top of page

Добавената стойност на системите за жилищна автоматизация за собствениците на имоти за краткосрочно

Удоволствие ни е да ви представим интервю с експерт от областта на жилищната автоматизация, г-н Здравко Донков, основател на Smartity - компания, специализирана в създаването на интелигентни системи за управление на жилищната среда. В нашия разговор, г-н Здравко Донков ще ни запознае със същността на жилищната автоматизация и как тази технология може да подобри комфорта, сигурността и икономията на разходите във вашето жилище, независимо дали става дума за личен дом или имот, който отдавате под наем.



Какво представлява жилищната автоматизация?


Най-кратко казано, това е начин, по който може да управлявате електрониката в дома си, за да получите повече комфорт, повече сигурност и по-голяма икономия на разходите. Това управление може да бъде персонализирано спрямо конкретните нужди на обитателите. Това се отнася, както за вашия личен дом, така и за жилище, което отдавате под наем. 


Когато става дума за жилище, което се отдава краткосрочно е добре да се уточни предназначението на този дом и неговото ползване. Все повече клиенти и в България и в чужбина търсят удобството на жилищната автоматизация, когато отдават своите жилища краткосрочно под наем. Ние от Smartity винаги анализираме от гледна точка на това, от една страна системата да дава по-голяма добавена стойност на наемодателите и от друга страна да имат повече контрол върху нещата, които се случват в дома им. Тези удобства могат да са свързани с дистанционно пускане и спиране на бойлер, когато няма наематели. Проверка дали вратата е заключена, когато наемателите са напуснали. Това е много актуално и за отдаване на отдалечен достъп до сграда, апартамент или къщата, която е отдадена под наем. Жилищната автоматизация е свързана с висчки удобства на комфорта, разходите и сигурността на наемодателите.

Това в резюме обобщава плюсовете, които такава система би имала за един обект под наем.


Всъщност най-познатата функция на автоматизацията е осигуряване на отдалечен достъп. Но това, което може би някои хора не знаят е, че това може да се обвръже и с другите системи - за управление на отопление и осветление. Съответно, когато наемателите напуснат дома, може да има автоматизация, която проверява дали нещо не е забравено включено, като например котлони, фурни или други електроуреди. Преди да дойде човек да почисти минава известно време и тази фунцкия дава на наемодателите енда по-висока сигурност.


От друга гледна точка, автоматизиранта проверка спестява главоболия и средства. Рисковете, които могат да бъдат избегнати, са дори в някои страни част от застраховката на самите имоти. Когато има такава системи, застраховката е с по-приятна премия за собствениците, точно защото рисковете са ограничени. 


Тук бих добавил информация не само за един обект, но за множество обекти под наем, които могат да се управляват изцяло дигитално. Може да се организира централно управление за резервационните части, който гарантира достъп на наемателите до всеки един от имотите. Това означава да им се изпраща от разстояние код за достъп в периода на престой, но не и извън него. Организира се контрол на достъп, преди това, но не и след това. За тази подобрена услуга, най-малкото е, че наемателите ще популяризират имотите, които са отдадени под наем. Ще разкажат и ще дадат добра оценка в онлайн платформите. От гледна точка на наемодателите, това дава сигурност и спокойствие. А икономията на разходи е едно чудесно допълнение. Добавената стойност на жилищната автоматизация е изключително висока. Системата може да бъде персонализирана за всеки един тип обект. Това е красотата на тези системи, че нямате решение, с което трябва да се съобразите. Решението трябва да се пригоди директно към вашите нужди.

Съдейки по отклика на нашите клиенти в България, на които сме показали какво могат да направят и ниската инвестиция която е нужна, те винаги са много приятно изненадани от това съотношение и дори понякога съжаляват, че не са организирали това на по ранен етап. Както сме споменавали преди, някои от типа решения са нужни на ниво строеж, но има и случаи, в които наемодателите са склонни да извършат нужните ремонти, за да подсигурят това удобство в дългосрочен план. 


Каква инвестиция е нужна за жилищна автоматизация?


На първо място от значение е размера на обекта. Второ е важно предназначението на ползване на това жилище. Дали ще се отдава под наем или ще се живее в това жилище. Типът на управлението, което е нужно е различно на база на тези два въпроса. 


Ако дадем пример за един апартамент от 60 кв. за краткосорчно отдаване, практичните неща, които са нужни са управление на отоплението и климатизацията. Важно е да можем да контролираме достъпа до апартамента и различни детайли, които са свързани с сигурността. Технически погледнато системите са прости, но практически погледнато те са много комплексни и могат да вършват работа обвързана изцяло с ефекта, който търсим. Взимайки такъв пример предвид, за едно жилище с дневна зона и една/две спални, това би струвало между 10 и 12 хиляди лева. Това включва всички базисни модули на управление. Когато говорим за жилище, което ползваме за живеене, контролите на системите са различни и това също предопределя и нужния бюджет.Универсалното правило е, че когато искате да направите такъв тип система в своя дом - колкото по-рано, толкова по-добре. Колкото по-рано предвидите тази нужда, толкова по-добре. Това ще определи бързината на внедряване и ефективността на самата инсталация. Винаги е възможно да се добавят модули и на по-късен етап, но отново това определя бюджета и функционалността на системата.Ако сте на етап, в който обмисляте да обзаведете ново жилище и желаете да имате жилищна автоматизация или отдавате жилище под наем, но желаете да имате сигурност и комфорт при ползване от наематели, се свържете с нашия екип от Smartity, за да намерим решение, което работи за вас.


0 коментара

© 2021 Фондация “Започни Млад” с ЕИК 206624841. Всички права запазени. Политики за поверителност.

Добре дошли на уебсайта на Фондация в обществена полза “Започни Млад” с ЕИК 206624841. Фондацията е ЮЛНЦ, регистрирано в България, ЕС и осъществява изцяло дейност в съответствие със своята мисия да насърчава и развива предприемаческата среда и талант. 

 

Мисията на Фондация “Започни Млад” е да насърчава и развива предприемаческата среда и талант в България чрез създаване и поддържане на общности за споделяне на опит и знания. Ние предоставяме структурирана образователна и практична информация, която да подобри осведомеността и уменията на предприемачите, така че те да могат да вземат информирани решения и да подсигурят устойчив и целесъобразен растеж.

Получавай новини от Фондация "Започни млад"

Контакти:        support@bem.bg       +359 893 042 868        България

Моля имайте предвид, че всички споменати продукти и/или имена на компании са търговски марки ™ или регистрирани ® търговски марки на съответните им притежатели. Уебсайтът/фондацията няма никаква принадлежност и/или одобрение за/от тях – тези търговски марки се използват само за образователни цели като примери. Екипът ни извършва модерация преди да публикуваме, но все пак имайте предвид, че настоящият уеб сайт е създаден с образователна цел и не носим отговорност за резултати или пропуснати ползи. За повече информация по дадена тема, се свържете с нас. 

bottom of page