top of page

5 съвета при избор на почистващи препарати

Здравейте! Днес ще си говорим с Никола Петров, жури от "Започни млад", както и собственик на Lithium Hotel Accesories. На практика, те решават всички нужди на хотелите. Днес ще Ви го представя в една малко по-различна светлина. Той има още една дейност, която е свързана с търговия на почистващи препарати. В тази връзка, днешната тема е: “5 съвета при избор на почистващи препарати”.



Никола, добре дошъл сте, много ми е приятно да Ви интервюирам днес!

Здравейте! На мен също ми е много приятно.


Радвам се, че сега ще ни просветлите в тази тема за почистващите препарати. Вярвам, че ще е много полезна за всички нас, независимо дали за офиса или за вкъщи, въпреки че Вие сте фокусирани в зареждането на офиси. Как решихте да се занимавате с тази дейност? Как се запалихте?


Всъщност, това е допълнение и част от бизнеса с хотелите, защото когато стартирахме с хотелската козметика, се сблъскахме с това, че хотелите искаха да получават по-комплексна услуга, тоест те започнаха да ни питат и за други продукти. Така през годините добавихме почистващите препарати, дезинфектантите, хартиените консумативи, матраците, възглавниците, хавлиите и т. н., по отношение на консумативите за хотелите. По този начин се случи.


Впоследствие, в последните години, започнахме да работим с много производствени предприятия, офис сгради, които също са наши клиенти по отношение на почистващи препарати.


Разкажете ни малко повече за Вашето конкурентно предимство? Вие сте известен със своята репутация да се занимавате и търгувате с висококачествени продукти. Как си избирате с какво да търгувате?

Процесът е дълъг, около 4-5 месеца. Основното, когато избираме доставчик е да се срещнем и да разменим информация. Ние казваме какво искаме, след това задължително купуваме мостри от всеки продукт.


Започваме да тестваме - не само ние, но и наши клиенти, познати. След това анализираме резултатите и едва тогава пристъпваме към сериозното договаряне. Обикновено при нас е задължително да бъдем ексклузивни представители и само ние да предлагаме съответните продукти в България.


За нас водещ принцип е отличното съотношение между цена и качество. С други думи - стараем се да дадем най-доброто, като качество, за цената, на която предлагаме съответния продукт. Това е и нашата мисия!


Разкажете ни за Вашите конкурентни предимства.

Конкурентните предимства – например това, че с нас почистването е бързо, лесно и с минимални разходи, защото събираме подробна информация за клиентите си. За нас е важно да разберем как са организирали почистването, какви продукти използват и какви повърхности почистват. След това анализираме цялата информация и даваме предложение.


Доколкото съм запозната Вие продавате на офиси, на фирми, но не и на физически лица. Това така ли е?

Имаме физически клиенти, но техният дял е много малък, тъй като за момента сме фокусирани върху професионалните почистващи препарати, които са в големи опаковки.


Тук ще издам една малка тайна – тази година започнахме изграждане на партньорска мрежа в цялата страна, вече имаме партньори в някои от градовете, които ще представляват нашата компания, ще работят по нашите стандарти. Очаквам в средата на годината да обслужваме много конкурентно и бързо и физически лица. Как точно ще стане – ще оставим за следващ път и разговор.


Вие изпреварихте следващия ми въпрос. Щях да попитам къде и как можем да дойдем за мостри и да тестваме, но вече пояснихте, че това ще бъде възможно към средата на тази година...

Никой никъде не трябва да идва. Дори в момента имаме 100% национално покритие, тъй като работим с куриерски фирми и доставката ни е в рамките на 2 работни дни. Всеки може да си поръча от всяка точка на България и да тества продуктите.


Да започнем със съветите как да избираме почистващи препарати.


Кое за нас е много важно, когато правим предложенията – аз вече казах всичко да става бързо, лесно и с ниски разходи. Тези 5 съвета се въртят около това.


Как може да става лесно? Когато използваме качествени препарати и подходящи за повърхностите, които искаме да почистим. Много често хората купуват препарати, които не са правилните и почистването отнема много време и усилия.


Ние имаме комбинирани препарати. За пример мога да дам продукт, който се нарича Office Max. С него може да се почистват мебели, монитори, принтери, техника, огледала, стъкла. За това следващия ми съвет е да се избират и ползват комбинирани препарати.



Имахме един клиент, с когото говорихме и жената, която се занимаваше с почистването, каза, че си ползва други продукти. Попитах я какво и къде не може да почисти, за да тестваме с нашите препарати. Каза, че има на пода едни неща, които нямат изчистване. Помолих я за съд, в който да разтворя препарата. Разтворихме го. Започнахме да чистим и за минута-две придоби съвсем друг цвят, всичко изчезна и бяха много впечатлени.


Когато използваш правилните препарати и те са качествени наистина всичко става много бързо.


Значи сте отворени да давате консултации за бъдещите клиенти?


То това е задължително, защото иначе няма как да се получат нещата.


Друго важно е разходната норма, за да е ценово ефективно. Често потребителите избират препарата с най-ниска цена или пък обратно, взимат най-скъпия, защото мислят, че това е най-качествения и започват да се тормозят.


Нека обърнат внимание на това, дали препарата е концентриран, съотношението на разреждане какво е. За пример ще дам наш препарат за баня, който предлагаме в 5-литрова опаковка. Той се разрежда така - 100 мл. в 1 литър вода. Цената му е около 15 лева без ДДС, а получавате 50 литра разтвор за баня, който почиства без търкане и премахва всякакви замърсявания.


Друг пример е препарата за под - от 5 литра се получават 500 литра разтвор за почистване. В случай че се използва и професионално оборудване, за почистване един офис от 100 квадрата може да се почисти за 50 стотинки.


