top of page

Фондация "Започни млад" започва Революция в employer branding В България ИМА качествен материал!



Започваме месец юли, на пръв поглед почивен месец и в същото време благоприятен момент за първи стъпки към решаване на огромен проблем за целия бизнес, независимо от сферата - липса на мотивирани и квалифицирани попълнения в екипа ни. Критично вълнуваща тема свързана с подобрената инициатива на списание “Български Предприемач”, а именно революция в Еmployer branding с интерактивно предизвикателство в “Започни Млад”.


Какво означава “Еmployer branding”?

Employer branding е посланието на компанията за това кои са те и какво ги прави специални. Той може да бъде комуникиран по различни начини и служи за две основни цели:

  • Първо, да привлече нови таланти чрез повишаване на привлекателността на принадлежността;

  • Второ (и най-важното), да задържите съществуващите служители с удовлетворение от работата чрез обмислени комуникационни стратегии.



Повече за тази идея, която комуникира по безпрецедентен и уникален метод, ще ни разкаже Ива Павлова Попова, която е съучредител на списанието и фондация “Започни млад” и автор на книгата “Първо Впечатление - Защо на някои им се получава, а на други не”.


Здравей, Ива! Сподели ни, моля те, коя е твоята любима техника за добро първо впечатление?


Най-добрата техника за великолепно първо впечатление се състои от две основни стъпки - това са усмивката и smartcards (дигиталните визитни картички :)). Когато си лъчезарен и иновативен няма как да не привлечеш вниманието на околните по позитивен начин.



Как решихте да създадете “Започни млад” и как стигнахте до тук?


“Започни млад” трябваше да бъде единично събитие в Русе през пролетта на 2021 година, което да стимулира младите, ако не да стартират бизнес и да са проактивни, то поне да им покаже една различна нагласа на ума, с която да разширят кръгозора и вярванията си. Започна съвсем като на шега - аз и Пламен събрахме местните училища, университети, бизнеси и общината. В края на събитието всички бяха толкова ентусиазирани и доволни, че ни помолиха да го направим и във Варна. Така съвсем непланирано проведохме 5 поредни събития в цяла България, а вълната от участници и спонсори ставаше все по-голяма.


Какво означава “Започни млад”?


“Започни млад” е продукт на Списание “Български предприемач” неговите партньори. Смисълът на наименованието на формата дойде от там, че според нас е правилно да започнеш рано, дори и да не си готов, тъй като по-голямата част от ученето е в процеса, а и ентусиазма е най-силен в началото и именно той е горивото, което те кара да летиш. Понякога чакаме прекалено дълго, за да се почувстваме готови и губим най-ценното нещо на този свят - времето.



“Революцията”, която планираме със "Започни млад" във връзка с employer branding е стратегия, при която насочваме усилия към подкрепа и привличане на млади таланти, още докато са в основно училище или в ранния етап на тяхната професионална кариера.


Тази стратегия е развита посредством следните световни и доказани тенденции в посока employer branding:


  • Партньорства с университети или средни училища: “Започни млад” предоставя на участниците реален опит в бизнеса и им позволява да разберат какво би било да работят в компаниите, които са спонсори на събитието и лично ще задават някои от практическите задачи.


  • Участие в кариерни изложения и събития: Компаниите често участват в кариерни панаири и други подобни събития, където могат да представят своята марка пред потенциални служители на млада възраст. - Това трябва покриваме в национален мащаб с кастингите, които ще проведем в 27 областни града. Такава мащабна рекламна кампания ще позволи на нашите партньори да позиционират бранда си като иновативен, социално отговорен, гъвкав и изкушаващ пред хиляди млади бъдещи звезди от цялата страна.


  • Реализация на програми за обучение и развитие: Множество компании предлагат програми за обучение и развитие, които са насочени към младите хора, с цел да ги подготвят за бъдещите им роли в организацията. - По време на кампанията нашите партньори ще имат възможност да направят нещо още по-добро - в един от дните да направят специализирано обучение на участниците как да бъдат “идеалния служител”, а на следващия ден задачата им ще бъде цял ден да се държат като идеалния служител на компанията. По време на тези игри ще има специализирани задачи и награди тип стажове за най-добре представилите се.


  • Създаване на привлекателна работна среда за младите таланти: Това може да включва гъвкаво работно време, възможности за работа от разстояние, подкрепа за непрекъснато обучение, и др. - например някои от спонсорите на събитието са склонни да си харесат талант от друг град, да му помогнат да се релокира и да поемат наема му за първите 6 месеца от преместването, докато навлезе на 100% в процеса и достигне желания приход.


Идеята зад "започни млад" е базирана на инвестиране в младите хора още от ранна възраст, за да могат те да се превърнат в дългосрочни, лоялни служители, които разбират и споделят ценностите на вашата компания.




Как постигате това синтезирано развитие за младите хора и какво мислят те? Как се е провеждало събитието до сега?

Цитати от участници:




До миналата година събитието се провеждаше под формата на тридневно състезание за предприемачески идеи в 7 града в България. Това, което забелязахме след над 3800 участника беше, че около 5% стартират собствен бизнес благодарение на менторите, журито и спонсорите, но около 20-25% намират работа при същите. Именно затова решихме да пренасочим посоката на развитие.



До тук всичко изглежда много добре, но защо правите нова програма и какви проблеми целите да разрешите чрез нея?


