, когато правихме интервютата за екипа в София, ми беше много неестествено да правим това дистанционно.

Ситуацията в последната година ни научи, че за повечето дейности можем да сме също толкова ефективни дистанционно, колкото и присъствено.


Освен стационарен офис имам и мобилен офис, който е в постоянна готовност за пътувания. В раницата ми има лаптоп, резервни слушалки за Zoom срещите и разбира се, зарядно и външна батерия за телефона. В багажника пък обикновено имам резервни обувки.


Всичко това нямаше да е възможно, ако нямах доверие в екипите и не разчитам на тях, че подхождат с нужното внимание и винаги се стремят да показват най-доброто от себе си.



ПОПУЛЯРНО СРЕД АБОНАТИТЕ

БЪЛГАРСКИ ПРЕДПРИЕМАЧ ПРЕПОРЪЧВА:

bql fon.png
resource (46).png
Smartmoney-Logo-New.png (1).webp

Получавай новини от списание "Български Предприемач"

©2020 by Списание "Български предприемач"