top of page

Как се задържаш в центъра на българския туризъм десетилея?

Тази година за пръв път решихме да си вземем една седмица почивка. Истинска почивка, с плаж и мързел и всичко. Е, поработваме по един-два часа на ден, но това е, защото искаме да ви държим качествено информирани дори и през летния сезон с нещо различно от поредните избори.


Изключително актуално е българите да посещаваме южното черноморие, а от началото на корона кризата направо да живеем там през лятото. Затова ние избрахме да преживеем първата си почивка от много време именно на Сл. Бряг - на север от Бургас. Не мислехме, че нещо ще ни изненада тук, тъй като познаваме комплекса от години, но нашите домакини толкова ни впечатлиха, че решихме да ви запознаем с тях.

С какво ни впечатлиха ли? Малко по-надолу ще разберете лично от тях. Все пак ще ви кажем и нашето мнение. Обикновено в България сме свикнали да правим “компромис надолу”. Какво имаме предвид. Ами като отидем в Български хотел, къща за гости и прочие сме свикнали звездите му да са повече от камериерките например. Да не говорим за условията. Общо взето да има звезди означава да е по-скъпо, не и по-удобно. Какво обаче заварихме на място, което намерихме в booking и, което не познавахме?

  1. Много добра и удобна локация в център на Сл. Бряг - буквално всичко е на “walking distance” от порядъка на 10 минути

  2. Безплатен паркинг, което страшно много ни улесни престоя

  3. Условия много над очакванията спрямо звездите на хотела, басейн при това чист, градина, детска площадка, място за работа, спокойствие и лично пространство

  4. Лично отношение от всички, от камериерката до собствениците на хотела. (и не, те не ни познаваха предварително :))

  5. Много е трудно да намериш някой да готви вкусно, особено ако стандарта е поставен от собствената ти баба, но тук се стараят да получават обратна връзка и да задоволят дори и изискванията извън менюто


Можем да кажем още, но ще прозвучи като реклама, а не споделяне на хубаво преживяване. Вече не сме там, защото трябва да организираме “Започни млад” в София и Пловдив, но със сигурност ще се върнем отново. А сега ви запознаваме с Антония - човекът създаващ това преживяване.

Приятна среща!

Здравейте, Антония! Разкажете ни нещо за вас, как започнахте да се занимавате с предприемачество?

Вече 21 години поддържам бизнеси в предприемаческата сфера. Освен че съм управител и собственик на хотел Central в Слънчев бряг, се занимавам и с внос и търговия на едро на мебели и декоративни аксесоари за дома. През 2006 година създадох бранда Tony’s decor - марка, която предлага висококачествени и уникални мебели, модели които не са в масовото производство, носещи специфична идентичност и индивидуалност. С Tony’s decor предлагаме богат асортимент от интериорни и екстериорни мебели, декорации и дизайн решения, за да помогнем на клиентите си да да създадат стила, който искат и да живеят обградени от естетика, тяхната естетика.


От кога разработвате хотел Central?

Хотел Central е построен през 2004 година и от този период насам посреща скандинавски, английски и руски туристи. Дългогодишен основен партньор ни е добре познатата компания за пътувания и туризъм Tui. Имаме редовни и постоянни клиенти, които ни посещават всяко лято, а някой дори и по два пъти на сезон.


Как решихте да се занимавате с хотелиерство?

Хотелиерството е семеен бизнес. Родителите ми са работили цял живот в Слънчев бряг в системата на иконата в туризма през онова време - Балкан турист. А след промените, някак съвсем като нормалното продължение на нещата, създадоха собствени обекти.

Защо давате добавена стойност на вашите гости, това не е ли отживелица в този бранш у нас?

Да “поглезиш” клиентите си и да ги накараш да се чувстват значими и единствени е едно от най-важните качества, които трябва да притежава един професионален хотелиер, който върши работата си както трябва. Все пак отношението, комфортните условия и безупречната храна са нещата, които карат клиентите ни да се връщат отново и отново!

Какво се случи от началото на пандемията Covid-19 насам за вас?

Това е най тежката година в историята на туризма в Слънчев бряг. Най-сериозно отражение усетихме в туристическия и хотелиерския бизнес. Смятам, че Covid-19 повлия сериозно на бизнеса за 2020 година, а дори и за 2021 година, когато развитието е все още невъзможно за скандинавските и английски пазари.

Какво бихте променили, ако сега можехте да се върнете година и половина назад?

Връщайки се назад, считам, че може би бе по-правилно решение да отворя хотел Central през 2020 година. Но в крайна сметка стресът, че основите ни партньори канселираха сезона ме накара да взема “безопасното” решение да затворим врати. Мисля че, трябваше, дори и с намален капацитет, но с рекламна цел за привличане на нови туристи от Българи, Румъния и други близки държави, хотел Central трябваше да работи миналата година, защото това щеше да помогне на сезона в момента.


Как еволюирахте вие, за да преодолеете кризата?

Разбира се, че се ориентирахме още повече към онлайн бизнеса. В момента, резервираме хотела онлайн, основно през добре познатия Booking и работим върху нов и индивидуален уебсайт. Кризата направи мен и екипа ми много по-отговорни, детайлни и амбициозни за спечелване на всеки един потенциален клиент. Смятам, че въпреки голямото предлагане може да се борим за лоялни клиенти, благодарение на нашата отявлена индивидуалност и усещане за вкус и детайл.

Отдавна се говори много за Слънчев Бряг, кажете ни кои са плюсовете на почивката там?

Слънчев бряг е най-големият туристически курорт на България и самото му разположение между Несебър и Свети Влас увеличава в пъти красивите места за посещение, почивка и развлечения. Все пак, Слънчев бряг има най-уникална плажна ивица в страната ни.


Какъв съвет ще дадете на нашите читатели, които тепърва ще избират къде да почиват?

“Преоткрий страната си, за да я обикнеш”. Смятам, че ние българите, трябва да “дадем шанс” на родината си. Като дестинация за пътуване и почивка. Нашето Черноморие е пълно с куп уникални кътчета, които си заслужават посещението. А и в момента, имайки предвид пандемичната ситуация и постоянните й променливи, смятам че е доста по-безопасно да се почива в България, което е и доста полезно за икономиката ни.


Благодарим на Антония и си пожелаваме повече такива домакини. Следва продължение...

Списание "Български предприемач"




Мисията на Фондация в обществена полза “Започни Млад” с ЕИК 206624841 е да насърчава и развива предприемаческата среда и талант в България чрез създаване и поддържане на общности за споделяне на опит и знания. Ние предоставяме структурирана образователна и практична информация, която да подобри осведомеността и уменията на предприемачите, така че те да могат да вземат информирани решения и да подсигурят устойчив и целесъобразен растеж. С цел финансова независимост и устойчивост, освен образователните ни общественополезни дейности, ние предлагаме и обучителни услуги и продукти, както и реклама на подбрани партньори, което да допринася за изпълнението на мисията ни. Всички приходи от стопанската дейност на фондацията отиват за развитие на общественополезните и имат за цел тяхното развитие. Повече за фондацията може да видите на нашата “За нас” страница.

Подобни публикации

Виж всички
bottom of page