Друго много важно е да се спазват предписанията на производителя, защото всеки препарат има различен начин на употреба. Често това се пренебрегва, но е важно да се спазват, ако искаме да постигнем желания ефект. Давам отново пример с препарата за баня – трябва да се нанесе върху мокра повърхност, за да се разпени и активира, изчаква се 3-4 минути, после се изплаква със студена вода. Защо със студена не знам, но такава е инструкцията на производителя. По този начин всичко става бързо и лесно.


Важно е да се разреждат правилно, а не както дойде. Завишената концентрация води до замазване, наслояване и по високи разходи.


Освен тези 5 съвета можеш ли да ни кажеш какво да търсим и да четем по опаковките или инструкциите, което е зелен или червен флаг? Как да избираме? Вие, например, кои препарати не бихте си купили?


Всички, които не предлагам аз, не бих си купил. Това е много интересен въпрос. Не съм специалист и откровено казано - не знам всяка една съставка. Освен това в състава е написано - повърхностно активни вещества в % и т.н. Защото в крайна сметка, ако някой напише подробно съставките и концентрацията, много лесно могат да му откраднат формулата. Така, че колкото по-малко картинки (пиктограми) с предупреждения има, толкова по-добре.


Значи има значение дали препаратът е био или не?

Био препаратите са много по-малка ниша в България. Нашите не мога да кажа, че са био, но са максимално щадящи за околната среда, но имаме дезинфектанти, които са биоразградими и насочени към домакинствата.


Те са за дезинфекция на играчките на домашни любимци, пералнята, сушилнята, климатика, които един или два пъти в годината е хубаво да се дезинфекцират. Също така има за премахване мухъл. Биоразградими са защото се разграждат на вода и кислород, и няма опасни съставки в тях.


Това са продукти, които мисля, че нямат аналог на българския пазар. Обикновено тези дезинфектанти се използват в промишлеността, в индустрията, докато ние имаме продукти и за домакинствата.


Друг интересен продукт е този за обувки и спортна екипировка. Напръсквате ги и неприятната миризма изчезва, защото тя е в следствие от наличието на бактерии и гъбички.


Това някакъв специализиран продукт за обувки ли е?

Да, това е дезинфектант, който се разгражда на вода и кислород, без химия. Миризмата изчезва защото убива нейните причинители. Докато голяма част от продуктите на пазара са като ароматизатори, които не махат причината, а следствието. Така че това също е към съветите: винаги отстранявайте причината.


В такъв случай как и къде могат да Ви намерят хората, да се свържат с Вас за мостри, или за консултация?

На нашия онлайн магазин - www.LHA-BG.com, където могат да разгледат продуктите.


Нашата стратегия за развитие е да започнем изграждането на физически обекти в страната, така че тогава ще е още по-лесно да ни намират.


Ако някой иска да започне да разпространява Вашите продукти и да стане един предприемач под Вашата шапка, какви са изискванията? Как подбирате партньорите си?

На първо място, когато избирам хората, с които работя, гледам каква е мотивацията. За мен тя е най-важна! Партньорите преминават през няколко етапа, които включват обучения, менторска програма, продуктови обучения.


Друго важно е, че е с 0 лева инвестиция, от страна на предприемачите, като изключим заплащането на обученията. Партньорите ни получават ексклузивни права за региона, в който развиват бизнеса си.


Много е интересно това, че предлагате обучения. Това вдига нивото още повече.


Да. За обученията и менторската програма сме привлекли отлични специалисти. Те са задължителни и се заплащат, но тази инвестиция е в хората, тя остава за тях. Договорили сме ги на преференциални цени и през целия път на развитие, на бизнеса има човек, който се движи с тях и им помага.


Освен мотивацията какво друго е важно за Вас в един потенциален партньор, който да предлага продуктите и услугите на Вашия бизнес?

Основно това е – да му се работи. Всичко друго ние можем да му го дадем - знания, помощ, подкрепа и т.н. Важното е да има желание за развитие.


Не се ли изисква предишен опит?

Не, няма нужда от предишен опит. Дори предпочитам да нямат опит от нашия бранш. Ние работим по различен начин и когато някой е създал други навици, е по-трудно. Подходящи са хората, които имат търговски опит и искат да започнат собствен бизнес или хората, които нямат такъв, но притежават дух на предприемачи.


В кои градове ще се фокусирате първоначално с търсенето на партньори?

Абсолютно навсякъде. Планът е до една година да имаме партньори във всички областни градове, което не изключва по-малките.


Вие къде се намирате?

Ние сме в Ловеч. В София вече имаме партньор. Имаме и за района около Петрич, а другата седмица имаме разговори за Троян.


При нас идеята е да си изградим мрежа от хора, на които можем да разчитаме и да прехвърлим към тях работата с крайните клиенти.


В такъв случай на следващия "Започни млад", който е на 1, 2 и 3 април ще сме на лов за нови партньори.

Може, да. Там ще е и на живо, така че подбора ще е още по-интересен. Винаги съм казвал, че най-важна е мотивацията на човек, какво иска и дали може да го получи от работата с нас. Защото, получавайки желаното, той ще бъде мотивиран и всичко след това, и за него, и за нас, ще върви в правилната посока.


Искате ли да споделите нещо като за финал?

Хората не трябва да гледат винаги само цената, а какво стои зад нея и винаги да сравняват сравнимото. Това също можем да го добавим към съветите.




Много се радвам, че дадохте тези съвети! Благодаря Ви много за тях! Беше ми изключително приятно и вече нямам търпение да се видим на живо в Бургас за "Започни млад", където Вие отново ще бъдете жури и този път участниците ще Ви видят на живо.



0 коментара

Подобни публикации

Виж всички
bottom of page