Срещаме се отново с Мартин Пенчев, който ни разказва за тяхното бутиково винопроизводство и новия им проект Royal Grapes Park, за който ви разказахме още в предния ни разговор.
Бихте ли разширили пазара зад граница, как е възможно? Ако вече го правите, споделете, как се случи това.
Пазара зад граница, който касае производството на чужди сортове десертни грозда на територията на община Несебър в село Тънково или казано накратко, продукцията, която реализираме в Роял Грейпс Парк, сме го отворили на драго сърце, защото чисто икономически, а и тенденциозно спрямо Българският Манталитет, няма кой да оцени достойно ценово в нашите граници.
Затова, след безкрайните труд и вложения, които сме внесли в същото производство и продукт достоен за световните пазари, логично търгуваме с контрагенти зад граница, за да можем да постигнем продажната цена с която да продължим да се развиваме и да реализираме идеите си.
Кое ви вдъхновява за нови продукти и услуги?
Вдъхновява ме личната ми нагласа относно желанието за развитие в дадена сфера и непознатата тема за десертни сортове в България. Винаги съм бягал от общите знаменатели, затова смятам четирите сорта, които отглеждам, за съдържателно вдъхновение и основателна причина да вървим напред.
Има ли разлика между бизнес тенденциите в чужбина и в България?
Да правиш бизнес в чужбина, с чужбина и за чужбина, както и да правиш бизнес в България е коренно различно от документална гледна точка, законово и юридически също, освен моралните критерии и корективи заложени в същността на всеки бизнесмен, да си честен, интересите да са взаимни и да се прави бизнес с нагласа за бъдещо развитие, те би трябвало да се следват по един начин в цял Свят.
Бих казал, че и у нас, и навън, не е невъзможно да се случат всички тези събития, за да се развиват успешни отношения по теми от всякакъв характер в Бизнеса.
Кой е перфектния бизнес план за експорт на продукт или услуга? Перфектният бизнес план не съществува, за мен от ключово значение е всеки бизнес план да е гъвкав и да подлежи на бързи редакции спрямо икономическата ситуация в световен мащаб, без това да доведе до фалит.
Какво следва след лятото?
Следва началото на строителството на Вилно Селище с близо 25 двуфамилни еко/смарт къщи и Музей на Лозата. Както и няколко нововъведения в лозовия масив за да стигнем заветните 5 тона грозде от декар, които ще запазим в тайна :)
Каква е отговорността да си сред водещите компании в България? Отговорността е в пазара, никога да не стоиш на едно място от бездействие или страх, понякога малко назад, понякога малко напред, но трябва да се движиш, а и да не забравяме, че назад не винаги означава отказ, понякога е засилка.
Как ни приемат бизнес партньорите и пазара в чужбина?
При веднъж спечелено доверие, проблеми не сме срещали. В началото е малко напрегнато, докато стане ясно, че интересите са взаимни.
Мисията на Фондация в обществена полза “Започни Млад” с ЕИК 206624841 е да насърчава и развива предприемаческата среда и талант в България чрез създаване и поддържане на общности за споделяне на опит и знания. Ние предоставяме структурирана образователна и практична информация, която да подобри осведомеността и уменията на предприемачите, така че те да могат да вземат информирани решения и да подсигурят устойчив и целесъобразен растеж. С цел финансова независимост и устойчивост, освен образователните ни общественополезни дейности, ние предлагаме и обучителни услуги и продукти, както и реклама на подбрани партньори, което да допринася за изпълнението на мисията ни. Всички приходи от стопанската дейност на фондацията отиват за развитие на общественополезните и имат за цел тяхното развитие. Повече за фондацията може да видите на нашата “За нас” страница.
コメント