top of page

"От кухнята на Алфа Групата" - Магдалена Маркова. Поредица от интервюта #1

“Структурираните срещи в The Alpha Group са стъпки по пътеката на израстването на бизнеса.” Магдалена Маркова


В началото на тази година Ви представяме стартирането на поредица от интервюта "От кухнята на Алфа Групата" в колаборация със списание “Български Предприемач”. В следващите няколко месеца ще интервюираме по един член от The Alpha Group. Това е ексклузивен консултативен борд, състоящ се от собственици и управители на малък и среден бизнес. Този месец ни гостува Магдалена Маркова. Тя ще ни разкаже повече за предизвикателствата, които среща в бизнеса си, и как членството ѝ в The Alpha Group помага за намиране на решения.



Първите стъпки към членство в The Alpha Group

“Срещата ми с Алфа Групата беше предшествана от среща с Борислава Киркова на едно събитие. В опознавателен разговор тя ми разказа за дейността си като сертифициран регионален директор за България към The Alpha Group и целите, които си поставя. Първата ми представа беше, че това е група от управители на алфа бизнеси – големи фирми с големи екипи и мащабна дейност. След втората среща разбрах, че това е място, където се създават алфа бизнеси.”

За първата си среща с Алфа групата Магдалена споделя:


“Тя беше в първите седмици на локдауна – Април 2020. Спомням си уъркшопа от тази среща: анализ на риска. Едва ли е имало по-подходящата тема към този момент. Най-завладяваща за мен беше средата на споделяне и подкрепа и много ценна в онзи момент на неизвестност.”

Динамично бизнес ежедневие и приоритети В динамичното си ежедневие Магдалена е управляващ съдружник SBA България от създаването на фирмата Януари 2011. С членството си към The Alpha Group, тя отделя половин ден от всеки месец за участието си в този борд. Повече за мотивацията, която я кара да приоритизира времето си и да членува в Алфа групата вече 3 години, тя споделя следното:

Да си собственик на бизнес и да менажираш собствен бизнес за мен са различни неща. Собственика на бизнес често е в ситуация на работодател и работник. Разрастването на бизнеса предполага и мениджмънт. И ако израстването от собственик на бизнес до мениджър на собствения си бизнес е пътека, то мениджмънтът е път. Алфа групата е среда и метод да вървиш по този път. И когато целите са еднакви, нямаш нужда от мотивация, това става потребност.”

Заслужава ли си инвестицията на време и пари?

За желаещите бизнес собственици да станат членове на The Alpha Group, Магдалена поощрява със следните думи:

“Всеки заинтересуван собственик на малък и среден бизнес може да се свърже с Борислава и да бъде поканен като гост на среща на Алфа групата. Целта на Алфа групата е да помогне за удвояване стойността на бизнеса в рамките на 2-3 години. И го постигат. Относно инвестицията на време и пари: търсещият развитие няма нужда от убеждаване, а само да се припознае в тази общност.”



Заедно с други членове на групата Магдалена разказва за своите лични бизнес предизвикателства. Конкретен казус в това интервю е предимствата на работа в малкия бизнес.


По пътя си към професионална реализация, много от нас търсят правилното място за развитие. В следствие на лични интереси и способности, всеки човек се ориентира към присъединяването към работещ бизнес в определена сфера. Това, което повлиява начина на нашето развитие е обема на този бизнес със съответните ползи и недостатъци. А всъщност какво е важно да знаем преди да вземем такова решение? Магдалена има личен опит в работата си в по-големи и по-малки бизнес структури и прави сравнение между работата в двете. Нейното мнение е, че предимствата на работа в малкия бизнес са много повече, отколкото мнозина предполагат. Ако Вие се определяте като амбициозен човек, според Магдалена имате голяма полза от това да работите в малък бизнес. Тя споменава четири от основните фактори, които правят малкият бизнес перфектната среда за личностно и професионално развитие на служителите и които не са сведени само до длъжностните им характеристики:

  • Натрупване на по-богат и цялостен опит, защото концентрацията на дейността не е фокусирана върху определена част от работния процес. Служителят получава цялостен поглед върху работната верига.

  • Йерархичната стълба е кратка. Служителите имат много по-улеснен достъп до хората, вземащи решения. Свободата да споделят идеи и интереси, да видят някои от тях реализирани, допринасят за личното им удовлетворение.

  • Сплотени взаимоотношения и взаимопомощ с колеги. Възможност за директно наблюдение и реалистична оценка на работата без изкривяване на информация.

  • Бързо достигане на удовлетвореност и комфорт в бизнес средата.



Предимствата на работата в малкия бизнес са много. От значение е обаче и типа човек, който е част от екипа. За много хора отговорносста, която е свързана с работата в малък бизнес може и да се определи като недостатък. По собствени наблюдения Магдалена споделя и най-голямото неудобство при работата в малкия бизнес. Ако член на екипа излезе в отпуск или болничен, натовареността на останалите колеги автоматично нараства. Това, което разграничава хората, които биха били успешни в един малък бизнес е съвпадението на ценностите и мотивацията на един служител с тези на фирмата.

Въпреки забележителните предимства на работата в малък бизнес, Магдалена отбелязва, че хората продължават да търсят големите и познати фирми. Нейната оценка е, че те са привлечени от представата за престиж на тези бизнеси. Честа практика е, служителите с вече придобит стаж и установени приоритети, да се преориентират към малкия бизнес.

Изборът на работно място е отговорна задача, която всички достигаме в определен момент. Отговорността се отразява и в преценката и съпоставянето на нашите лични цели и ценности с тази на нашите бъдещи работодатели. Разграничаването на предимствата в малкия и големия бизнес е една стъпка към по-информирано решение за нашето професионално развитие.

 

Подобни публикации

Виж всички

Commenti


bottom of page