top of page

Може ли игрите да превърнат ученето в приключение?

Днес, в списание „Български предприемач“ ще ви запознаем с Валентина Оронова – основател на OTIMO Games – проект, вдъхновен от родителската грижа и стремежа за качествено образование. 


Какво те вдъхнови да създадеш OTIMO Games?

Идеята за OTIMO Games се роди от желанието ми да предложа на децата забавен и образователен начин да учат. Като родител, видях колко е важно игрите да не са просто забавление, но и да предлагат ценни знания и умения. Моето собствено дете беше вдъхновението за този проект, защото исках да му предоставя най-доброто от света на игрите и образованието.



Какви предизвикателства срещна при създаването на първата серия от игри?

Създаването на първата серия игри беше изпълнено с предизвикателства, като намирането на баланса между забавление и образование, разработката на качествени материали, и осигуряването на безопасност за децата. Също така, срещнахме трудности при тестването на игрите с различни възрастови групи, за да сме сигурни, че те са подходящи и интересни за всички. В книжката на OTIMO HAPPY SCIENCE събрахме сложни научни концепции в кратки изречения, включително теорията на относителността, като най-голямото предизвикателство беше да ги направим разбираеми за 5-годишни деца и в същото време да задържим интереса на родителите. Не случайно игрите ни са подходящи за хора от 4 до 99 години. 


Как избираш кои учени да включиш в игрите?

Изборът на учени за нашите игри се основава на тяхната значимост и приноси в съответната област. Стремим се да представим разнообразие от научни дисциплини и да включим както добре познати, така и по-малко известни учени, за да разширим хоризонтите на децата и да им покажем колко многообразен е светът на науката.



Каква е ролята на родителите в използването на тези игри?

Ролята на родителите е от съществено значение. Те не само предоставят игрите на децата си, но и участват активно в процеса на игра, като стимулират интереса им, насърчават с въпроси и подкрепят техните усилия. Родителите също така имат възможност да използват игрите като инструмент за качествено време със своите деца.



Как децата реагират на игрите и какви отзиви получаваш от тях?

Децата реагират изключително положително на нашите игри. Те се забавляват, учат нови неща и често искат да играят отново и отново. Получаваме много отзиви, в които децата споделят своите любими моменти от игрите и какво са научили. Това ни дава мотивация да продължаваме да създаваме качествени и увлекателни продукти.


Какво прави твоите игри различни от останалите на пазара?

Нашите игри се отличават с високото си образователно съдържание, внимателно разработени визуализации и интуитивен дизайн, който прави ученето лесно и забавно. Също така, ние се фокусираме върху реални научни факти и културни аспекти, които развиват любопитството и критичното мислене у децата. Първото училище, което ни подкрепи, беше Питагор. След това зад нас застанаха още 15 училища, а в някои от тях дори има час OTIMO. Освен училища, нашите игри са предпочитани и в детски градини, клубове и други образователни институции. Всяка година създаваме по една нова игра и имаме училищни групи от различни училища, като родителите често избират нашите игри за коледен подарък за празненствата на децата.



Имаш ли планове за нови серии игри или разширяване на текущата серия?

Да, ние постоянно работим върху нови идеи и разширения на съществуващите серии. В бъдеще планираме да включим още повече теми и области, за да продължим да предлагаме интересни и разнообразни начини за учене и забавление.


Какво е най-важното, което искаш децата да научат от твоите игри?

Най-важното е децата да развият любов към ученето и да разберат, че знанието може да бъде забавно. Искаме те да научат за балансираното хранене, научните открития и изкуството, и да развият полезни умения. Нашата игра OTIMO HAPPY FOOD запознава децата с шестте основни хранителни групи и ги учи да правят здравословни избори. Игрите OTIMO SCIENCE и OTIMO FAMILY ART стимулират любопитството, критичното мислене и креативността, като запознават децата с велики учени и художници. В игрите ни децата също така учат, че успешните хора не се отказват и какви усилия са необходими за постигане на успех.

0 коментара

Comments


bottom of page