top of page

Протеинов десерт или сладко бонбонче? А защо не и двете!


Настоящата публикация не е спонсориран пост. Тя е част от партньорството между Фондация “Започни Млад” и Cardinal Bites с цел развитие на мисията на фондацията.


Представяме ви победителите в категория Производство и храни от Startup Business Awards 2021 на списание "Български предприемач" - Cardinal Bites:


Здравейте! Разкажете ни нещо за Вас.

Ние сме Cardinal Bites и правим първите протеинови бонбони без добавена захар на българския пазар, които спомагат за поддържането на оптимална форма и имат апетитен и вълнуващ вкус.

Въпреки, че сме млада компания, при нас има много развития. През 2021 г. бонбоните ни достигнаха до интересни кътчета на света като Япония и Исландия, а компанията ни беше отличена в топ 3 иновативни компании в страната, в категория "Качество на живот" на Национален конкурс за иновации, подкрепен от Европейската комисия и провеждан под егидата на Президента.

През 2022 г. ще продължим да преследваме голямата ни визия - да превърнем още много ежедневни изкушения – сладки и солени в здравословната им протеинова версия и да разширим продуктовата си гама с още интересни вкусове.


Какво е чувството да си победител?

Винаги е вълнуващо за един бизнес да получи подобно призвание. Неслучайно казват, че признанието е валутата на успеха, защото то кара човек да влага повече усилия и да се старае да оправдае високите очаквания за себе си и за бизнеса си.

Защо участвахте в Startup Business Awards?

Отбелязахме значителен прогрес през 2021 г. в продажбите, партньорствата и пласирането на продукцията си. На база на този прогрес преценихме, че можем да сме добър пример както за стартъп, които работи новаторски в сфера, която се възприема за по-традиционна като хранителната, така и за основатели, които имат по-разчупен подход към планирането, структурирането на бизнес операциите и подготовката за растежа.


Каква е същността на Вашата дейност и защо решихте да се занимавате с нея?

Първоначално Жасмина, като състезател, беше опитала всички протеинови десерти на нашия пазар и не успя да намери такъв с качествен вкус и добри макронутриенти. Затова решихме колективно да го създадем. Резултатът още от първите ни опити беше ароматно, сладко, балансирано, засищащо и меко бонбонче, което се харесваше на всякакви хора. Нямаше как да не опитаме да го изведем на световния пазар.


Защо в България?

България предлага уникални вдъхновения в сферата на храните - рози, лавандула, мед, българско кисело мляко и още много други – всеки продукт, обогатен с тях има потенциал. У нас има много добронамерени хора – от производители, през журналисти, организатори на събития чак до служители в държавната администрация, които приемат присърце идеите на младите предприемачи и са склонни да им помогнат с каквото могат.

Кое е най-голямото предизвикателство, пред което сте се изправяли в професията?

Може би най-голямото предизвикателство е комбинацията от много малки и едновременни трудности в напълно различни сфери. Например един предприемач в хранителния бизнес трябва едновременно да се бори с дълги преговори с клиенти в чужбина, поскъпване на суровини, забавени плащания, недостатъчна складова наличност, забавена логистика и други.


Как се справиха Вашите клиенти, партньори и Вие с новата КОВИД19 реалност?

Особеното на последните две години е, че свикнахме да влизаме от криза в криза. Първоначално дойдоха затварянията на много бизнеси в резултат от вируса, след това - нарушените вериги на доставки и забавената логистика, после и рекордните цени в Европа на ток и газ. Както ние, така и нашите партньори научихме, че следва да бъдем много усърдни, изобретателни и издръжливи докато ситуацията се върне към нормалното.


Как приемате конкуренцията?

Една известна мисъл гласи, че конкуренцията ни прави по-бързи, но колаборацията ни прави по-добри. Затова не се фокусираме върху конкуренцията колкото върху партньорствата и сътрудничеството с различни категории играчи във всяко звено по веригата – развойна дейност, логистика, дистрибуция, маркетинг, износ и други.


Какво планирате в близко бъдеще?

През следващото тримесечие планираме интересни инициативи – ще пуснем на пазара нови вкусове на нашите протеинови бонбони, ще участваме на международни изложения в чужбина, както и планираме да стъпим на нови пазари.


Какво е посланието или съвета Ви към читателите на списанието?

Посланието ни е винаги да мислят как да превърнат предизвикателствата във възможности и проблемите в решения. Идната година ще има своите предизвикателства, но и своите възможности в много бизнес ниши - от производството на качествена храни и напитки, през биоразградими продукти, платформи за онлайн търговия, чак до блокчейн и метавселената. В тази връзка, читателите ви следва да имат предвид, че възможностите не се случват просто така, а предприемачът е този, който ги създава и оползотворява.


Мисията на Фондация в обществена полза “Започни Млад” с ЕИК 206624841 е да насърчава и развива предприемаческата среда и талант в България чрез създаване и поддържане на общности за споделяне на опит и знания. Ние предоставяме структурирана образователна и практична информация, която да подобри осведомеността и уменията на предприемачите, така че те да могат да вземат информирани решения и да подсигурят устойчив и целесъобразен растеж. С цел финансова независимост и устойчивост, освен образователните ни общественополезни дейности, ние предлагаме и обучителни услуги и продукти, както и реклама на подбрани партньори, което да допринася за изпълнението на мисията ни. Всички приходи от стопанската дейност на фондацията отиват за развитие на общественополезните и имат за цел тяхното развитие. Повече за фондацията може да видите на нашата “За нас” страница.



0 коментара

Подобни публикации

Виж всички

Comments


bottom of page