top of page

10 ключови стъпки за излизане на международния пазар

Повечето начинаещи или напреднали предприемачи в определен момент установяват, че българският пазар е тесен. Някои от тях страдат от романтичната представа, че на международния пазар ги чакат хора и фирми с пачки пари в ръцете, готови да ги захвърлят по тях с лекота. Други са принудени от обстановката и ограниченото търсене на местния пазар. Във всички случаи, убеждението е, че трябва да се расте навън.

Въпреки че познавам множество български бизнеси, които процъфтяват в рамките на нашия пазар, факт е, че излизането на по-голям такъв определено осигурява и много по-големи възможности за развитие. Лошата новина е, че ние не сме единствените, които си мислим това. Затова, ако искаме да успеем, трябва да се подготвим подобаващо.

Как предприемач без опит си представя международната експанзия?

Много предприемачи, включително и опитни такива, изпадат в капана “интернет може всичко”. В повечето случаи си представят излизането на международния пазар по следния романтичен начин:

Фаза 1: Клонираме сайта/магазина на английски (или на съответния чужд език).

Фаза 2: Пускаме реклама във Facebook и Google, насочена към територията на избраните от нас държави.

Фаза 3: Поръчките, проектите и сделките започват да валят и скоро ставаме богати.

Колкото и да е приятна, тази представа рядко се оказва близка до реалността.

Кои са стъпките, които би предприел опитният предприемач, за да излезе на международния пазар?

Искате ли да прочетете повече?

Абонирайте се за bem.bg, за да продължите да четете тази изключителна публикация.

0 коментара

Подобни публикации

Виж всички
bottom of page