Магдалена Иванова

31 май 20207 мин.

15 НАЧИНА ДА НАСОЧИТЕ ТРАФИК КЪМ УЕБСАЙТА НА ВАШИЯ БИЗНЕС

Актуализирано: 5 мар 2022

И така, как можете рентабилно да задвижите трафика към вашия уебсайт? Ето списък от 15 начина, които събрах за вас:

1. Оптимизация за търсачки (SEO)

Какво е SEO? По принцип, това означава, че уебсайтът ви е технически надежден, така че да може да бъде индексиран от търсачките и удачно проектиран за добра използваемост, като включва съдържание (ключови думи и фрази), които хората търсят често.

Отлично място за начало е да проверите дали вашият уебсайт се показва в търсачката. Ако не, може да се наложи да потвърдите сайта си с Google Search Console. За да се показвате в локални търсения в Google Maps, не забравяйте да добавите и малкия си бизнес към Google My Business.

Също така, проверете заглавията на своите страници (и публикации) и мета описания. За да ви помогнат в класирането, те трябва да са с подходяща дължина и да съдържат вашите ключови думи. Лесен начин да направите това е като инсталирате приставката Yoast (ако използвате WordPress).

Може да отнеме известно време, за да видите предимствата на SEO, тъй като са необходими усилия и време, за да създадете оптимизирани структури и съдържание на сайта. След като подобрите уебсайта си обаче, можете да спечелите безплатен трафик през търсачките, така че инвестицията си струва.

Някои от компонентите на SEO са технически и ако не сте уверени в тази област, по-добре възложете тази задача на професионалисти (като нас). Можете да се въползвате и от нашата БЕЗПЛАТНА МАРКЕТИНГОВА КОНСУЛТАЦИЯ.
 

2. Списък на директории

Има както безплатни, така и платени опции, когато става дума за списъци с директории.

Започнете с асоциациите за членство, към които принадлежите и потърсете директория на техните уебсайтове. Разберете как можете да получите обява за популяризиране на вашия малък бизнес.

За да намерите други онлайн обяви, потърсете своята ниша в Google и добавете директорията с думи след нея. Вероятно ще намерите публикации в блогове, които хората са написали, съдържащи най-популярните директории.

Също така, не забравяйте за офлайн директории и списъци. Потърсете публикации, в които можете да предоставите адреса на уебсайта си, за да излезете пред целевата си аудитория, когато потребителите търсят вашите услуги.

Що се отнася до платените директории, преди да похарчите пари направете проучване и проверете колко трафик вероятно ще идва от този сайт. Както и как ще бъдете таксувани (може да е на обява или на кликване), за да определите дали е добра инвестиция.

3. Обратни връзки

Стратегия за привличане на трафик към вашия уебсайт е да си партнирате с друг бизнес, който може да свърже аудиторията към вашия сайт и да ви изпрати трафик.

Още една стратегия е да си партнирате с друг бизнес, който може да се свърже към вашия сайт и да ви изпрати трафик, чрез линк.

Това е известно като препратка и също така добавя авторитет към вашия уебсайт. Той е отличен за SEO, тъй като означава, че вероятно ще се класирате по-високо от друг сайт.

Когато настройвате връзката, не забравяйте да проверите дали в нея няма референция „без последващи действия“. Линкът за следене не е добър за SEO, тъй като връзката няма да носи никакви резултати.

4. Вътрешни връзки

Докато вътрешните връзки преместват посетители в рамките на вашия сайт, също могат да ви помогнат да насочите трафика към него, в случай че са добре проектирани.

Отличната структура на сайта е от съществено значение, за да видите предимствата на SEO. Ако търсачките могат да определят, че вашият сайт има добри вътрешни връзки, той ще се класира по-високо от тези, които нямат.

Когато страниците на уебсайта ви се свързват добре, по-вероятно е да задържите хората на уебсайта си по-дълго, което може да помогне за извършването на тези важни конверсии за продажби.

Помислете как можете да използвате страници с голям обем, за да насочите трафика към други такива с малък обем на вашия сайт. Използвайте платформата Google Analytics, за да определите къде бихте могли да увеличите трафика към страниците си за продажби със стратегически връзки от добре изпълняващи се публикации в блогове.

5. Имейл Маркетинг.

Когато пишете имейли към списъка с потенциални клиенти, уверете се, че има връзки към вашия уебсайт в рамките на имейла.

Ако пишете нова публикация в блога или искате да популяризирате някоя от услугите си, не забравяйте да включите линк директно към съответните страници.

И не забравяйте да добавите връзка към уебсайта си към своя имейл подпис на всяко писмо, което изпращате.

6. Блог

Създаването на високо ценено съдържание в блога ви е чудесен начин за привличане на трафик към вашия уебсайт.

Това ще увеличи шанса той да бъде намерен в търсачките и да бъде споделен в социалните медии от други хора.

Има много теми, които можете да използвате в блога си, за да увеличите шансовете той да бъде споделен в социалните медии. Интервюто с влиятелен човек във вашата ниша е един от начините за това, тъй като има голям шанс такъв човек да сподели статията с публиката си, след като я публикувате.

Платформата Facebook също е чудесно място за споделяне на статии в блога ви и за задвижване на трафик безплатно.

7. Медии и PR

Ако имате новина, която да разкаже или би могла да допринесе стойност на статия, която пише журналист, тогава тя може да генерира някаква безплатна публичност за вашия бизнес.

Определете публикациите, в които бихте искали да се появите и се свържете с журналистите в местния регион, които пишат за малкия бизнес или тенденциите, случващи се във вашата ниша.

