top of page

Въведение в тайните на Амазон Бестселърите: Интервю със Спас Спасов от AMZ Genesis

В свят, в който онлайн пазаруването променя потребителските навици, българските предприемачи също търсят пътища към успех на огромния пазар на Amazon. За тези от вас, които са привлечени от възможността да се превърнат в успешни продавачи, днес ви срещаме със Спас Спасов. Той е основател на AMG Genesis - фирма, специализирана в превръщането на продукти в бестселъри.





“Всеки, който започне да предлага продукт на някоя платформа, желае той да бъде един от най-продаваните.”, започва Спас. Той споделя, че процеса по превръщане на продуктите в бестселъри е всеобхватен. Amazon е световен лидер в онлайн търговията, като цели 50 % от всички онлайн продажби в САЩ се реализират в платформата. Спас разкрива необходимите стъпки за успешни продажби: “На първо място се анализира продукта, за да се определи в коя продуктова ниша ще се позиционира. Проучва се конкуренцията - какво предлага и на каква цена. Правят се приблизителни изчисления на това какви такси има в платформата и какви са разходите за реклама, за да се определи себестойността на продукта.” За да се класира нашият продукт на предни позиции, е много важен анализът на търсенията по ключови думи. От изключително значение е оптимизацията на обявата - доброто описание и качествените снимки на продукта. Изброените дотук стъпки са задължителни, но не гарантират успеха на нашия продукт. Следващият важен компонент от цялостния процес е пускането на самата обява. Един от най-важните параметри на платформата e измерване скоростта на продажбите. Това означава, че от първия ден, в който сме пуснали обявата, тя трябва да започне да продава. “Ако например пуснем обява и една седмица тя не реализира продажба, започва да пада в класацията на Amazon и вече няма да има откриваемост и съответно продажби”, споделя Спас и допълва “В такъв случай най-правилното, което можем да направим, е да изтрием обявата и да започнем процеса отначало.”


Относно избора на продукт, който е потенциален бестселър, Спас споделя какъв е подхода: “Отново са необходими задълбочени анализи на продуктовата ниша, конкуренцията, търсенията и броя продажби. Нашето предимство е, че използваме специализирани софтуери за анализ и разполагаме с тези данни. Можем да направим оценка на себестойността на продукта, размера на печалбата, продажната цена, както и разходите на фирмата.”


Спас разкрива, че успеха на AMZ Genesis в Amazon, се дължи не просто на умелата продажба, а на последователния подход към маркетинга. Важен аспект от превръщането на продукта ни в бестселър е стартирането на кампании за продуктови ревюта и своевременната реклама. Задължителна при пускането на продукта е платената реклама - Amazon PPC. Друга опция е Amazon Blogpost, където могат да се публикуват различни постове с описание и предназначение на продукта, както и неговите предимства. “Освен това, създаваме и различни кампании спрямо ключовите думи, с които искаме да класираме обявата. Генерираме продажби като търсим клиенти, за да покажем, че продукта е търсен и реализира продажби”, казва Спас. Той набляга на това, че спрямо одобрените маркетингови стратегии и възможностите на клиента, се таргетират различни ключови думи. В зависимост от бюджета, може да се инвестира и в Amazon DSP за създаването на иновативни видео реклами.





За клиентите, които не постигат добри резултати при продажбите в Amazon, екипът на AMZ Genesis предлага детайлен анализ на всички елементи, както и оптимизация на продуктовите листинги. Спас акцентира върху това, че фирмата залага на персоналния подход и разглежда всеки клиент и продукт като отделен случай, с индивидуални потребности и потенциал за развитие.


За тези, които търсят начини да повишат продажбите си в Amazon, сътрудничеството с AMG Genesis може да бъде ключът към успеха. Не пропускайте и останалите статии в списание “Български предприемач" за още полезни насоки от българските бизнес лидери. Последвайте ни на [контакти], за да не изпуснете най-новото от света на бизнеса. Растете с нас и нека успехът да бъде наш общ замисъл!



0 коментара
bottom of page