top of page

Черната кутия на твоя автомобил

Здравейте, днешното интервю е с Данаил Пенев от Tracking.bg, моля те представи се за тези, от нашите читатели, които все още не те познават.


Аз съм Данаил Пенев. Ние се занимаваме със системи за управление на автопаркове. Системи, които оптимизират разходите и налагат определени нива на контрол на служителите, които използват служебни автомобили.


Темата на днешния разговор е много интересна – как се превземат чуждестранни пазари. На колко пазари работите вие?

Официално имаме клиенти и партньори в 7 държави.


Стараем се да разраснем максимално международното си участие и влияние, за да можем да представим българска компания, която развива иновативен комплексен продукт с високо качество и да покажем, че нашата държава не е по-лоша от гледна точка на специалисти, кадри и възможности, за да се развиваме.


Как се влиза в 7 държави?

Истината е, че трябва да има хора, които искат да развиват международни връзки. Контактите са нещо много важно за едно успешно развитие на бизнес и на международните пазари.


На мен ми беше приоритет през последните няколко години да участвам на възможно най-много международни формати, конференции и събития, обучения.


Едно такова преминаване в различни държави е плод на страшно много срещи и разговори, без които това не би могло да се случи.


В кои държави работите?

Германия, Англия, Италия, Гърция, Кипър, Гватемала и Румъния.


Заради Ковид много от срещите се случват онлайн, това улесни ли процеса?

Да, улесни процеса. Първоначално го приемахме малко по-отдръпнато. По-отдръпнати бяхме към онлайн срещите, към онлайн средата,. В последствие повечето хора, които не бяхме свикнали, свикнахме и успяхме да използваме този недостатък, за да се срещаме по-активно с хора от целия свят. И това стана много успешно.


Друго, което е интересно е, че останаха компании, които не успяха да го приемат и спряха да осъществяват срещи.


На теб лесно ли ти е да продаваш онлайн?

Силно казано да продавам онлайн. Защото за GPS системите, които правим, тук по-скоро правим опознавателни срещи с потенциални клиенти и партньори. И на следващия етап преминаваме евентуално към някаква продажба.


Какъв е процесът, каква ти е стратегията?

Идеята е, че всички разговори са на основа човешки взаимоотношения. Градим някаква връзка, в един момент ставаме приятели, независимо дали с този човек ще работим заедно. Не гледам на всяка цена да продам на някого нещо. Гледам да изградя добър контакт, защото дори и да не работи с мен, може да се сети за мен и да ме препоръча в даден момент.


Къде искате да стъпите през 2022?

Идеята ни е да се насочим към по-платежоспособните пазари, тоест към скандинавските държави плюс излизане и към САЩ, но за там трябва да изготвим няколко проекта.


Но не се ограничаваме, отворени сме да работим навсякъде.


Човек, който е собственик само на 1-2 автомобила може ли да ви бъде клиент?

Да, той може да ни бъде клиент тъй като устройствата, които предлагаме и се слагат в буксата на автомобилите, предлагат функционалности като компютърна диагностика. Тоест това, което го даваме за бизнес клиентите те го получават същото плюс компютърна диагностика, могат да си следят децата кой как кара.


Може ли да се каже, че вие слагате нещо като черна кутия в автомобила, както в самолетите?

Да, във Великобритания дори му казват черна кутия. Идеята е, че всеки иска да кара с превишена скорост, но когато ти се отразява на джоба, започваш да се замисляш.


Черните кутии не могат да се слагат на някакви стари автомобили, нали?

Могат, няма ограничение в това. Могат да се сложат на всякакъв вид автомобил. Те си работят с индивидуални сензори и датчици. Единственото, което им трябва е ток.


Отправи един призив към нашите читатели.

Призивът ми към хората е да действат и да са активни, да търсят начин нещата да се случват, защото само така можем да вървим напред.


Всяка грешка всъщност е урок и във всеки един момент може да ни бъде полезна.


Целият разговор можете да гледате тук:



0 коментара

Подобни публикации

Виж всички
bottom of page