top of page

Топ 3 на най-важните критерии за добро преживяване по време на престой в хотел?

Здравейте, днес наш гост е Никола Петров от "Литиум" ООД. Моля те, представи се на нашите читатели.

Здравейте, казвам се Никола и съм собственик и управител на Литиум ООД и вече 6 години сме на пазара. Хората ни познават с това, че предлагаме всички консумативи за хотелите и за местата за настаняване в България на едно място. Водещ принцип ни е отличното съотношение цена-качество на продуктите. Имаме над 1200 клиента в цялата страна, от малки апартаменти и къщи за гости до големи петзвездни луксозни комплекси. Тоест можем да бъдем полезни навсякъде. Представители сме на няколко фирми за българския пазар. Това са големи европейски производители за хотелска козметика, професионални почистващи препарати и биоразградими дезинфектанти.

Защо се насочи точно в тази посока?

Истината е, че започнахме с различни дейности, докато открием това, което искахме. Търсехме нещо, което да е консуматив, което да е постоянно и да изграждаме отношение и партньорства с клиентите. Случайно стана нашето партньорство със CAHM, които са най-големия производител в източна Европа на хотелска козметика. Договорихме ексклузивни права. Добавяхме нови и нови продукти към портфолиото си и осъзнахме, че можем да помагаме на местата за настаняване да предоставят по-добро преживяване на своите гости.


Как се оценява преживяването на гостите в хотелите?

Цитирайки статистики, които съм чел във времето – едното беше: "Кои са трите основни неща, които влияят на оценката на един хотел?"

Това са чистотата, закуската и хотелската козметика. Ако приемем тази статистика, ние можем да влияем на два от факторите – чистотата и козметика. Също ми беше попаднала статистика от Англия – "Какво е първото нещо, което правят хората, влизайки в хотелската стая?"

При мъжете двата най-популярни отговора са да проверят минибара и каналите за възрастни, а жените проверяват хотелската козметика :)

Друг начин, чрез който преценяваме дали подобряваме преживяването е когато се поставяме на мястото на потребителя. Аз често пътувам и отсядам в хотели. Примерно не е приятно преживяването ако вземеш шампоана или балсама и не иска да излезе от бутилката, защото е прекалено гъст или не можеш да отвъртиш капачката, защото е мокра.


От колко години работите с вашите клиенти? Има ли такива, които се отказват? Как ги задържате?

От всички ключови клиенти (изключвам клиентите, които нямат навика да пазаруват от едно място като някои апартаменти за нощувки) нямаме такъв, който да е спрял да работи с нас. Как го правим? Стараем се да бъдем с най-бързата доставка. При нас стандарта е на втория ден от получаване на поръчката стоката да е при клиента. Планираме количества за всички клиенти, поддържаме ги налични на склад, като винаги имаме резерв за новите клиенти.


В колко български курорта имате клиенти?

Нямаме община без клиенти. Във всички курорти имаме, даже и в много малки населени места. Мисля, че нямаме град без клиент. Работим само в България.


Къде се ползва повече козметиката, в зимните или в летните курорти?

Зимата в зимните, лятото в летните :) Много от бизнес и спа хотелите са целогодишни, там няма сезонност и има едно постоянно ниво през цялата година.


Как достигате до клиентите?

90% от бизнеса ни идва от препоръки – от наши клиенти, които са ни препоръчали или контакти, които имат търговците. Останалите 10% идват случайно, намират ни в интернет.

Как хората разбират, че това е вашата козметика?

Ние нямаме клиенти, които искат да слагаме тяхното лого на продуктите. Можем да го направим, но те не искат, защото брандовете, които предлагаме са познати в цяла Европа и виждайки този бранд, потребителите го познават и харесват. За най-подходящи опаковки или диспенсъри възможностите са много. Зависи например от средния престой на клиент, как е организирана работата в хотела и т.н. тенденцията последните 2 години е преминаването към диспенсърите заради европейския регламент, който ограничава изхвърлянето на пластмасови опаковки и оптимизира разходите.


Иска ми се да запознаем хората с теб малко повече като личност.

Аз още от дете съм си представял да имам собствен бизнес. Завършил съм икономика на търговията в УНСС. Целият ми опит в корпоративния свят е изцяло с продажбите. Май няма нещо, което да не съм продавал. Работил съм в много европейски и световни компании в търговските отдели и в един момент ми писна да правя неща, които са в разрез с моите разбирания. Аз искам да правя нещата така, както на мен ми носят удовлетворение.


Какви са ти хобитата? Как имаш време за хобитата си при толкова много работа?

Хобитата ми са основно лов, риболов и отглеждане на пчелни семейства. До преди няколко месеца нямах никакво време за тях. Последните месеци инвестирахме много в обучение и успяхме да подредим нещата така, че да обслужваме клиентите, всичко да се случва по-бързо, автоматизирахме много от процесите, реорганизирахме работата си, създадохме нов начин на ценообразуване и спестихме време и ресурси.


Благодаря за това интервю и ще очаквам следващия ни разговор с интерес...



Гледайте цялото интервю с Никола Петров тук:




0 коментара
bottom of page