top of page

Семейна традиция превърнала се в успешен бизнес - Ракия "Берданковица"

“Ракията като напитка е дълбоко вкоренена в българския бит, традиции и местни обичаи. Производството на ракия „Берданковица“ си има своя характерен стил, които се определя и от спецификата на региона и традициите за нейното производство.”

Често сме чували как семейството е основната изграждаща частица в живота на един човек. Със своите традиции и ценности, семейството подсигурява идентичност и набор от ръководни принципи, според които живеем. Чувството за общност и споделена история ни подкрепя в трудни моменти. Тези фактори в живота са често преподставка за нашия успех. Но тази ценностна система работи не само при хората, но и в бизнеса. Повече по тази тема ще ни разкаже Антон Берданков, който от личен опит може да сподели за автентичността на своя продукт семейната ракия "Берданковица", която от семейна традиция се превръща в успешен бизнес.


Историята на семейната традиция започва след Руско-турската освободителна война, когато едни от първите заселници от рода Берданкови се установили в гр. Сунгурларе, Област Бургас. Фамилията произлиза от псевдонима „Бердана“. По време на Балканската война, част от българската армия е била въоръжена с легендарната пушка „Бердана“. Един от участниците в нея е бил от семейството, който овладял и демонстрирал отлични поразяващи способности в стрелбата с пушката. Така той получил псевдонима „Бердана“, откъдето произлиза фамилното име на рода.” разказва Антон.

Семейната ракия „Берданковица“ утвърждава традиции и майсторство, с цвят на светъл кехлибар и хармонично съчетан вкус, златната напитка подхожда на всяка българска трапеза. Автентичността на българския вкус е постигнат с голямо внимание към всеки детайл от специално подбрания сорт грозде до спецификата на мястото, където е отгледано.


Повече за процеса зад бизнеса Антон споделя “Превръщането на ракията в продукт, който да се предлага на българския пазар беше интереса и одобрението на хората, близки до мен. Те бяха моите вдъхновители и ми дадоха куража да последвам мечтата си и да тръгна по този изпълнен с предизвикателства път.


Бутилирахме първите количества със златната напитка за българската трапеза през 2020 година. Започнах процеса за разпространение на ракията в труден момент за обществото, труден момент и за развиване на бизнес, точно когато бяха затворени заведенията и ресторантите заради пандемията от корона вирус, но това ме мотивира повече да покажа, че продуктът ми притежава добри характеристики и необходимо качество, и има място на пазара."


Въпреки дългия процес, Антон осъзнава, че постоянството играе важна роля за развитието на един бизнес. Той посещава заведения, ресторанти и магазини, за да предложи своята ракия, което прави и до този ден.


"Най-хубавият момент от всичко това, е когато имаш доволни клиенти, които вече редовно консумират ракия „Берданковица“.


В момента постоянно получавам съобщение в социалните мрежи, че ракията им хареса много. Това ме мотивира да продължавам напред и нямам колебания, че производството на ракия „Берданковица“ е правилният избор." добавя той.


Основните ценности на които екипът на Антон се уповава са: качество, знания, опит, стил и коректност. Тъй като ракията е фина и сложна напитка за екипа, най-важното е да предлагат най-доброто качество на най-достъпни цени. “Ние държим на традициите.” споделя още Антон.


“Както хората от нашия край казват: Лесно е да се направи ракия, но е изключително трудно да се направи „хубава“ ракия.“


Производството и бизнеса трябва да се правят със стил, както и продуктът трябва да се откроява със своята уникалност. Фирмата ни държи на откритите контакти, коректност и прозрачност с партньорската ни мрежа. Ние предлагаме на клиентите си щастие, създадено от сърце за тях.” допълва още той.



Въпреки конкуренцията на па пазара ракия „Берданковица“ се откроява спрямо другите от гледна точка на това, че е без аналог на пазара. Според Антон “Това е единственият продукт на българският пазар, които съчетава фамилна история от традиции, знание и опит и перфектно качество, което го прави уникален и автентичен.”

Интересен факт е и възникването на идеята за превръщането на семейната традиция в бизнес продукт. Антон разказва своите спомени:


“Бяхме се събрали с приятели, с които консумирахме от моята ракия и в разгара на вечерта след много смях и забавление, един от моите приятели ми даде идеята да направя ракията достъпна за по-голяма част от хората в България. Така се зароди идеята и мисля, че точно в такава обстановка трябва да се употребява ракията, а именно с приятна компания, много настроение и в много весели моменти.”


Като за финал Антон отправя своя призив към читателите на списание "Български Предприемач":


“Първо да им пожелая са живи и здрави и много успешни през новата година. Да следват мечтите си и никога да не отказват, така ще сбъдват и своите цели в живота.

Също така пожелавам успех на списание „Български Предприемач" благодаря, че го има и спомага по този начин за развитието на българския бизнес.”


За повече информация и поръчка на Ракия Берданковица може да посетите техния уебсайт.

 

Подобни публикации

Виж всички
bottom of page