top of page

В дните на "Черните петъци"

В дните на "Черните петъци" нека не забравяме, че за всяка покупа заплащаме с жизнената си енергия - Ресурс, изхабяващ се с годините. Затова преди да сложите нещо в количката се запитайте: - Имам ли реална нужда от този продукт? - С какво помага той за моето развитие, баланс и усъвършенстване? Купувайте рационално, не емоционално!


Защо точно петък? Важно е да знаете и някои факти.

,,Black friday’’ - традицията произхожда в САЩ и до момента е най-популярна там, но е разпространена и в целия свят. Продажбите започват в деня след Деня на благодарността, който се чества на четвъртия четвъртък на ноември в САЩ. Първият петък след Деня на благодарността стана неофициален старт на продажбите в средата на 20-те години. Черният петък има своите плюсове и минуси. Зависи как гледа всеки на него. За някои това е тип ,,American Horror Story’’, но в дневен слънчев вариант. Или не толкова слънчев, все пак голям процент са в магазините или продължават да чакат в коридорите. Да не забравяме, че палатките дни преди black friday, са запазена марка за много американци.

Последният ден на продажбите сега обикновено се нарича „Кибер понеделник“, тъй като в САЩ на този ден са определени особено големи отстъпки за оборудване. Продажбите обаче не продължават непременно само 4 дни - много продавачи започват да търгуват с отстъпки в четвъртък и продължават да търгуват през цялата седмица. Някои ще кажат: ,,И какво толкова, големи отстъпки…’’. Да, точно така. Големи, до 90%. Разбира се, тази отстъпка не важи за някои продукти.

Разчитайки точно на намаленията, клиентите са заели стартови места на входа на магазините, дори часове преди да са отворени. Между другото, много магазини в САЩ се отварят в 4-5 часа сутринта на този ден, а някои дори малко след полунощ. Новинарските емисии са изпълнение със задължителни новини този ден: ,,Тълпите нахлуват в магазините, разбиват врати и помитат всичко по пътя си, купувачите грабват стоките, които харесват един от друг; хората измитат всичко от рафтове в колички и кошници безразборно.

И как заблуждават? Всеизвестният начин е първо да повишат цената на продаваните продукти, след това да се изчисли отстъпка от новата завишена цена. Това действие не е заблуда, а е позволение на продавачите да напишат крайното ,,намаление 70%’’.

Искате ли да прочетете повече?

Абонирайте се за bem.bg, за да продължите да четете тази изключителна публикация.

Подобни публикации

Виж всички
bottom of page