top of page
Снимка на автораARDES.BG

Варненски учители се включиха в семинар по иновативно обучение



Тридесет и пет учители от варненското VII СУ „Найден Геров” участваха в 5-дневен семинар по иновативна техника за обучение – „Саморегулирано учене с инструменти от Теория на ограниченията“. Събитието се организира за първи път в България с осигурено финансиране от Ардес Информационни Технологии ЕООД (Ardes.bg).


Mетодът е разработен от д-р Шоши Райтер – международен експерт в образованието и консултант на Министерството на образованието на Израел.



Основната цел на саморегулираното учене е учениците (с подкрепата на учителите) да поемат отговорност, да увеличават и поддържат мотивацията си, да регулират мисленето, чувствата и поведението си, да създадат умения за решаване на конфликти и намиране на печеливша стратегия, да изградят издръжливост, за да могат да преодоляват неуспехи, както и за да постигат учебните и личните си цели.


Саморегулираните ученици осъзнават техните силни и слаби страни, като се справят по-гъвкаво с ежедневните предизвикателства и непрекъснато се усъвършенстват.


Те са насочвани активно да използват „Мисловните инструменти“ като логическо дърво, облак за изпарение на конфликти, амбициозни цели от "Теория на ограниченията", с които бързо да разбират и анализират големи количества информация, да намират иновативни решения, да съставят и изпълняват амбициозни планове, да наблюдават, оценяват и подобряват постиженията си.


„Живеем във времена, в които образователната система, освен да предава знанията, предвидени за конкретната степен на обучение, трябва да осигури възможността за придобиване и на допълнителни умения като критично и логично мислене, умения за справяне с конфликти, целеполагане и планиране, умения за екипна работа, самомотивация от учениците, които да ги изграждат като личности, да ги мотивира непрекъснато да развиват потенциала си”, споделя инж. Димитър Димитров, управител на Ардес Информационни Технологии.


Компанията подкрепя инициативи, които имат за цел да развият и трансформират учебната среда и обучителните програми в модерни инструменти, които да помогнат за развитието на критично мислещи, активни и отговорни личности, а също и да спомогнат за развитието на обществената среда в България.




0 коментара

Подобни публикации

Виж всички

Comments


bottom of page