top of page
Снимка на автораВиолета Желева Ваканция М

Коя е най-добрата занималня за деца и как да направиш вълнуващо и предизвикателно пътуването за деца

Здравейте на всички, които ни четат! Темата е: “Коя е най-добрата занималня за деца и Как да направиш вълнуващо и предизвикателно пътуването за деца?”. Нашият гост е Виолета Желева от Ваканция М. Вие вече я познавате не само от интервютата, а и като ментор в Започни млад. Между другото в последния Започни млад си избра екип точно в нейната сфера с детските преживявания Kids Town мисля, че се казваше.


Вили, благодаря, че се съгласи на това интервю! Много ми е приятно.


Благодаря и аз! И на мен ми е много приятно, че вашата медия отделя толкова внимание за теми свързани с децата.


Преди да започнем с темата за вълнуващото и предизвикателно пътуване с деца, можеш ли да ни споделиш малко за емоциите покрай последния Започни млад? Понеже аз много се развълнувах като видях още като се презентираше момичето от Kids Town и си казвам: “Това задължително Вили трябва да го вземе” и докато си го помисля, ти писа. Много се радвам, че ти взе този екип. Предполагам, че вие ще продължите да поддържате връзка и ще останете в приятелски отношения. Разкажи ни малко повече за вашата работа.



В интерес на истината това ми беше вторият отбор. Аз очаквах след като бях направила първия си избор, че този ще го избере Сияна Младенова. Като чух, че екипът не е избран и остава без ментор, не мислих много и избрах. Момичето, което презентираше идеята за Kids Town не е българка. Виждала е на практика как функционира и каза, че е голям хит в нейната страна. Тя смята, че проектът трябва да се реализира в България. Не само в Бургас има аудитория, която може да посещава такъв детски център. Проучвайки очакванията на децата, на младото поколение, съм на ясно, че младото поколение търси начин да се забавлява като опитва, като влиза вътре в дейността. Например това за професиите, когато децата влязат в роля става по-запомнящо, по-вълнуващо и отново искат да се върнат. Тоест интересът няма да се изчерпи с едно посещение. Освен това този проект може да се надгражда, тоест да се добавят нови и нови професии, които да бъдат представяни на децата и те да трупат постоянно нов опит.


В тази връзка да преминем към това, как да направим пътуванията за деца вълнуващи и предизвикателни. Нека първо обясним на аудиторията, какво всъщност за модерните деца е вълнуващо и предизвикателно, понеже всяко поколение си върви с различна психология, интереси.


За новите млади вълнуващото е те да бъдат непрекъснато ангажирани и това, с което ги държим ангажирани да търпи промяна, да търпи развитие, за да остане тяхното внимание фокусирано в съответната дейност, защото характерно за тях е, че много бързо губят интерес. И съответно алтернативата след като са загубили интерес, е мобилното устройство, което засега все още е доста атрактивно, докато не излезе друг технологичен заместител.

Предизвикателство е за родителя да пусне детето да бъде самостоятелно. Предизвикателство е за учителя да успее да организира децата по време на пътуването, да се погрижи за тях, защото един учител отговаря за около 10-15 деца. Учителите са с опит и съумяват да го направят добре. Предизвикателство е за детето, което иска да прекара добре.


За да е едно пътуване вълнуващо, от основно значение е цялостната програма, която съм изготвила в сътрудничество с учители и педагози. Има разнообразни занимания, дейности, маршрути, обекти в страната, които могат да запълнят и да направят едно пътуване на децата вълнуващо. В музеите вече е често срещана практика беседата да е под формата на кратък филм, възстановка, обличат децата в костюми, показват им как са се случвали събитията и споменът остава траен. В сайтовете на музеите има информация за образователни програми, за работилници, как да научим за Васил Левски по интерактивен начин и др.


