top of page

Какво е да си спедитор на доверие?

Представяме ви Ани.

Тя е от Добрич, дипломиран инженер-геофизик.

След като натрупва богат 10 годишен опит в транспортния бизнес, през 2005 година създава собствената спедиторска компания "АДЕЕЛ", която управлява успешно и до днес.

Добрите съвети в подходящите моменти и чувството ѝ за справедливост са основната ѝ характеристика.

Хора и български компании, като нея, помагат на икономиката да се развива.

За нас е удоволствие да разговаряме с човек като теб. Кажи ни, защо спедиция и логистика? Нямаше ли нещо по-лесно за правене?

Кой определя кое е лесно и кое е трудно? Критериално ли е понятието? Кой- хората, обстоятелствата, парите. Имах 10-годишен опит в компания за куриерски услуги, в която създадох и направление по въздушна спедиция. Един ден стигнах до прозрението, че нещо ми пречи да правя това, което искам и да стигна там, където искам. Това бях самата аз! Когато преодолееш собствените си бариери, собствения си песимизъм, всичко е лесно за правене.


Кое е това, което ви харесва най-много във вашата работа?

Динамиката, постоянното различие в ситуациите, запитванията, логистичните задачи, които решаваме, но най-много ме привлича комуникацията с нови и интересни хора, с които по-скоро изграждаме приятелства, отколкото ги превръщаме в наши клиенти.


А кое бихте премахнали, ако можете?

Бумащината и излишните проверки.


Можете ли да ни разкажете история, в която бумащината и излишните проверки са били пречка?

Откъде да започна, толкова са много. Ще ви споделя една много прясна история.

Имаме клиент, който внася нов бранд у нас. Като нов бранд и количествата на стоките са големи съответно и стойността по фактури на контейнерите са значително по-високи. Такъв е и последния случай на пристанище Варна, където заради големината на фактурата на контейнера, той беше задържан за допълнителни щателни проверки без друго основание. Това забави освобождаването му с 2 дни и струваше на клиента ни допълнителни 250 евро, които той не беше предвидил.

Това е един сравнително лек случай, защото забавянето не създаде големи неудобства на клиента, но ако стоката бе от друг тип това забавяне можеше да доведе до неустойки.



Кое е най-важното нещо, което всеки трябва да знае за вашата дейност?

Ако дадеш обещание, спази го. В противен случай изхвърчаш от бизнеса.


Ако аз съм млад Предприемач, който иска да започне да внася стоки от Китай и да ги продава в Европа, как можете да ми помогнете?

Бихме могли да организираме целия процес по доставката на стоката, да съдействаме за контрол при подготовката на документите за износната митническа процедура, да осъществим входящата процедура по освобождаване на пратката от митница в България. Имаме и един скрит коз в „разиграването“ – можем да направим контакт със супервайзор в Китай, който да проведе мониторинг на производителя, качеството, правилното пакетиране и подготовка за спедиция, ако младият предприемач има нужда от това.


Защо се провалят повечето онлайн търговци? Какво им липсва, според вас?

Добро позициониране в маркетплейс пространството, лоша интеграция, лош избор на продукт, лоша реклама, лош сайт,


Какво да очакваме от вас през следващите 12 месеца в списанието?

Ако аудиторията се интересува от логистика и транспорт, можем да дадем добри и навременни съвети и най-актуалните промени в нашата област, а те в последно време не са за пренебрегване


Какво послание ще отправите на нашите читатели?

За да пляскаш ти трябват две ръце. Нашата е винаги подадена към тях, за да бъдем полезни с консултации и подходящо организирани транспортни решения.



Мисията на Фондация в обществена полза “Започни Млад” с ЕИК 206624841 е да насърчава и развива предприемаческата среда и талант в България чрез създаване и поддържане на общности за споделяне на опит и знания. Ние предоставяме структурирана образователна и практична информация, която да подобри осведомеността и уменията на предприемачите, така че те да могат да вземат информирани решения и да подсигурят устойчив и целесъобразен растеж. С цел финансова независимост и устойчивост, освен образователните ни общественополезни дейности, ние предлагаме и обучителни услуги и продукти, както и реклама на подбрани партньори, което да допринася за изпълнението на мисията ни. Всички приходи от стопанската дейност на фондацията отиват за развитие на общественополезните и имат за цел тяхното развитие. Повече за фондацията може да видите на нашата “За нас” страница.

Подобни публикации

Виж всички
bottom of page