Целта на новата програма е, разбира се, да бъдем още по-полезни и още по-ефективни и за участниците и за спонсорите на кампанията. В първоначалния етап на събитието ще направим специализирани кастинги във всеки един от 27-те областни градове, където младите таланти ще се представят пред нашето жури. Като финалистите ще бъдат разклонявани в два “ръкава” - професионална реализация и бизнес развитие, в зависимост за какво са кандидатствали в началото. За определените градове ще търсим, както бъдещи предприемачи, така и хора за конкретни професии в конкретни компании с конкретни предложения за развитие. Самите компании, които търсят своите бъдещи топ служители ще бъдат основата на маркетинговата стратегия в съответния район. По този начин позиционирането им ще бъде неповторимо пред широка аудитория и едновременно с това ще ги позиционираме и като брилянтни работодатели.


В последствие, заедно с партньорите ни, ще отсеем звездите на “Започни млад”, които ще бъдат поканени да се включат във финалното събитие. Всичко това ще бъде заснето и ще имаме първото подобно дигитално риалити в България.


Спонсорите ще могат да дават конкретни задачи спрямо спецификата на тяхната дейност и да оценяват всеки един от участниците.


Като големи награди за финала на формата има подготвени високоплатени и квалифицирани работни места при топ работодатели, както и много други изненади! Някои от участниците, които се включват във формата с идея за бизнес, биха могли да презентират пред спонсори и да спечелят инвестиция или съдружие.


Какъв е мащаба на кампанията?


До сега сме получавали много съобщения и запитвания, че пренебрегваме останалите областни градове тъй като досега го правихме само в 6-7 града, затова решихме да увеличим мащаба за всички 27 областни града и да дадем шанс на всички.


Благодарение на списание “Български предприемач” имаме възможност да разширим мащаба.


Какви резултати очаквате от цялостната програма?


Като допълнителен модул към това събитие сме планирали да реализираме реалити шоу. С развитието на тази идея имаме няколко поставени цели, в следствие на които очакваме и следните резултати в бизнес посока:


  • Повишена осведоменост за компанията: Реалити шоуто ще се излъчва онлайн на национално ниво, което значително ще увеличи известността за вашата компания. Хората, които не са били запознати с вас, може да се заинтересуват и да иска да научат повече.


  • Привличане на таланти: Такъв тип кампания може да привлече много потенциални кандидати, които иначе нямаше да разгледат вашата компания като потенциален работодател.


  • Подобрено възприемане на бранда: Чрез реалити шоу, в което хората могат да видят директно как е работата във вашата компания, могат да имат по-положително възприемане на компанията ви.


  • Повишена ангажираност със служителите: Служителите, които следят кампанията вероятно ще усетят по-голяма принадлежност към компанията. Това може да доведе до по-висока ангажираност и по-ниско ниво на текучество.

  • Увеличаване на трафика: Реалити шоуто може да доведе до значително увеличаване на трафика към вашите социални мрежи и уебсайт, тъй като хората ще търсят допълнителна информация за вас.


Защо смятате, че това е важна стъпка за бъдещето на България?

Списание “Български предприемач”, чрез инициативата си “Започни млад”, счита професионалната ориентация на младите хора като изключително важна за развитието на България по няколко причини:

  1. Младите хора са бъдещето на страната и техният успех в професионалната област е от съществено значение за икономическото развитие на България. Когато младите хора получат адекватна подкрепа и насочване в избора на кариера, те имат по-големи възможности да намерят работа, отговаряща на техните умения и интереси. Това допринася за повишаване на производителността и иновациите в различните сектори и насърчава икономическия растеж.

  2. Подкрепата в кариерната ориентация помага на младите хора да придобият знания, умения и опит, които са необходими за успешното им интегриране на пазара на труда. Когато младите хора са добре информирани и насочени в своята кариера, те имат по-големи възможности да намерят работа, съответстваща на техните амбиции.

  3. Младите хора имат свежи идеи и новаторски подходи към проблемите. Ако се подкрепят и насърчават да проследяват своите професионални интереси и да развиват своите умения в съответните области, те могат да станат водещи иноватори в различни сектори на бизнеса. Това допринася за увеличаване на конкурентоспособността на България на световната сцена и привличането на инвестиции и висококвалифицирани работни места.

  4. Ако младите хора получат подкрепа и насочване в своята кариера, те имат по-големи шансове да се утвърдят на пазара на труда и да постигнат професионален успех. Това може да ги мотивира да останат и работят в България, вместо да търсят възможности в чужбина. Запазването на талантите в страната е от решаващо значение за устойчивото развитие на България и поддържането на дългосрочни перспективи за растеж и напредък.

Всички тези фактори правят подкрепата в професионалната ориентация на младите хора изключително важна за развитието на България, като същевременно подобряват перспективите и възможностите за самите млади хора да бъдат успешни.

Какъв е твоя призив към нашите читатели - младежи и предприемачи?


Започнете преди да се почувствате готови, не се страхувайте да сгрешите, питайте и се включвайте във всяка възможна инициатива! Започнете сега като се регистрирате за нашите кастинги тук:


Сподели ни 3 неща, които си искала да знаеш преди да се впуснеш в света на бизнеса:

3 неща, които ми се искаше да знам преди да започна бизнес:

1. Семейството ти няма да те подкрепя докато не види резултати

2. Приятелите ти няма да си купят освен ако не им направиш подарък

3. Дори и малките победи са важни, така че не ги пренебрегвайте


Галерия:

 







0 коментара

Подобни публикации

Виж всички

Yorumlar


bottom of page