Представям моята дейност като образователен туризъм за деца. Знам, че на пръв поглед „образователен“ е несъвместим с „добро прекарване“ от гледната точка на децата. „Образователен туризъм“ се възприема от родителите и децата по различен начин. Родителите, изпращайки децата си на образователно пътуване, имат очаквания, че децата им ще научат нещо ново. Децата, отивайки на туристическо пътуване, са се приготвили за забавления, състезания, награди, което е и отправната точка, те да бъдат част от пътуването.


Можеш ли да ни споделиш повече за дестинациите, до които правите екскурзии и начините, по които ангажирате децата?



Началният момент е да изберем локацията, към която те ще се насочат и да я обвържем с това, което учат в училище. Считам, че този подход е актуален, особено сега след дистанционното обучение. Важно е да се обърне внимание при избор на транспорта – превозното средство и водача. Има шофьори, които понякога влизат в ролята на аниматори по време на пътуване. Готовността на учителите да се включат в организирането на децата, е също съществен елемент от изграждането на едно успешно туристическо пътуване.


Когато избираме локация, в която ще правим екскурзии еднодневни и полудневни, в района има обекти, които представляват интерес за децата. Важно е да отбележа, че локацията се съобразява и с възрастта на децата. Има пещери, изкачване на върхове, които не са подходящи за по-малките деца. Когато избираме направление, при което не сме предвидили локални пътувания, от значение е инфраструктурата на базата за настаняване - да има басейн, игрища, и допълнителните активности – да има аниматори, през зимата - ски учители и др.


Има ли сезон, в който има повече екскурзии и е по-предпочитан за детски екскурзии или във всеки един сезон организирате?


Във всеки един сезон организираме, като естествено се съобразяваме с ваканциите на децата. Сега се очаква да се увеличи учебната година и това би означавало, че ще има повече ваканции, макар и кратки. Това обуславя оттук нататък да има повече пътувания през учебната година.


Кои са следващите дестинации, които организирате?



Към момента наблюдавам, че предпочитана дестинация стана района около град Русе. За Варна много често предпочитана дестинация е Велико Търново. Аз се опитвам да насоча клиентите си към дестинации, които не са толкова популярни.


В последното пътуване до Русе, което реализирахме, учители и ученици споделиха впечатления, че Природонаучният музей в град Русе е дори по-хубав от този в София. Бяха много впечатлени от музея на Транспорта и съобщенията, който е към БДЖ.


Имали ли сте случаи досега, в които децата не искат да си тръгват от екскурзията?


Да, много често. Най-дългият престой, който предлагаме е от 5 нощувки. Това е мероприятие наситено с много пътувания, с много игри, дейности, спортни активности, дори след това не искат да си тръгнат. Но това е причина отново да се върнат.


Много често родители ни избират отново, защото децата им са останали доволни от добре пекараното време и заради добрата организация на мероприятието. Друг критерий, който насочва избора е ръководителят, той също е доста важен елемент от цялата организация.


За финал отправи едно послание към родителите. Освен, че на децата им е интересно, защо да ги пратят на екскурзия? Какво друго ще имат като добавена стойност децата?



Бих обърнала внимание не най-ниската цена да е първия критерий, по който ще избират пътуване за своите деца. Една добре структурирана програма би дала на децата не само спомени от прекарването, но и допълнителни знания, запълване на различни пропуски. Обръщайте внимание с кой учител отиват децата ви и към програмата на самото пътуване.


Не е важно само да изпратиш детето си някъде и то да бъде със своите съученици. Обръщайте внимание и какво точно ще посети, да ви разкаже какво ново е научило, какво го е впечатлило.


Благодаря ти много! За мен беше изключително полезно и интересно. Ще се видим съвсем скоро, за да видим следващата тема – “Как да избера къде да изпратя детето си на ваканция?”, нали така?


Да, очаквайте ни с интересни предложения за образователни екскурзии.




0 коментара

Подобни публикации

Виж всички

コメント


bottom of page