8. Платена реклама

Въпреки че може да нямате голям рекламен бюджет, има евтини начини за привличане на трафик към вашия уебсайт.

Facebook, Instagram и LinkedIn - всички те имат достъпни рекламни платформи, в които можете да популяризирате бизнеса си само за $ 5 на ден.

Предимството на тези платформи е, че можете да насочите аудиторията си по-конкретно, което означава, че възвръщаемостта на инвестицията е по-добра, отколкото когато рекламирате по-широко. Освен това имате възможност да насочите рекламата към хора, които са посетили сайта ви.

Ако вашата целева аудитория използва търсачка, за да намери вашата услуга, тогава помислете и как Google Ads и ремаркетингът на Google могат да бъдат подходящи за вашия бизнес.

Както винаги, преди да харчите пари за реклама, уверете се, че сте наясно с крайната си цел и маркетинговите цели. Както и дали знаете как правилно да стартирате рекламна кампания.

9. Социални мрежи

Можете да увеличите значително трафика директно от социалните мрежи, след като сте изградили мрежа от последователи.

Ключът към разрастването на вашата аудитория е да имате оптимизиран профил, който включва ключовите думи за вашия бизнес. Съдържанието трябва да е ангажиращо и да се откроява.

Важно е всеки ден да се показвате последователно в социалните медии, за да създадете разпознаваемост на бренда.

Ако не знаете как, винаги може да се обърнете към професионалисти, които да го направят вместо вас.

10. Facebook групи

Споделянето на ващия сайт и подпомагането на другите във Facebook групите е отличен начин за изграждане на информираност.

Въпреки това, бъдете стратегически насочени относно групите, в които решите да се присъедините, така че да използвате времето си ефективно. Много е лесно да губите часове в социалните медии, така че не забравяйте да влизате в тях и да ги напускате, когато е необходимо.

Също така, наблюдавайте резултатите, които получавате. Ще откриете, че генерирате повече трафик, абонати и продажби от определени групи и скоро ще разберете кои от тях да посетите.

11. Видео маркетинг

Много хора не осъзнават, че YouTube е масивна търсачка, която може да бъде много ефективна за привличане на трафик към вашия уебсайт. Помислете за типовете видеоклипове, които бихте могли да създадете, за да публикувате в нея. Обърнете внимание и на промоционалните видеоклипове, които бихте могли да изготвите, за да пускате на пазара услугите си в YouTube.

Google също индексира и връща видеоклипове в резултатите от търсенето, така че е изключително важно да оптимизирате видеоклиповете, които публикувате на уебсайта си, като добавите подходящи заглавия и мета описания.

Налице е нарастващо търсене на визуално съдържание онлайн и видео маркетингът е един от начините, по които можете да се откроите от конкуренцията си.

12. Форуми

Отговарянето на въпроси във форуми като Quora или Trip Advisor (за туристически бизнес, например) е чудесен начин да изградите своя авторитет в тази ниша. Търсете други, въвеждайки думата форум и след нея - вашата ниша в Google.

Можете също така да включите линк към уебсайта във вашите профил и отговори. Връзка към уебсайта/блога, която отговаря на конкретен въпрос, може значително да увеличи трафика към тази статия.

Търсенето във форумите преди да напишете статия в блога също е отличен начин да проучите какво трябва да представите. Ако пишете по-популярна или актуална тема, тогава ще има по-голям брой хора, които ще търсят вашето съдържание.

Няма смисъл да пишете статия в блога, на която никой не търси отговор, така че не забравяйте да изберете теми, които се търсят редовно.

13. Guest blogging

Поканете някой инфлуенсър или известна личност да напише публикация в блога ви. Ако публикувате тяхното съдържание и те са добре запознати с вашата дейност, бихте могли да привлечете нова аудитория. Инфлуенсърът ще сподели вашия уебсайт с неговата (по-съществена) аудитория, за да привлече трафик към вашия сайт.

14. Подкасти Интервю

Може да имате подкаст или да сте поканени в нечий друг такъв. Така или иначе, епизодът предоставя начин за популяризиране на съдържанието на вашия уебсайт и привличане на аудиторията към него.

Можете да увеличите обема на трафика към уебсайта си, като включите и специална оферта или като споделите нещо интересно, за което хората могат да разберат повече във вашия сайт.

След това, епизодите на подкаст се споделят и в други платформи за социални медии и чрез имейл маркетинг.

15. Печатни маркетингови материали

Освен онлайн методи, съществуват и офлайн форми на маркетинг, които могат да увеличат трафика на уебсайта ви.

Включете адреса на уебсайта си във всички форми на канцеларски материали, брошури, флаери, стоки и промоционални материали.

Мисията на Фондация в обществена полза “Започни Млад” с ЕИК 206624841 е да насърчава и развива предприемаческата среда и талант в България чрез създаване и поддържане на общности за споделяне на опит и знания. Ние предоставяме структурирана образователна и практична информация, която да подобри осведомеността и уменията на предприемачите, така че те да могат да вземат информирани решения и да подсигурят устойчив и целесъобразен растеж. С цел финансова независимост и устойчивост, освен образователните ни общественополезни дейности, ние предлагаме и обучителни услуги и продукти, както и реклама на подбрани партньори, което да допринася за изпълнението на мисията ни. Всички приходи от стопанската дейност на фондацията отиват за развитие на общественополезните и имат за цел тяхното развитие. Повече за фондацията може да видите на нашата “За нас” страница.

    1