top of page

"Човекът е ключовия фактор за успеха на бизнеса" - една българска счетоводна къща на световно ниво

Настоящата публикация не е спонсориран пост. Тя е част от партньорството между Фондация “Започни Млад” и MKAFINANCE с цел развитие на мисията на фондацията


Още едно доказателство за потенциала на българския бизнес на международния пазар. Нашите приятели от MKAFINANCE споделят своя опит.

Бихте ли разширили пазара зад граница, как е възможно? Ако вече го правите, споделете, как се случи това.

Като членове на международна асоциация на счетоводителите Gentia Alliance, ние споделяме опит, практика и клиенти от целия свят. Една от целите на асоциацията е събиране на партньори от различни държави, за да може да обслужваме международните фирми и да и предоставим, професионална услуга на едно място. Свързвайки се с нас нашите клиенти получават възможност да развият своята дейност в различни държави и да нямат необходимост да търсят счетоводители или адвокат там, защото го намират чрез нашите консултанти и услуги.


Кое ви вдъхновява за нови продукти и услуги?

Ние обичаме автоматизациите и следваме новите тенденции в развитието на софтуерните приложения. Възможности за предоставяне на нови и по-добри услуги за нашите клиенти, ни кара да търсим все по полезни услуги, които да ни помагат да си вършим по-лесно работата си. Възможностите за подобрение и иновации ни вдъхновяват.


Има ли разлика между бизнес тенденциите в чужбина и в България?

Наши чуждестранни клиенти често ни питат в какви програми за помощ на бизнеса могат да участват в България. Те често споделят, че започвайки бизнес в Англия например, държавата и дава бързи възможности за финансиране с лесно изпълними условия. Търсят подобни възможности и тук, но не толкова често ги получават.

В чужбина бизнеса, като че ли следва по-отчетливи правила, може би заради по-големите наказания и по-честите проверки. Които в последствие се превръщат в манталитет на следване и спазване.

Всички търсят, качествена и бърза услуга. Очакват от нас да сме винаги на разположение и отзивчиви.


Кой е перфектния бизнес план за експорт на продукт или услуга?

Трудно ми е да отговоря на този въпрос, макар че като счетоводители ние имаме поглед над бизнесите с години наред. Пред нас бизнесите се развиват, но също и така се разпадат. Виждаме какво работи и как може да се осъществи. Забелязали сме, че бизнеси с еднакви възможности при едни управители се развиват, а при други не успяват. Така че много важно за бизнеса е човешкия фактор. Дори и с добър бизнес план, би могло дадения бизнес да не успее или пък с не толкова добър да се развие, и работи успешно.


Какво следва след лятото?

След лятото следват последващи анализи на изминалата година, заедно с колегите ми. Планиране и откриване на слабости в работата ни. Развитие и усъвършенстване на работния процес в по-приятно занимание, като и усъвършенстване на услугата, която получават клиентите ни. Почивката се надявам да използваме за вдъхновение и презареждане. Пътуванията през летните месеци ще ми позволи да се отделя и погледна отстрани на работата ни. Да усетя друга култура и надявам се да успея да взема от по-добрите качества и начини на общуване, и работа с клиенти. Отделяне на работния процес за по-дълго време, може да стане само благодарение на нашия екип. Те са професионалисти, които могат да се справят във всяка ситуация. Затова и аз ще се постарая освен да си почина и да се обогатя, за да допринеса с положителни ползи на техния работен процес и поселващи развития.


Каква е отговорността да си сред водещите компании в България?

Счетоводната ни компания е бързо развиваща се с непрестанен ръст. Отговорността, която сме поели към нашите клиенти при започването на нашата дейност, се запазва и до днес. След толкова години съвместна работа, освен че ни стават приятели ние милеем за техния бизнес и се радваме с тях когато са успешни.

Условията за работа при нас също се развиват непрестанно и се надявам да достигнем европейски стандарт на заплащане и труд. Като една компания с до 10 човека персонал, при нас все още имаме усещане на близост и съпричастност в различни трудности и проблеми. Както и споделяне на радости и празници.

Не малка е и отговорност пред държавните институции и хората, които работят там. Те не са просто служители, които се стремят да усложнят живота ви с бюрокрация, а в много случаи едни готини хора, целящи да изпълняват задълженията си и поставените им нареждания. Стараем се да направим и техния работен процес по лесен, познавайки нормативните наредби и правила. Когато всичко е изпълнено според изискванията е изключително лесно, както за тях, така и за нас, и нашите клиенти.


Как ни приемат бизнес партньорите и пазара в чужбина?

Нашите клиенти от чужбина остават приятно изненадани от услугите, които предоставяме за тях. Харесва и да посещават България и да ходят на ски и СПА курортите ни. За съжаление с Covid доста от тях бяха ограничени в пътуванията, но вече започнаха да се завръщат и разказват колко и е липсвало, и харесва. България е атрактивна дестинация за много чужди граждани. Част от тях оставят да живеят тук, харесват природата ни и ниските данъци.

Мисията на Фондация в обществена полза “Започни Млад” с ЕИК 206624841 е да насърчава и развива предприемаческата среда и талант в България чрез създаване и поддържане на общности за споделяне на опит и знания. Ние предоставяме структурирана образователна и практична информация, която да подобри осведомеността и уменията на предприемачите, така че те да могат да вземат информирани решения и да подсигурят устойчив и целесъобразен растеж. С цел финансова независимост и устойчивост, освен образователните ни общественополезни дейности, ние предлагаме и обучителни услуги и продукти, както и реклама на подбрани партньори, което да допринася за изпълнението на мисията ни. Всички приходи от стопанската дейност на фондацията отиват за развитие на общественополезните и имат за цел тяхното развитие. Повече за фондацията може да видите на нашата “За нас” страница.


Подобни публикации

Виж всички

Commentaires


bottom of page