Запознайте се с Денис Кирилов, собственик на онлайн магазин 21K store, който следва в стъпките на успеха на своите родители.
Всичко започна със стартирането на физически магазин за стоки на дребно още от моите родители, преди доста години. В изминалия път на развитие и успехи, достигнахме до заключението, че в света на дигитализацията и технологиите е време да пренесем своите знания и продукти в онлайн средата. С тази нова услуга, щафетата на онлайн бизнеса се даде към мен. Заедно с моя по-малък брат създадохме идеята за 21K Store. Моделът на бизнеса е за онлайн магазин, фокусиран върху продукти за дома. Предлагаме гама от продукти като домашни чехли, кърпи, спално бельо и общо всичко нужно на едно домакинство.
В частност сме предвидили и сезонни предложения като плажни продукти и аксесоари за летния сезон - джапанки, бански и всичко нужно за един ден на плажа със семейството. А идеята за самото име на бранда произлиза от любимото число на мен и брат ми - 21, а буквата К е от нашата фамилия - Кирилови. Все още сме в стартово развитие и има много предизвикателства. Освен физическите ни магазини в София, които са вече 7 на брой, ние работим упорито в последната една година да развием и онлайн платформата на 21К Store, която няма граници на своята локация.
Какво ни подтикна да се занимаваме с онлайн търговия? Въпреки дългосрочните успехи на нашите физически магазини, както при много други бизнеси и отрасли, Коронавирусът ни принуди да променим посоката към онлайн търговията. Във физическите магазини сме насочени към търговия на едро, а с онлайн магазина нашият фокус са крайните потребители. През годините сме търгували с Гърция и Румъния и сме продавали стоки в големи количества. До ден днешен продължаваме да поддържаме контакти с Турция като партньори.
В новото си начинание решихме да покажем на крайния потребител качеството на нашите продукти. През годините срещнахме много трудности. Когато зареждаш някои магазини и работиш с дадени опитни търговци по пътя си, те си имат определена група от хора с които те работят и казват, че искат определени продукти. А сега, когато ние искаме да достигнем до крайния потребител, можем спокойно да покажем новото, което сме, което сме начертали за следващия сезон. По този начин имаме за цел да достигнем до повече хора и много повече хора да останат доволни от услугите ни.
Как се справяме с предизвикателствата?
В нашето семейство, по принцип не сме рисковани играчи. Нямаме определени начертани цели, които искаме да гоним. Но от опита на нашите родители, знаем че е важно да се правят малки стъпки и смятаме, че това е едно добро начало. Първите цели, които сме си поставили, са малки, но смятаме, че така се започва. С малки стъпки и с малки крачки може човек да стигне много далеч. За това сме преценили, че е по-добре да си поставяме по-малки цели в по-кратки срокове. Изпълнявайки ги събираме самочувствие и действаме все по-усилено напред.
Какво бихме посъветвали хора, които тепърва започват своя бизнес?
Най-трудното според мен е да си намериш нишата. И за това не трябва да спираш да я търсиш. Докато намериш нишата е трудно. Когато си намериш нишата е по-лесно да си начертаеш план. И както е казал Уорън Бъфет, когато си в дупка спри да копаеш. Всеки един предприемач минава през тези трудности, но най-важното е човек да си намери нишата през която да се води, да напредне и да се развива. Мисля, че ние вече успяхме да открием нашето бъдеще. Имаме и други категории, които искаме да отворим за в бъдеще. Искаме да се насочим и към спортните стоки, екипировки и към спортните обувки. Така, че полека-лека сме си задали целите и вече е въпрос на време да ги постигнем.
Comments